کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰

مدیرعامل پیشین استلانتیس ؛ چین در زمینه خودروهای برقی سالها جلوتر از بقیه است

منتشر شده در 29 آذر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
مدیرعامل پیشین استلانتیس

کارلوس تاوارس مدیرعامل پیشین گروه استلانتیس که همین چند هفته قبل از سمت خود استعفا داد، در اولین مصاحبه پس از کناره‌گیری به نکات جالبی اشاره کرده است. وی در مصاحبه با رسانه پرتغالی «اکسپرسو»، اختلاف نظر با اعضای هیئت‌ مدیره را دلیل اصلی استعفای خود دانسته و تصریح کرده که از تصمیماتش اصلاً پشیمان نیست.

اختلافات داخلی و استعفا

آقای تاوارس با اشاره به اهمیتِ داشتن یک چشم‌انداز واحد برای مدیریت موفق گفته:
«یک شرکت با ۲۵۰ هزار کارمند و ۱۵ برند نمی‌تواند بدون هماهنگی مدیریت شود.»
او تأکید کرده که این موضوع نقشی مشابه با یک کاتالیست در استعفایش داشته است. آقای تاوارس افزوده این تصمیم نتیجه توافقی دوستانه با جان الکان، رئیس هیئت ‌مدیره استلانتیس، بوده است.

نگرانی از خودروسازان چینی و اقرار به پیشرفت آنها

کارلوس تاوارس در مصاحبه اخیر خود درباره چین و پیشرفت سریع آن نیز سخن گفته است. از نظر وی، این کشور در توسعه خودروهای برقی بسیار جلوتر از اروپا بوده و گسترش حضور شرکت‌های چینی در سایر بازارها شرایط را برای خودروسازان بین‌المللی، به خصوص اروپایی‌ها، سخت‌تر و سخت‌تر خواهد کرد.

آقای تاوارس وضعیت کنونی خودروسازان اروپایی را با تنازع برای بقای داروین مقایسه کرده و گفته فقط آنهایی که به اندازه کافی قوی هستند، در چرخه رقابت باقی خواهند ماند. او همچنین سیاست‌های رهبران اروپایی را دلیل بن‌بست موجود برای برندهای اروپایی دانسته و گفته این بن‌بست به طور کامل توسط سیاستمداران اروپایی ایجاد شده است.

خودروهای برقی چین

مشکلات استلانتیس در آمریکا

شورای ملی نمایندگی‌های استلانتیس در آمریکا تاوارس را به اتخاذ تصمیمات کوتاه‌مدت برای سودآوری جهانی متهم کرده است. از دید اعضای این شورا چنین تصمیمی به قیمت کاهش سلامت برندهای آمریکایی در بلندمدت تمام شده، به همین خاطر شکایتی را علیه وی تنظیم کرده‌اند. جان الکان برای بهبود اوضاع مذاکراتی را با نمایندگی‌های ناراضی آغاز نموده است.

طبق آمار فروش برندهای داج، جیپ، رم و کرایسلر در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است. نمایندگی‌ها قیمت‌گذاری بالاتر از سطح بازار محصولات جدید را دلیل اصلی این امر می‌دانند. توقف تولید موتور محبوبV8  هِمی نیز که ظاهراً فقط کارلوس تاوارس از آن حمایت کرده، علت دیگر عنوان شده است.

انتصابات جدید پس از استعفای تاوارس

پس از استعفای ناگهانی تاوارس در اول دسامبر، تیم کونیسکیس مدیرعامل پیشین برندهای داج و رم، دوباره برای هدایت برند رم منصوب شد. تصمیم‌گیری درباره مدیرعامل جدید استلانتیس به نیمه اول سال ۲۰۲۵ موکول شده است

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X