کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ سومین فیس لیفت برای سدان لوکس و محبوب ژاپنی

منتشر شده در 24 شهریور 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ سومین فیس لیفت برای سدان لوکس و محبوب ژاپنی

فیس لیفت جدید لکسوس IS را به عنوان مدل ۲۰۲۶ معرفی کرد. بسیاری انتظار داشتند برند لوکس ژاپنی این سدان کامپکت را وارد نسلی تازه کند، اما این برند ژاپنی ترجیح داده بار دیگر نسخه‌ای فیس لیفت‌ شده از مدل سالخورده کنونی را عرضه کند. این نسخه هم در نمای بیرونی و هم در داخل کابین تغییراتی را تجربه کرده و با بهبودهای قابل توجهی در هندلینگ و ایمنی همراه شده است.

تاریخچه‌ای طولانی از فیس لیفت

نسل سوم لکسوس IS نخستین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ دو فیس لیفت جزئی و اساسی را دریافت کرد. حالا پس از گذشت بیش از یک دهه، لکسوس با سومین بازنگری بزرگ، عمر این نسل را بیش از پیش تمدید کرده است. این تصمیم با تغییر راهبرد برقی‌ سازی لکسوس ارتباط مستقیمی دارد؛ چرا که پروژه توسعه نسل جدید IS با پیشرانه تمام الکتریکی به طور موقت کنار گذاشته شده است.

لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ سومین فیس لیفت برای سدان لوکس و محبوب ژاپنی

تغییرات ظاهری فیس لیفت لکسوس IS

بزرگ‌ترین تغییر بصری لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ در قسمت دماغه دیده می‌شود؛ جایی که جلو پنجره دوکی شکل مورد بازنگری قرار گرفته و بخش بالایی آن کوچک‌تر شده است. لوگوی لکسوس نیز درست زیر لبه کاپوت قرار گرفته و چراغ‌های LED جلو بدون تغییرات بنیادین به طراحی جدید پیوند خورده‌اند. سپر جلو با ورودی‌های هوا و خطوط تازه، حالتی تهاجمی‌ تر به خودرو داده است.

در نمای عقب لکسوس IS مدل ۲۰۲۶، شاهد اسپویلر بزرگ‌تر، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی جدید و نوشته لکسوس روی درِ صندوق هستیم. نسخه‌ای که رونمایی شده، تیپ F Sport را به نمایش می‌گذارد و مشخص نیست تغییرات نسخه پایه تا چه حد خواهد بود. به گفته زیرمجموعه لوکس‌ ساز تویوتا ۸ رنگ بدنه از جمله خاکستری نوترینو برای خریداران در نظر گرفته شده و کالیپرهای ترمز قرمز به صورت آپشن عرضه می‌شوند.

لکسوس IS مدل ۲۰۲۶

ارتقای کابین

داخل کابین فیس لیفت لکسوس IS باز طراحی چشمگیری دیده می‌شود. داشبورد، کنسول مرکزی و رودری‌ ها تغییر کرده‌اند و حالا از دو نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی بهره گرفته شده؛ نمایشگر مرکزی در ارتفاعی پایین‌تر بوده و لمسی است، به همین خاطر تاچ پد از روی کنسول میانی حذف شده است. کلیدهای فیزیکی سیستم تهویه به دکمه‌های جدید تغییر یافته و دکمه تنظیم بلندی صدا همچنان در جای خود حضور دارد.

سیستم صوتی CD پلیر و ساعت آنالوگ کلاسیک نیز از کابین لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ حذف شده‌اند. از سوی دیگر، لکسوس از تریم داخلی ساخته‌شده با الیاف بامبو طبیعی و رنگ داخلی تازه به نام Prominence استفاده کرده است. بخش ایمنی نیز با مجموعه لکسوس Safety System+ ارتقا یافته که شامل سامانه‌های دستیار رانندگی پیشرفته (ADAS) و امکان رانندگی نیمه خودکار در بزرگراه‌ها است.

لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ سومین فیس لیفت برای سدان لوکس و محبوب ژاپنی

مشخصات فنی فیس لیفت لکسوس IS مدل ۲۰۲۶

لکسوس برای ارتقای هندلینگ IS سیستم فرمان برقی جدید Rack-Parallel EPS با نسبت متغیر نصب کرده است. همچنین تعلیق ارتقا یافته و حالا ضربات را سریع‌تر و نرم‌تر کنترل می‌کند. در بخش قوای محرکه، فیس لیفت لکسوس IS در دو نسخهIS 300h  و IS 350 عرضه خواهد شد. اگرچه مشخصات رسمی هنوز اعلام نشده، ولی انتظار می‌رود این نسخه‌ها مشابه مدل‌های فعلی باشند. در حال حاضر نسخه 300h از موتور هیبریدی ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۱۷ اسب بخار بهره می‌برد و نسخه ۳۵۰ با موتور ۳.۵ لیتری V6 غیر هیبریدی که ۳۱۴ اسب بخار قدرت دارد، عرضه می‌شود.

متأسفانه نسخه قدرتمند IS 500 با موتور ۵ لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی به تاریخ پیوسته و نسخه‌های ویژه ژاپن و آمریکا، آخرین حضور این موتور محبوب را رقم زده‌اند.

لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ سومین فیس لیفت برای سدان لوکس و محبوب ژاپنی

عرضه جهانی از سال ۲۰۲۶

لکسوس تأیید کرده که فیس لیفت IS در بازارهای مختلف عرضه خواهد شد، هرچند هنوز جزئیاتی در این باره در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. تحویل سفارشات مشتریان این خودرو از اوایل ۲۰۲۶ آغاز می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم از از زمان معرفی لکسوس IS در سال ۱۹۹۹ تاکنون حدود ۱.۳ میلیون دستگاه از آن در بیش از ۴۰ کشور به فروش رسیده که نشان‌دهنده جایگاه محکم این سدان لوکس در سبد محصولات کمپانی است.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ سومین فیس لیفت برای سدان لوکس و محبوب ژاپنی”

  1. Yassinam گفت:

    اریزو ۶ جی تی از این بهتره

    ۱
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X