%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰

فینالیست‌های خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا مشخص شدند؛ شش مدل از هفت فینالیست برقی هستند

منتشر شده در 11 آبان 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
فینالیست‌های خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا مشخص شدند؛ شش مدل از هفت فینالیست برقی هستند

لیست نهایی هفت فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا (Car of the Year 2026) به ‌صورت رسمی منتشر شد. از میان ۳۵ مدل جدید که توسط ۶۰ داور از ۲۳ کشور اروپایی مورد ارزیابی قرار گرفتند، تنها هفت خودرو توانستند به مرحله نهایی این رقابت معتبر راه یابند. برنده نهایی در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۶ و همزمان با نمایشگاه بین‌المللی خودروی بروکسل (Brussels Motor Show) معرفی خواهد شد.

آزمون بزرگ در دانمارک و اسپانیا

به گزارش آخرین خودرو، در ماه سپتامبر، تمامی نامزدها در آزمون اولیه‌ای موسوم به Tannistest در کشور دانمارک شرکت کردند؛ جایی که کارشناسان فنی و روزنامه‌نگاران خودرویی عملکرد فنی، کیفیت ساخت، نوآوری و پایداری محیطی هر مدل را بررسی کردند. اکنون، پس از اولین دور رأی‌ گیری، فهرست نهایی هفت کاندیدای جایزه خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا به شرح زیر اعلام شده است:

سیتروئن C5 ایرکراس

داچیا بیگستر

فیات گرند پاندا

کیا EV4

مرسدس بنز  CLA

رنو ۴

اشکودا الروک

در ادامه، اعضای هیئت داوران برای انتخاب خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا چندین هفته فرصت خواهند داشت تا هر کدام از مدل‌ها را در شرایط واقعی جاده‌ای مورد آزمایش قرار دهند و پس از آن، آزمون نهایی در کشور اسپانیا برگزار خواهد شد. این مرحله که برای اولین بار در تاریخ رقابت خودروی سال اروپا در اسپانیا انجام می‌شود، در پیست Parc Motor Castellolí در منطقه مونتسرات بارسلونا برگزار خواهد شد. هدف از این انتخاب، بهره‌مندی از شرایط آب‌ و هوایی پایدار و مسیرهای متنوع و جذاب جاده‌ای این منطقه است تا عملکرد واقعی خودروها با دقت بیشتری سنجیده شود.

نحوه امتیازدهی داوران به خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا

در مرحله پایانی، هر داور می‌تواند ۲۵ امتیاز میان کاندیداهای دریافت عنوان خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا تقسیم کند. از این رقم، حداکثر ۱۰ امتیاز برای یک خودرو قابل اختصاص است. هر داور باید به حداقل پنج خودرو از هفت فینالیست رأی دهد و مدل برنده را نیز مشخص کند.

فینالیست‌های خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا مشخص شدند؛ شش مدل از هفت فینالیست برقی هستند

نگاهی به برنده سال گذشته

در رقابت سال گذشته، عنوان خودروی سال ۲۰۲۵ اروپا به رنو ۵ / آلپاین A290 رسید. این خودرو با کسب ۳۵۳ امتیاز از رقبای قدرتمند خود پیشی گرفت و در صدر قرار گرفت. پس از آن، کیا EV3 با ۲۹۱ امتیاز دوم و سیتروئن C3/eC3 با ۲۱۵ امتیاز در رتبه سوم ایستاد.
رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب به هیوندای اینترستر (۱۷۲ امتیاز)، داچیا داستر (۱۶۸ امتیاز)، کوپرا ترامار (۱۶۵ امتیاز) و آلفارومئو جونیور (۱۳۶ امتیاز) رسید.

فینالیست‌های خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا مشخص شدند؛ شش مدل از هفت فینالیست برقی هستند

خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا و رقابتی نزدیک میان هاچبک‌ها و کراس‌اوورها

با دقت در لیست فینالیست‌های خودروی سال ۲۰۲۶ اروپا می‌توان گفت این دوره رقابت بین شاسی ‌بلندهای برقی‌ شده و هاچبک‌ های شهری برقی خواهد بود. برندهایی چون کیا و مرسدس با محصولات پیشرفته خودران و برقی، در برابر رویکرد کلاسیک و اقتصادی برندهایی مانند فیات و داچیا صف‌آرایی کرده‌اند. برنده نهایی نه ‌تنها از نظر طراحی و فناوری، بلکه از لحاظ پایداری زیست ‌محیطی، هزینه نگهداری و تجربه رانندگی نیز باید برتر از سایرین باشد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X