%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰

لکسوس چینی میشود؛ مدل های برقی و لوکس تویوتا در کارخانه شانگهای تولید خواهند شد

منتشر شده در 06 دی 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
لکسوس چینی

تویوتا به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان، در حال برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه‌ای جدید در شانگهای چین است. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ ها پیش برود، این کارخانه حوالی سال ۲۰۲۷ شروع به کار خواهد کرد. جالب اینکه این کارخانه مختص لکسوس بوده و مدل‌های برقی این برند لوکس در آن تولید خواهند شد. به گفته تویوتا، تأسیس این کارخانه در حقیقت بخش مهمی از طرح گسترده‌ کمپانی برای افزایش دو برابری تولید خودرو در خاک چین تا پایان دهه جاری محسوب می‌شود.

استقلال کامل در ساخت و مدیریت کارخانه

تصمیم تویوتا برای راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی در خاک چین، به خوبی اهمیت بازار این کشور را منعکس می‌کند. برخلاف کسب‌ و کارهای مشترک تویوتا با خودروسازان محلی – مثل فاو و جی ای سی – کارخانه جدید این شرکت به صورت مستقل ساخته خواهد شد. با احداث این مجموعه، تویوتا به نخستین خودروساز ژاپنی تبدیل می‌شود که کارخانه‌ای کاملاً مستقل در داخل مرزهای چین دارد.

کارخانه چینی لکسوس

آینده الکتریکی برای برند لکسوس

لکسوس در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵ تمامی فروش جهانی خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. همچنین، این برند در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ به فروش یک میلیون خودروی برقی دست پیدا کند. طبق آمار لکسوس سال گذشته موفق شده حدود ۱۸۰ هزار دستگاه از محصولات خود را در چین بفروشد. در شرایطی که اکثر برند های غربی در حال از دست دادن مشتریان خود در این کشور هستند، استقبال مشتریان چینی از تولیدات این برند لوکس ژاپنی ۳ درصد افزایش داشته است.

تولید مدل‌های پیشرفته با معماری ماژولی

انتظار می‌رود تویوتا ماموریت مونتاژ نسخه تولید انبوه از دو کانسپت LF-ZC و LF-ZL را به کارخانه در حال تأسیس خود در شانگهای بسپارد. این خودروها بر اساس یک پلتفرم پیشرفته‌ طراحی شده‌اند. مثل بسیاری از پلتفرم‌های مدرن، این پلتفرم نیز ماژولی بوده و شامل بخش‌های مستقل در جلو و عقب می‌شود. استفاده از این پلتفرم به لکسوس اجازه می‌دهد پس از معرفی باتری‌های جدید و پیشرفته در آینده، آنها را به ‌سرعت با محصولات خود ادغام کند.

لکسوس برقی

بهره‌مندی از نیروی کار ماهر محلی

احداث کارخانه جدید در شانگهای به تویوتا امکان می‌دهد تا از نیروی کار ماهر و ارزان‌قیمت این کشور بهره برده و هزینه تولید خودروهای الکتریکی را کاهش دهد. به عبارت دیگر، این کارخانه به تویوتا کمک خواهد کرد تا خودروهای برقی خود را با کیفیت بالا و قیمتی رقابتی روانه بازار کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. فرهاد گفت:

    خدایی این حرف از سایت شما بعید بود, چینی میشود؟؟؟ وقتی یک نمایندگی تویوتا یا لکسوز ژاپن در چین راه اندازی بشه، مطمئن باشید که نماینده برای نظارت بر کیفیت و ساخت خودرو داره، چینی میشود یعنی ساخت چین! با این حساب آیفون هم چینی هست دیگه، ولی بازار ایران با سطح شعور دلال ها بهتر که بگیم چینیه، وگرنه قیمت چند برابری میکنن تو پاچه ملت

    ۳
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X