%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰

طعنه سنگین رنجرور به چری بعد از سقوط از پله ها؛ شکست دادن ما کار هر کسی نیست!

منتشر شده در 29 آبان 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

شکست چری در اجرای یک مانور تبلیغاتی سروصدای زیادی در سرتاسر جهان ایجاد کرده است. کار به جایی رسیده که تقریباً تمامی نشریات مطرح خودرویی به این موضوع پرداخته‌اند. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این شرکت قصد داشت با شاسی بلند X3L یک مسیر توریستی در دامنه کوه تیانمن را فتح کند و با بالا رفتن از ۹۹۹ پله به بنای موسوم به دروازه بهشت برسد. اما این مانور تبلیغاتی به یک شکست تمام عیار تبدیل شد و چری در انجام آن ناکام باقی ماند. حالا برند رنجرور با انتشار پستی جدید در اینستاگرام، به چری طعنه زده و این شرکت را به نوعی مورد تمسخر قرار داده است.

الگوبرداری چری از مانور تبلیغاتی رنجرور

هشت سال پیش و در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ بود که شرکت لندرور با انتشار یک کلیپ تبلیغاتی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. این شرکت با انتشار کلیپ مذکور توانمندی‌های نسخه هیبریدی شارژی رنجرور اسپرت را که تازه معرفی شده بود، به رخ کشید تا خیال مشتریان از بابت حفظ قابلیت‌های آفرودی راحت باشد. در مانوری که ترتیب داده شده بود، این شاسی بلند جذاب انگلیسی توانست با عبور موفقیت‌آمیز از روی ۹۹۹ پله موجود در کوه تیانمن، به انتهای مسیر و دروازه بهشت برسد.

شرکت چری به دنبال اجرای حرکتی مشابه بود و می‌خواست با کپی کاری از این مانور تبلیغاتی، قابلیت‌های آفرودی شاسی بلند جدید فالوین X3L را به نمایش بگذارد. اما این خودرو در میانه‌های مسیر از روی پله‌ها سر خورد و به پایین سقوط کرد. اگر حفاظ‌های جانبی مسیر نبود، شاید این خودرو همان جا متوقف نمی‌شد و افتضاح بزرگ‌تری به بار می‌آورد.

طعنه سنگین رنجرور به چری بعد از سقوط از پله ها؛ شکست دادن ما کار هر کسی نیست!

انتشار مجدد ویدیوی قدیمی رنجرور در اینستاگرام و طعنه سنگین به چری

حساب رسمی رنجرور در اینستاگرام اکنون به سراغ ویدیوی هشت سال قبل خود رفته و دوباره آن را منتشر کرده؛ روشن است که این ویدیو مخاطب خاص دارد و بازنشر مجدد آن در این روزها، به هیچ وجه تصادفی نیست! رنجرور برای اینکه منظور خود را واضح‌تر انتقال دهد، از یک جمله طعنه‌آمیز در پست جدید خود استفاده کرده و گفته «پیش افتادن از رنجرور اسپرت کار سختی است.» شاید شما هم با خواندن این جمله یاد برخی ضرب‌ المثل‌ها بیفتید! در ادامه ویدیو، رنجرور تأکید می‌کند که با آغوشی باز به استقبال چالش می‌رود.

روابط نزدیک چری و لندرور با وجود رقابت پنهان

شاید بدانید گروه خودروسازی چری روابط نزدیک با جگوار لندرور دارد و از طریق یک شرکت مشترک، محصولات کمپانی انگلستانی را برای بازار چین تولید می‌کند. روابط این دو خودروساز چینی در سال‌های اخیر گسترش یافته و چری می‌گوید از تجارب به دست آمده در ساخت خودروهای خود استفاده می‌کند. با وجود تبلیغات زیادی که در این باره انجام می‌شود، ماجرای سقوط جنجالی فالوین 3XL از پله‌های مسیر توریستی کوه تیانمن ثابت می‌کند هنوز تجارب و چیزهای بسیاری برای آموختن وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. سلطان گفت:

    چری خیال کرده با کپی کردن میشه با برندهای معتبر جهانی رقابت کرد.
    نه جانم هر هیکلی قوی نیست ،
    جهت اطلاع باید استخوان‌بندی قوی باشد.

    ۵۵
    ۵
    • محمود گفت:

      به نظر من چری عمدا این کارو کرده . چون میتونست شکستش رو پنهان کنه و کسی نفهمه چه اتفاقی افتاده و شاید چند بار تلاش میکردن پله هارو موفق بالا میرفتن و فیلم اون موفقیت رو پخش میکردن

      ۵
      ۵
    • عباس گفت:

      روقیمتش خیلیم خوبه قیمت اینا با اون مقایسه کنید چینم میتونه بهترین ماشینها را بسازه ولی برا تجارت دارد ارزون درمیارد تا برفوشه

      ۰
      ۴
      • ناشناس گفت:

        آره!می تونه! ما هم می توانیم!!
        برادره من هیچ وقت کپی نمی تونه اصل بشه!! کپی کپیه!! و اصل اصالت داره..

        ۱
        ۱
  2. سید محمد صادق حسینی گفت:

    مشکل اینه چری هنوز به بلوغ نرسیده و دنبال لقمه بزرگ تر از دهنش است

    ۳۶
    ۱
    • مهدی گفت:

      ما ایرانی ها فقط مسخره میکنیم همین که چین تونسته صنعت خودروسازی رو رونق بده و جا پای بزرگان بزاره افتخار بزرگی هست ما چی ما کجا هستیم تو خودروسازی ای کاش ما هم کپی میکردیم ولی چیزی که میساختیم مال خودمان بود

      ۵۲
      ۱
    • سعید گفت:

      همین چری که ازش انتقاد میکنی خودروهاش خیلی از خودروهای وطنی بهتر لوکس تر و بروزتره….کار ما فقط شده حرف….زنبور بی عسل

      ۱۱
      ۰
  3. razh گفت:

    شکست دادن شما کار چری نیست اما کار بی وای دی و گک و جیلی هس!!!!!

    ۱۰
    ۲۸
  4. Rez گفت:

    کار هر خر نیست خرمن کوفتن…

    ۲۸
    ۱
  5. Kaveh گفت:

    غرب بزودی منزوی و شکست خورده می شود و تقاص بی قاعدگی هایش را می دهد. از چین متنفرم و به عنوان یک طراح معتقدم که هیچ ارزشی برای مالکیت فکری و معنوی قایل نیست. ولی بیش از ان از غرب متنفرم که به خاطر سودی کوتاه مدت دانش ارزشمندی که در طول سالیان زیاد حاصل کرده را در اختیار نیروی ارزان قیمت چین قرار داد. فارغ از انکه بالاخره زمانی می رسد که همان چین ان دانش را جذب می کند و برای خود او رقیب می شود. بزودی چین ماشین هایی فراتر از کمپانی های بزرگ غربی را خواهد ساخت. حتی در زمینه صنعت و پزشکی و مهندسی نیز این چنین خواهد شد….. از این موضوع خوشحال و راضی نیستم ولی واقعیته …..

    ۲۷
    ۲۶
    • سعید گفت:

      داستان شکست خوردن غرب هم دقیقا مثل داستان شاید این جمعه بیاید شاید هستش..‌کوتاه فکران بجای تلاش و عمل و پیشرفت در کشور به فکر سخن وری و مفت خوری هستند…

      ۱۴
      ۲
  6. سعید گفت:

    ایلان ماسک هم یه روزی بی وای دی رو مسخره می‌کرد…!

    ۱۷
    ۴
  7. مالک گفت:

    دم چری گرم عجب تبلیغاتی کرد کل دنیا این برند رو شناختن ،اصلا از اول هدف همین بود،تبلیغات منفی شگردی جدید هستش.اونهم با مقایسه با برندی لاکچری مثل رنجرور

    ۱۸
    ۹
  8. امیر سلیمی گفت:

    البته ترجمه درستش اینه :

    ” سبقت گرفتن از یک رنجرور اسپرت کار سختیه

    ولی ما عاشق چالش هستیم “

    ۸
    ۱
    • محمود گفت:

      به نظر من چری عمدا این کارو کرده . چون میتونست شکستش رو پنهان کنه و کسی نفهمه چه اتفاقی افتاده و شاید چند بار تلاش میکردن پله هارو موفق بالا میرفتن و فیلم اون موفقیت رو پخش میکردن

      ۱
      ۱
  9. مش مراد گفت:

    اخ اخ چقدر از پله بالا رفتن یه ماشین مهمه.

    ۶
    ۹
  10. ایرانی گفت:

    چین درحدواندازه صنعت اروپا نبوده ونیست واحتمالا نخواهدبود

    ۱۸
    ۹
  11. حمید گفت:

    به نظرم این یک روش تبلیغاتی قوی برای چری هست که دفعه بعد که خودرواش از پله ها با قدرت بالا رفت ، نظر همه را اینجوری جلب کند و بگوید حالا دیدید بالاخره ما رنجرور را هم شکست دادیم . چین با این شدت پیشرفت بهرحال کل صنعت خودو سازی و کشتی،سازی و مهندسی در رشته های گوناگون را و ….. در دست خواهد گرفت .

    ۷
    ۹
  12. پاشا گفت:

    خلاصه صنعت چینی: آمار و عدد سازی… جنگولک بازی و فریب تبلیغاتی….. تامام… نه دوام دارن نه آلیاژ نه مهندسی برتر…. فروش ، به زور قیمت‌های پایین بخاطر یارانه دولت چین….

    ۱۱
    ۵
  13. میلاد گفت:

    واقعا در عجبم. که بعضی از دوستان. چطور از ماشین چینی تعریف میکنن. شما بهترین مدل چری رو ببینید چه تری زده. حالا برو بقیه ماشین های تخمیش.

    ۷
    ۱
  14. داریوش گفت:

    والا توی ایران خیلی از ماها آرزو داریم همین ماشین های چری که الان مسخره میکنن رو سوار بشیم هر چی هم که باشه صد هیچ از بهترین خودرو داخلی جلوتره از هر لحاظ که بخواهیم مقایسه کنیم این خیلی بده که من خودم پیاده ام ولی مسخره پراید مدل پایین همسایه میکنم

    ۱
    ۱
  15. عباس گفت:

    چینم میتونه بهترین ماشین را بسازه یاهمین چری را اینقدر میتونه خوب بسازه که از لنجروور یاهر ماشین دیگه ای بهتر ولی قیمت ارزون میسازه تا برفوشه قیمت ماشینا را هم مقایسه کنید بااین قیمت دارد نمایش میده این مهمه انگلیس با این قیمت ماشین بسازه بعدبیارد مقایسه کنید تو پله

    ۰
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X