%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰

فاو مالک هونگچی ؛ به عنوان هفتمین عضو به اتحادیه تعویض باتری نیو خواهد پیوست

منتشر شده در 31 اردیبهشت 1403 ساعت 18:00
نویسنده سجاد کجوری
فاو مالک هونگچی

رسانه های چینی گزارش می دهند که شرکت دولتی First Automobile Works (FAW) به ائتلاف تعویض باتری نیو (Nio) به عنوان هفتمین عضو آن می پیوندد. فاو (FAW) مالک برند هونگچی (Hongqi) است، که اخیرا نسخه ای از شاسی بلند هونگچی EHS7 خود را با پشتیبانی از فناوری تعویض باتری در حالی که برای تایید بازار در چین درخواست داده بود، رونمایی کرد که به تازگی مقاله ای در مورد این خودرو را در سایت آخرین خودرو منتشر کردیم و در آن به این نکته اشاره شد که فاو هنوز عضو اتحادیه تعویض باتری نیو نیست که در اینجا می توانید آن را مطالعه کنید.

به گزارش آخرین خودرو، فاو دومین عضو بزرگ از چهار خودرو ساز بزرگ دولتی است. سه خودرو ساز دیگر سایک موتور (SAIC Motor) ، دانگ فنگ موتور (Dongfeng Motor) و چانگان اتوموبیل (Changan Automobile) هستند که آخرین مورد نیز یکی از اعضای اتحادیه مذکور است.

اعضای فعلی اتحاد تعویض باتری نیو (Nio) عبارتند از گروه گک (GAC Group) ، هولدینگ جیلی (Geely Holding) ، چری اتوموبیل (Chery Automobile) ، چانگان اتومومبیل (Changan Automobile) ، جک (JAC) و لوتوس تکنولوژی (Lotus Technology) که اکثریت آنها متعلق به هلدینگ جیلی است. حال خبرگزاری Cailin گزارش می دهد که فاو هفتمین عضو این اتحادیه خواهد بود.

پیش از این، ویلیام لی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران نیو ، اظهار داشت که اتحاد تحت رهبری نیو دارای هفت عضو از جمله نیو است و تعداد بیشتری نیز در آینده به آن خواهند پیوست. لی همچنین امیدوار است که نیو در آینده ۱۰۰۰۰ ایستگاه سوآپ در صورت پیوستن اعضای بیشتری داشته باشد که برای پشتیبانی از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه کافی است.

نیو در حال حاضر ۲۴۱۶ ایستگاه سوآپ در چین و حدود ۴۰ ایستگاه در اروپا دارد. حدود ۱۰۰۰ مورد از آنها نسل ۳ و ۴ هستند که از برند Nio Onvo پشتیبانی می کنند.

سال گذشته در نمایشگاه خودرو شانگهای، هونگچی سدان تمام الکتریکی E001 با پشتیبانی از فناوری تعویض باتری را معرفی کرد. اما از آن زمان تاکنون هیچ خبری از این خودرو منتشر نشده است.

این هفته، در ۱۴ می، رگولاتور زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات فهرستی را فاش کرد که شامل شاسی بلند هونگچی EHS7 با فناوری تعویض باتری بود که برای مجوز فروش در چین درخواست داده بود.

به غیر از هونگچی که برند شاخص فاو است، فاو همچنین مالک بستیون (Bestune) است که بر روی خودرو های شهری ارزان قیمت برقی تمرکز دارد. علاوه بر این، فاو شریک اصلی سرمایه گذاری مشترک فولکس واگن در چین است که خودرو های برقی سری ID را در یک کارخانه مشترک به صورت ۵۰ : ۵۰ تولید می کند.

فاو اخیرا برنامه های برقی سازی خود را تسریع کرده و سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۱۵ مدل “خودرو بر پایه انرژی های نو” را در سه سال آینده به بازار عرضه کند و به هدف تولید انباشته ۱.۴۵ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۵ برسد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X