سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰

فیلم هندی یا تست تصادف؟! وقتی لی اتو i8 کامیون ۸ تنی را از زمین بلند می کند!

منتشر شده در 14 مرداد 1404 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور

لی اتو i8 یکی از جدیدترین مینی‌ ون‌‌های چینی است که در تاریخ ۲۹ جولای رونمایی شد. این خودرو اگرچه مشخصات خیلی خوبی دارد، اما آنچه که بیشتر از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گرفته، انتشار ویدیویی بحث‌برانگیز از تست تصادف بین i8 و یک کامیون سنگین است. در بخشی از تست که به تصادف شاخ به شاخ با سرعت نسبی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مربوط می‌شود، چرخ‌های کامیون کاملاً از زمین جدا شده و آسیب گسترده‌ای به کابین و بخش بار آن وارد شده است! این ویدیو و اتفاقات رخ داده در آن، بسیاری از کاربران فضای مجازی را در مورد ایمنی کامیون، صداقت شرکت لی اتو و درستی کلیت ماجرا دچار تردید کرده است.

ادعای ایمنی کامل لی اتو i8 در برابر تصادف شدید

لی اتو مدعی شده پس از برخورد، ستون‌های i8 و تقویت‌کننده درب‌ها هیچ آسیبی ندیده؛ همچنین در لحظه برخورد هر ۹ ایربگ خودرو فعال گشته، باتری بدون نشتی یا آتش‌سوزی باقی مانده و درها به‌ صورت خودکار باز شده‌اند. لی شیانگ مدیرعامل لی اتو، در تأیید استحکام بالا و ایمنی محصول کمپانی گفته: «همکارانم تأیید کرده‌اند که وزن کامیون ۸ تُن بوده، نه ۸ تُن با بار.»

افشای هویت کامیون و ضدحمله سازنده!

ساعاتی پس از رونمایی، هویت کامیون مورد استفاده در ویدیو مشخص شد. این کامیون یکی از محصولات شرکت دانگ فنگ لیوژو موتور است. پس از افشای هویت، کاربران اینترنتی به صفحه این شرکت مراجعه نموده و از ایمنی محصول آن به شدت انتقاد کرده‌اند. در واکنش به این جنجال عجیب و غریب، شرکت دانگ فنگ با لحنی معنادار اعلام کرده: «افراد باهوش پشت‌پرده ماجرا را می‌فهمند» و افزوده که تست منتشرشده، گمراه‌کننده بوده است.

سانسور لوگوی کامیون و ورود رسمی به فاز اختلاف

در اقدامی عجیب، شرکت لی اتو یک روز پس از انتشار ویدیوی اولیه، لوگوی فرمان کامیون در ویدیوی جدید را محو کرده؛ اقدامی که بسیاری آن را نشانه‌ای از پذیرش غیرمستقیم اشتباه یا تلاش برای کنترل آسیب‌های ناشی از بازخوردها تلقی می‌کنند.

انتشار بیانیه‌های مختلف از سوی تمامی طرف‌های دخیل در این ماجرا هم از وجود اختلافات جدی حکایت دارد. شرکت دانگ فنگ لیوژو اعلام کرده که تست تصادف بدون اجازه از آنها منتشر شده و شرایط آن، نمایانگر سناریوهای واقعی جاده‌ای نیست. این شرکت اقدامات لی اتو را ناقض رقابت سالم و فریب‌دهنده برای مصرف‌کنندگان توصیف می‌کند.

در مقابل، لی اتو از اعتبار تست دفاع کرده و گفته که آزمایش توسط یک نهاد معتبر شخص ثالث با نام مؤسسه تحقیقات مهندسی خودروی چین (CAERI) انجام شده و تمامی تجهیزات و شرایط آزمایش از سوی همین نهاد فراهم شده است. لی اتو همچنین تأکید کرده که هیچ دخالتی در تنظیمات تست نداشته است.

موضع نهاد تست ایمنی: تست طبق استاندارد بود

نهاد برگزارکننده تست یعنی مؤسسه مهندسی خودروی چین، اظهار کرده این تست مطابق با تمامی مقررات و استانداردهای ایمنی انجام شده و هیچگونه تغییر در روند یا نتایج به درخواست مشتری صورت نگرفته است. همچنین تأیید شده که کامیون حاضر در تست، کاملاً نو بوده، اما جزئیات دقیق درباره اینکه از چه منبعی تهیه شده، نیاز به بررسی بیشتر دارد.

لی اتو i8 ویرانگرتر از بمب! موجی از تردید و شوخی در فضای مجازی چین

به ‌رغم دفاعیات رسمی، بسیاری از کاربران چینی به ادعاهای لی اتو شک دارند و حتی برخی کاربران فعلی این برند نیز نسبت به شفافیت ادعاها ابراز نگرانی کرده‌اند. یکی از انتقادات اصلی کاربران، این است که چگونه خودرویی با وزن ۲.۶ تُن می‌تواند چرخ‌های کامیونی با وزن ۸ تُن را از زمین بلند کند. برخی معتقدند که تعلیق کامیون دستکاری شده تا چنین نتیجه‌ای حاصل شود.

فیلم هندی یا تست تصادف؟! وقتی لی اتو i8 کامیون ۸ تنی را از زمین بلند می کند!

جالب آنکه این ماجرا به یک سوژه‌ طنز در شبکه‌های اجتماعی چین تبدیل شده و کاربران با شوخی‌هایی عجیب، لی اتو i8 را با سلاح‌های مخرب یا بمب‌های ویرانگر هسته‌ای مقایسه می‌کنند!

بحران اعتبار در صنعت خودروی چین

بحران اعتبار برای لی اتو در حالی رقم خورده که از پیش نیز برخی برندهای چینی به «زیاده‌روی تبلیغاتی» شهرت پیدا کرده‌اند؛ مسأله‌ای که قبلاً در حوزه رانندگی خودکار نیز به یک فاجعه ختم شده بود. شاید بدانید پس از تصادف مرگبار یک دستگاه سدان برقی شیائومی SU7 در ماه مارس، محدودیت‌های رسمی در بازاریابی به شکلی نادرست و اعراق‌آمیز اعمال شد.

در حال حاضر، بسیاری از کاربران پیشنهاد کرده‌اند که یک تست تصادف واقعی دیگر با حضور مدیران دو شرکت در خودروها برگزار شود. این پیشنهاد البته حالتی طنزآمیز دارد و مسلماً هرگز عملی نخواهد شد. با این حال، شک و تردیدها نسبت به ادعاهای مطرح‌شده همچنان ادامه دارد و بازسازی اعتماد عمومی برای لی اتو شاید کاری دشوار باشد.

مروری بر مشخصات لی اتو i8

مینی ون لی اتو i8 از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد. این پیشرانه شامل دو موتور برقی بوده و توانایی تولید ۵۳۶ اسب بخار قدرت ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بر اساس استاندارد خوش‌بینانه CLTC، مدل پایه i8 با شارژ کامل تا ۶۷۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. مدل پرچمدار هم تا ۷۲۰ کیلومتر شارژ دهی دارد. قیمت این مینی ون برقی از حدود ۴۵ هزار دلار آغاز می‌شود.  

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “فیلم هندی یا تست تصادف؟! وقتی لی اتو i8 کامیون ۸ تنی را از زمین بلند می کند!”

  1. رضا گفت:

    نه پژو پارس ما امنیت داره ؟؟؟؟

    ۱
    ۱
  2. مهرشاد گفت:

    اگر بنا به اغراق در تبلیغات شرکت های خودروسازی باشه که اروپایی ها سالهاست این کارو انجام میدن

    ۱
    ۰
    • امین گفت:

      ارتفاع خوردو و زاویه برخورد می‌تونه نتیجه تصادف رو تغییر بده!در تصادف شاخ به شاخ چون کامیون مرکز ثقلش بالاتره در لحظه برخورد تعادلش بهم میخوره و چرخها از زمین جدا میشن و بیشتر آسیب میبینه، اگر هر دو وسیله در ارتفاع برابر بودن احتمالاً نتیجه جوری دیگه میشد و استحکام ستون a معلوم میشد ولی بعید می‌دونم دیگه درها اتوماتیک باز میشدن!

      ۰
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X