%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰

رفاقت به جای رقابت ؛ مرسدس بنز از موتورهای ساخت ب ام و در محصولات جدید خود استفاده می کند

منتشر شده در 02 شهریور 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
رفاقت به جای رقابت ؛ مرسدس بنز از موتورهای ساخت ب ام و در محصولات جدید خود استفاده می کند

دو شرکت مرسدس بنز و ب ام و از دیرباز رقابت مستقیمی با هم داشته و همواره همدیگر را به چالش کشیده‌اند. اما در اتفاقی عجیب و کم‌سابقه، ممکن است به زودی شاهد نصب موتورهای ب ام و روی خودروهای مرسدس باشیم. بر اساس گزارشی که توسط نشریه آلمانی Manager Magazin منتشر شده، مرسدس بنز در حال مذاکره با رقیب دیرینه خود است تا از سال ۲۰۲۷ موتورهای چهار سیلندر این شرکت در بخشی از محصولات خود استفاده کند.

علاقه مرسدس بنز به موتور ب ام و B48

موتوری که گفته می‌شود گزینه اصلی همکاری مرسدس و ب ام و خواهد بود، نسخه‌ای از موتور معروف به B48 است. شاید بدانید این پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ تقریباً در تمامی مدل‌های کنونی ب ام و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور که در کارخانه اشتایر اتریش تولید می‌شود، به دلیل طراحی انعطاف‌پذیر خود قابلیت نصب هم در حالت طولی و هم عرضی را دارد؛ به همین خاطر، می‌تواند طیف وسیعی از مدل‌های کامپکت و متوسط مرسدس را پوشش دهد. بر اساس گزارش اتوکار انگلستان، این موتور برای استفاده به‌ عنوان هسته اصلی پیشرانه‌ های هیبریدی شارژی یا ایفای نقش در قالب یک ژنراتور در خودروهای آینده مرسدس در نظر گرفته شده است.

با وجود این گزارش‌ها، ب ام و در پاسخ به رسانه‌ها از اظهار نظر درباره گمانه‌زنی‌های اخیر خودداری کرده؛ مرسدس نیز هنوز واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است.

چرا مرسدس از موتور خود را استفاده نمی‌کند؟

شاید این سوال پیش بیاید که مرسدس بنز اخیراً موتور چهار سیلندر جدیدی به نام M252 معرفی کرده که اکنون در مدل CLA همراه با سیستم هیبرید ملایم عرضه می‌شود؛ پس چرا از آن استفاده نمی‌کند؟ پاسخ در دو نکته نهفته است.

اول اینکه این موتور با اولویت پیشرانه‌ های هیبریدی شارژی طراحی نشده؛ نکته دوم هم اینکه این موتور در چین تولید می‌شود، از این رو برای مدل‌های صادراتی به آمریکا می‌تواند به معنای تعرفه‌های سنگین باشد.

به همین دلیل، همکاری احتمالی با ب ام و می‌تواند منطقی‌ تر باشد. حتی گفته می‌شود احتمال ایجاد یک کارخانه مشترک در خاک آمریکا نیز وجود دارد که در این صورت مشکل تعرفه‌ها به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

بازنگری در استراتژی برقی‌سازی مرسدس

شایعه همکاری با ب ام و در شرایطی مطرح می‌شود که مرسدس بنز به دنبال کاهش سرعت رشد بازار خودروهای برقی همچنان در حال بازنگری در ترکیب سبد محصولات خود است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ وعده داده بود تا سال ۲۰۳۰ تنها خودروهای تمام برقی به فروش خواهد رساند، اما در سال ۲۰۲۴ از این وعده عقب‌نشینی کرد. در این راستا، مدیرعامل مرسدس یعنی آقای الا کلنیوس، سال گذشته گفت فناوری پیشرانه‌ های درون‌سوز این شرکت «تا دهه ۲۰۳۰ به حیات خود ادامه خواهد داد.»

سابقه همکاری‌های ب ام و با دیگر برندها

تأمین موتور برای خودروسازان دیگر موضوع تازه‌ای برای ب ام و نیست. این شرکت در حال حاضر برای برندهای دیگری مانند مورگان، اینئوس و رنجروور موتور تولید می‌کند. همچنین در مورد تویوتا سوپرا، ب ام و نه‌ تنها موتور، بلکه بسیاری از قطعات و حتی بخشی از فرایند تولید را در اختیار دارد. با این حال، اگر قرارداد همکاری با مرسدس بنز نهایی شود، این نخستین‌ بار خواهد بود که دو غول بزرگ لوکس‌ساز آلمانی در چنین مقیاسی قوای محرکه خود را به اشتراک می‌گذارند.

ویدیو های پیشنهادی

۴ Responses to “رفاقت به جای رقابت ؛ مرسدس بنز از موتورهای ساخت ب ام و در محصولات جدید خود استفاده می کند”

  1. هادی گفت:

    آخر الزمان شده ؟؟؟؟ 😳😱
    رفاقت بنز با ب ام و آشغال 🥴

    ۰
    ۹
    • آرش گفت:

      والا تمام دنیا دارن بنز و میندازن دور چون کیفیت ساخت و آورد پایین و خودشم این حرف رو تایید کرده بنز ی زمانی رفت بالا ب خاطر این بود که ماشین های محکم و خوبی می‌ساخت ولی الان چی؟ باز بی ام و موتور های خوبی میسازه و حتی به دیگر کمپانی هاهم موتور میده علاوه بر موتور ماشین موتور هواپیما و کشتی و … ام تولید میشه

      ۷
      ۲
    • TRX گفت:

      حتما شما از تویوتا و بنز بیشتر میفهمی
      وای از تعصب

      ۰
      ۳
  2. ناشناس گفت:

    بعد اینجا ایرانخودرو برا شاهین سایپا قیافه گرفته و ای اف سون رو نداده😂

    ۸
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X