جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰

سختگیرانه ترین استاندارد جهان برای باتری خودروهای برقی در چین معرفی شد

منتشر شده در 30 فروردین 1404 ساعت 16:30
نویسنده سعید علیپور
باتری خودروهای برقی

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) به تازگی از استاندارد ملی جدید برای ایمنی باتری خودروهای برقی رونمایی کرده که از اول جولای ۲۰۲۶ اجرایی خواهد شد. این استاندارد که «الزامات ایمنی برای باتری‌های نیروی محرکه خودروهای برقی» نام دارد، نخستین استاندارد جهان است که از تولیدکنندگان می‌خواهد حتی در صورت وقوع پدیده «انتقال داخلی حرارت»، نباید باتری دچار آتش‌سوزی یا انفجار شود.

آزمون پخش حرارت؛ مهم‌ترین تغییر در استاندارد جدید

به گزارش آخرین خودرو، در نسخه قبلی این استاندارد، باتری‌ها باید پنج دقیقه پیش از وقوع آتش‌سوزی یا انفجار هشدار می‌دادند. اما در نسخه جدید، منع کامل آتش و انفجار حتی در صورت وقوع انتقال حرارت الزامی شده است. همچنین استاندارد جدید تأکید می‌کند که دود حاصل از حادثه نباید برای سرنشینان خطرناک باشد.

آزمون‌های جدید برای ارزیابی ایمنی عملیاتی

در کنار سخت‌گیری بیشتر در حوزه حرارتی، مقررات جدید شامل چند آزمون تازه نیز می‌باشد که ضربه از زیر خودرو برای بررسی ایمنی باتری در برابر برخورد از ناحیه زیرین یکی از این آنهاست. وقوع چنین اتفاقی در سوانح جاده‌ای یا تصادف با موانع کاملاً احتمال دارد. آزمون بعدی ایمنی چرخه شارژ سریع است که در آن باتری‌ها باید ۳۰۰ چرخه شارژ سریع را پشت سر بگذارند. در این چرخه، باتری‌ها نباید در تست‌های اتصال کوتاه دچار آتش‌سوزی یا انفجار شوند.

باتری خودروهای برقی

واکنش تولیدکننده بزرگ باتری

کارشناسان معتقدند این استاندارد جدید، نقطه عطفی در صنعت خودروهای برقی است، چرا که افزایش چشمگیر ایمنی مصرف‌کنندگان و حذف شرکت‌های ضعیف و غیرپویا را در پی خواهد داشت. شرکت CATL به عنوان یکی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه باتری‌سازی اعلام کرده از سال ۲۰۲۰، نسل اول باتری‌های بدون گسترش حرارت را تولید کرده و محصولات آن با استانداردهای جدید تطابق دارند. بر اساس گزارش CATL، باتری‌های این شرکت حتی در آزمایش برخورد با ستون با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت دچار آتش‌سوزی یا انفجار نمی‌شوند.

باتری خودروهای برقی

یک تصادف پرحاشیه و ضرورت ایجاد تغییرات

استاندارد جدید چینی‌ها، با یک حادثه پر سر و صدا برای خودروی برقی شیائومی SU7 همزمان شده است. در این حادثه مرگبار خودرو پس از تصادف آتش گرفته و سه نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند. این حادثه توجه عمومی را به خطر آتش‌سوزی باتری پس از تصادف جلب کرده است.

تأثیرات دراز مدت؛ ایمنی بیشتر، هزینه‌های کمتر

اجرای این استاندارد ممکن است هزینه‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های کوچک و متوسط را افزایش دهد و در کوتاه مدت منجر به ادغام و تمرکز بازار شود. کارشناسان معتقدند در بلندمدت هم مزایای این استاندارد بسیار زیاد خواهد بود. برای مثال، ایمنی بیشتر به کاهش هزینه‌های پنهان بیمه، تعمیرات و نگهداری منجر شده و ارزش بیشتری برای کل زنجیره تأمین خودروهای برقی ایجاد خواهد کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X