رنو کلیو ۲۰۲۴ ، یک فیس لیفت کوچک


رنو کلیو ۲۰۲۴ به عنوان یک فیس لیفت از نسخه قبلی خودروی کوچک رنو معرفی شد. کارایی و ظاهر جذاب از مزایای همیشگی این مدل بوده است.
با این حال خوشبختانه رنو ، با ارائه چهره ای جدید به کلیو که همیشه محبوب بود، تعهد بیشتری به آینده خود در بازار هاچ بک های کوچک داده است. با توجه به موفقیت و تحسینی که کانسپت های رنو ۴ و رنو ۵ الکتریکی خودروساز فرانسوی در نمایشگاه های سراسر جهان ایجاد کرده اند، چنین حرکتی ستودنی تر است. همچنین لازم به ذکر است که اکنون هر خودرویی که این کمپانی میسازد ، نسخه ای از آن موجود است که به یک نحوی از تکنولوژی های برقی استفاده می کند. از مگان تمام الکتریکی گرفته تا مدل جدید تمام هیبریدی آسترال. اما بعید به نظر می رسد که رنو، موتورهای احتراق داخلی خوب قدیمی را کنار بگذارد. و با توجه به این واقعیت که اتاق قبلی، به صورت یک کلیو کاملاً جدید طراحی شده بود و ظاهری به روز دارد ، این فیس لیفت کوچک جان بیشتری به خودروی فعلی می بخشد و فعلا نیازی به باز طراحی نیست.

تغییرات جدید رنو کلیو ۲۰۲۴
خب، مطمئناً در طراحی رنو کلیو ۲۰۲۴ با یک تکامل طرف هستیم تا یک انقلاب. به نظر می رسد که رویکرد اصلی طراحان جمله “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید” بوده است. و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند؟ مسلماً کلیو قبلی تقریباً یک خودروی کوچک ایده آل بود. منصفانه است که بگوییم این یک تغییر بزرگ نیست و آن را بیشتر به عنوان یک تغییر کوچک در نظر بگیرید. در حالی که از نظر مکانیکی تقریباً مشابه کلیو فعلی است، مدل فیس لیفت شده از طیف وسیعی از تغییرات در نمای ظاهری بهره می برد. به هر حال، کلیو خودرویی است که تا کنون به راحتی در لیست پنج خودروی برتر جدول فروش اروپا در سال ۲۰۲۳ جای گرفته است و این نسل پنجم کلیو که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، هیچ نشانه واقعی از کاهش محبوبیت را نمی بیند.

جزئیاتی از طراحی و نمای خارجی رنو کلیو ۲۰۲۴
با شروع از جلوی رنو کلیو ۲۰۲۴، به طراحی تهاجمی تر برای سپر جلو می رسیم ، چراغ های جلوی LED که باریک تر شده اند، به علاوه به طور قابل توجهی، چراغ های روشنایی در طول روز، چشمگیر و چشم نواز هستند و به نشان مخصوص و امضای رنو تبدیل شده اند. شباهت خانوادگی زیادی به رنو رافال و آسترال جدید وجود دارد. سپر عقب نیز دوباره ترسیم شده و کمی حالت بهتری به نمای عقب بخشیده است. ترکیب تغییرات پشت و جلوی خودرو، منجر به ارائه یک محصول هدفمند تر در سراسر تیپ های تولیدی شده است، اما بدون شک، بیشترین اهمیت را ، بالاترین سطح تیپ بندی جدید، تریم Esprit Alpine دارد و جایگزین خط قبلی RS و با هدف تاکید بر این واقعیت است که تیم فعلی فرمول ۱ رنو دارای نشان آلپاین است.

همان طور که انتظار دارید، نشان های آلپاین در داخل و خارج، روی رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی وجود دارد. رینگ هایی که از کاپ های بسیار زیبا که “تک پیچ مرکزی قفل چرخ” در خودرو های فرمول ۱ را تداعی میکنند ، بهره می برند.
داخل کابین رنو کلیو
تقریبا مشابه مدل فعلی است و این قطعا چیز بدی نیست. همان داشبورد با طراحی منظم در قسمت مرکزی قرار دارد، به علاوه از مواد درجه یک در بیشتر کابین استفاده شده است. پایداری کلید واژه اصلی رویکرد رنو به فضای داخلی است و حداقل از ۶۰ درصد مواد بازیافتی در سراسر آن استفاده شده است. قطعاً هیچ چرمی وجود ندارد و این بخش دیگری از سیاست رنو است.

این حس کیفیت در کابین، به پشت آمپر دیجیتال هم می رسد که در همه نسخه ها ظاهر می شود. همچنین یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی لمسی عمودی وجود دارد. و البته که اندازه این صفحه هم مهم است. به صورت استاندارد ۷ اینچ است اما در Esprit Alpine به ۹.۳ اینچ می رسد. اکنون دستگاه های موبایل به وسیله اندروید اتو و اپل کار پلی می توانند به صورت بی سیم به سیستم اطلاعات و سرگرمی متصل شوند. فضای صندوق عقب رنو کلیو ۲۰۲۴ همچنان یکی از جا دار ترین ها در کلاس خود است و ۳۹۱ لیتر خرید یا چمدان خانواده را در خود جای می دهد.
تریم ها و موتورهای موجود
همانند بسیاری از سازندگان خودرو، رنو نیز طیف خود را ساده کرده است. اکنون سه سطح تریم برای رنو کلیو ۲۰۲۴ وجود دارد: Evolution، Techno و Esprit Alpine که انتخاب را برای خریدار ساده تر می کند. انتخاب موتور حتی ساده تر از این است: دو انتخاب وجود دارد. یکی موتور آشنای ۰.۹ لیتری توربو شارژ بنزینی، و دیگری موتور ۱.۶ لیتری بسیار جذاب E-Tech Hybrid. در حالی که توربو شارژ سه سیلندر ارزان تر همچنان یک پیشنهاد مقرون به صرفه است، اما رنو معتقد است این گزینه هیبریدی هوشمند است که نزدیک به دو سوم فروش را به خود اختصاص خواهد داد.
عملکرد سیستم هیبرید
در رنو کلیو ۲۰۲۴ یک سیستم هیبریدی عالی و بسیار هوشمندانه و تقریباً عجیب که یک استارتر ژنراتور ۲۴ اسب بخاری را با یک موتور الکتریکی بزرگتر ۴۸ اسب بخاری، یک باتری ۱.۲ کیلو وات ساعتی و یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، ترکیب می کند. نمی توان انکار کرد که این ترکیب یک سیستم پیچیده است و تمام نیرو را به یک سیستم گیربکس اتوماتیک چهار سرعته چند حالته منحصر به فرد منتقل می کند. گیربکسی روان و ساده.
بیشتر اوقات در شهر، می بینید که در حالت الکتریکی به آرامی و بی صدا کار میکند. و هنگامی که نیاز است تا موتور بنزینی وارد مدار شود ، هوشمندانه موتورهای الکتریکی برای افزایش گشتاور مفید در محدوده میانی، کار تقویت نیرو را بر عهده می گیرند. نمیتوان انکار کرد که این سیستم در هنگام رانندگی روزانه در شهر، که اکثریت قریب به اتفاق ما با نظمی تکراری آن را انجام میدهیم در بهترین حالت خود است.
سخن پایانی
این فیس لیفت به سادگی تضمین می کند که رنو کلیو ۲۰۲۴ یک رقیب پیشرو در بخش سوپر مینی باقی می ماند و اقتباس از نام آلپاین نیز آن را جذاب می کند. قیمت ها هنوز تایید نشده است ولی انتظار می رود که نسخه ۰.۹ لیتری بنزینی توربو شارژ کمتر از ۲۰۰۰۰ پوند و در مورد مدل برتر Esprit Alpine E-Tech، انتظار می رود که حدود ۲۵۰۰۰ پوند باشد.