تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

محصول بعدی جیپ با همکاری دانگ فنگ تولید می‌شود

منتشر شده در 24 مهر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
محصول بعدی جیپ با همکاری دانگ فنگ تولید می‌شود

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، گروه استلانتیس قصد دارد با همکاری شرکت دانگ فنگ یک شاسی‌ بلند آفرودی جدید توسعه دهد. نکته جالب توجه اینکه این شاسی بلند دو رگه به برند جیپ تعلق خواهد داشت. این پروژه که در مراحل اولیه توافق قرار دارد، از فناوری‌های دو برند زیرمجموعه دانگ‌ فنگ یعنی وویا و M-Hero بهره خواهد برد.

همکاری ریشه‌دار استلانتیس و دانگ فنگ در چین

بسیاری تصور می‌کنند که استلانتیس در چین فقط با برند نوپای لیپ موتور حضور دارد. اما ارتباط این خودروساز چند ملیتی با گروه دانگ فنگ بسیار طولانی‌تر بوده و دو شرکت سال‌هاست در قالب جوینت‌ ونچر، خودروهای پژو و سیتروئن را تولید می‌کنند.

در کنار این باید گفت در ماه می ۲۰۲۵ جوینت ونچر دانگ فنگ پژو سیتروئن برند جدیدی را با نام هدموس پایه گذاری کرد. این برند به مدل‌های انرژی نو (الکتریکی و هیبریدی) اختصاص دارد و بخشی از استراتژی گسترده استلانتیس برای تقویت جایگاه خود در بازار خودروهای برقی چین به شمار می‌رود.

بازدید مدیرعامل استلانتیس از دانگ فنگ

در جولای ۲۰۲۵، «آنتونیو فیلوسا» مدیرعامل گروه استلانتیس با سفر به مقر اصلی دانگ‌ فنگ، از مدل‌های کلیدی برندهای وویا و M-Hero بازدید کرد. او در این دیدار تأکید داشت که استلانتیس می‌خواهد همکاری با دانگ‌ فنگ را در حوزه انرژی‌های نو گسترش دهد تا روند گذار به خودروهای الکتریکی و هوشمند سرعت بگیرد.

پروژه مشترک استلانتیس و دانگ فنگ برای توسعه شاسی‌ بلند آفرودی جیپ

طبق گزارش نشریه Economic Observer، دو طرف برای توسعه یک شاسی بلند آفرودی جدید برای برند جیپ به توافق اولیه رسیده‌اند. این پروژه از الگوی همکاری مشابه با پروژه فریلندر که بین چری و جگوار لندرور شکل گرفته، پیروی می‌کند. به این ترتیب، استلانتیس طراحی و خلق ظاهر خودرو را برعهده خواهد داشت و دانگ‌ فنگ فناوری‌های اصلی شامل قوای محرکه، قابلیت‌های هوشمند کابین و سیستم رانندگی خودکار را توسعه می‌دهد. پیش‌بینی شده نتیجه این همکاری در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۷ رونمایی شود.

احیای جایگاه برند جیپ در چین

تولید خودروهای جیپ در چین پیشتر از طریق همکاری استلانتیس با جی ای سی (GAC) انجام می‌شد، اما جوینت‌ ونچر مربوطه در سال ۲۰۲۲ ورشکست شد. همکاری جدید با دانگ‌ فنگ می‌تواند فرصتی تازه برای بازگشت و احیای برند جیپ در بازار چین باشد.

کارشناسان معتقدند این پروژه جدید می‌تواند جایگاه استلانتیس را در بازار چین تقویت کند و با عرضه مدل‌های برقی (BEV) یا هیبریدی قابل شارژ (PHEV)، فروش جیپ را در بازار داخلی دوباره احیا نماید. در مراحل بعدی نیز انتظار می‌رود نسخه چینی جیپ جدید به بازارهای جهانی صادر شود.

جیپ و بهره‌گیری از فناوری دانگ فنگ  M-Hero 817

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که شاسی‌بلند جدید جیپ از فناوری‌های برند M-Hero الهام می‌گیرد، به‌ ویژه از مدل تازه معرفی‌شده M-Hero M817 که یکی از پیشرفته‌ترین محصولات دانگ‌فنگ است.

نگاهی به  M-Hero M817

شاسی بلند M-Hero M817 توسط دانگ‌ فنگ توسعه یافته و طراحی بیرونی آن کاملاً عضلانی و خشن است. این خودرو با ابعاد ۵۱۰۰ میلی‌متر طول، ۱۹۹۸ میلی‌متر عرض و ۱۹۱۹ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله محوری آن به ۳۰۰۵ میلی‌متر می‌رسد. ارتفاع از سطح زمین نیز ۲۳۷ میلی‌متر اعلام شده است.

این شاسی بلند جان سخت از قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب بهره می‌برد و با چیدمان ۲+۳ صندلی برای حمل پنج سرنشین طراحی شده است. کابین این خودرو نیز حس مدرنیته و البته استحکام را به بیننده منتقل می‌کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ نصب شده؛ این نمایشگر اندازه‌ای برابر با ۱۵.۶ اینچ دارد. شاید بدانید بسیاری از لپتاپ‌های موجود در بازار دارای نمایشگری با این ابعاد هستند. به گفته دانگ فنگ این نمایشگر به سیستم عامل Harmony OS 5  مجهز است و از نظر قابلیت‌های ارتباطی و سرگرمی در سطح بالایی قرار دارد.

مشخصات فنی دانگ فنگ M-Hero M817؛ قوای محرکه قدرتمند و برد حرکتی بالا

پیشرانه دانگ فنگ M-Hero M817 از نوع پلاگین هیبریدی (PHEV) است. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری و دو موتور الکتریکی است. این موتورها با همکاری هم در مجموع ۵۰۵ کیلووات یا ۶۷۷ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کنند. کل گشتاور تولیدی آنها نیز به ۸۴۸ نیوت ‌متر می‌رسد.

در نسخه‌های بالارده، M-Hero M817 انرژی خود را از باتری ۵۰.۴ کیلووات‌ ساعتی دریافت می‌کند. این باتری از سری Freevoy بوده و ساخت شرکت معروف CATL است. در حالت تمام الکتریکی، این باتری تا ۲۱۵ کیلومتر مسافت دوام می‌آورد. برد ترکیبی هم با شارژ کامل باتری و باک پر ۱۳۶۵ کیلومتر اعلام شده؛ قیمت مدل‌های مختلف این شاسی بلند بین ۳۱۹,۹۰۰ تا ۳۶۹,۹۰۰ یوان (معادل ۴۴,۹۶۰ تا ۵۱,۹۹۰ دلار) متغیر است

آینده جیپ در چین

با همکاری جدید استلانتیس و دانگ‌ فنگ، پیش‌بینی می‌شود برند جیپ نسل تازه‌ای از شاسی بلندهای انرژی‌ نو را در چین عرضه کند. این همکاری نه‌ تنها می‌تواند به احیای فروش جیپ در بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان کمک کند، بلکه بستری برای صادرات مدل‌های آینده‌نگرانه و هوشمند به سایر کشورها نیز فراهم خواهد کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X