مرسدس بنز E کلاس آل ترین ؛ واگنی با ارتقاع بیشتر

مرسدس بنز E کلاس آل ترین جدید ترین محصول بنز برای بازار آمریکا است. یک استیشن که آماده پیمایش مسیر های سخت است.
حالت نمایش رانندگی آفرودی، عناصری مانند قطب نما، مختصات طول و عرض جغرافیایی و نشانگر زاویه خودرو را نشان می دهد. مرسدس بنز E کلاس آل ترین (E-Class All-Terrain) مدل ۲۰۲۴ به عنوان یک واگن پرسرعت و تمام چرخ محرک برای مشتریانی که میخواهند در آفرود های سبک مانند خاک یا سنگ ریزه شرکت کنند اما SUV نمیخواهند، معرفی شد. این محصول در سال ۲۰۲۴ به ایالات متحده می رود. قیمت گذاری آن در زمانی نزدیک به عرضه خودرو اعلام می شود و اولین نمایش عمومی آن در رویداد IAA Mobility در مونیخ است.

تفاوت های ظاهری E کلاس آل ترین
مرسدس بنز E کلاس آل ترین دارای جلو پنجره متفاوتی نسبت به نسخه سدان است که دارای دو میله با روکش نقره ای ایریدیوم در وسط و نمای پایینی اصلاح شده است. قوس بالای چرخ ها دارای روکش خاکستری تیره است. این واگن به صورت استاندارد با رینگ های ۱۸ اینچی عرضه می شود، اما رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی بهعنوان آپشن در دسترس هستند.


فضای بار این واگن ۶۱۴ لیتر فضای ذخیره سازی دارد که با پایین آوردن صندلی های عقب می تواند تا ۱۸۲۹ لیتر افزایش یابد. در مقایسه، صندوق عقب E کلاس سدان ۵۳۸ لیتر فضا در اختیار کاربر قرار می دهد. E کلاس آل ترین به صورت استاندارد با درب عقب برقی و پوشش چمدان قابل جمع شدن عرضه می شود.
مشخصات فنی E کلاس آل ترین
مرسدس بنز E کلاس آل ترین به عنوان هیبریدی ملایم E 450 4Matic با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت ۳۷۵ اسب بخار از ۵۸۰۰ تا ۶۱۰۰ دور در دقیقه و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می شود. سیستم تقویتی برقی ۲۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۴ نیوتن متر گشتاور ارائه می کند. این واگن می تواند در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی محدود شده به ۲۰۹ کیلومتر در ساعت است.

مرسدس بنز E کلاس آل ترین به صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی تک محفظه Airmatic مرسدس بنز عرضه می شود که دارای نوساناتی می باشد که دائما در حال تنظیم است. این سیستم بدون توجه به بار در خودرو، فاصله خودرو تا زمین را ثابت نگه می دارد. تنظیمات Comfort دارای افت ۱.۵ سانتی متری در سرعت های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.
حتما ببینید : ویدیو معرفی مرسدس بنز GLE در تهران
کابین و امکانات
این خودرو با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی مرسدس MBUX Superscreen ، مانند لوازم موجود در نسخه سدان ارائه می شود. مانند نسخه سدان، صفحه نمایش سرنشینان جلو یک آپشن است. این خودرو دارای یک برنامه رانندگی خارج از جاده است که نمایشگر های راننده و صفحه مرکزی را برای نشان دادن قطب نما، مختصات طول و عرض جغرافیایی، نشانگر زاویه خودرو و فشار باد لاستیک ها تغییر می دهد. همچنین یک قابلیت عملکردی “کاپوت شفاف” به عنوان بخشی از دوربین ۳۶۰ درجه برای دید بهتر زمین های اطراف وجود دارد.

بسته استاندارد فناوری های ایمنی در این واگن شامل دستیار توجه، دستیار ترمز فعال و پکیج پارکینگ است. بسته کمک راننده که اختیاری است قابلیت هایی مانند دستیار فرمان فعال، دستیار حفظ بین خطوط فعال، دستیار محدودیت سرعت فعال و کروز کنترل تطبیقی را اضافه می کند.
بابا به به
میگن یه روز شرکت بنز ادعا میکنه هرکی بتونه یه ایراد از محصولاتش بگیره، یه ماشین صفر میده بهش!
خوب هیشکی نمیتونه ایرادی بگیره تا اینکه یکی میگه من ایرادش رو پیدا کردم! با تعجب میپرسن چیه ایرادش؟ میگه اینقدر راحته که ادم دلش نمیخواد ازش پیاده شه!!!
حالا هم غیر از تعریف و تمجید برای این بنز نمیشه نوشت ولی مشکلی که هست اگر فرضاً بیاد تو ایران، چون استیشین تو ایران خیلی طرفدار نداره، به نظرم سدانش خیلی طرفدار بیشتری داشته باشه! هر چند خوب سدان ای کلاس مشخصات فنی این رو نداره!!!
ولی انصافاً عالی هست.
ممنون از آخرین خودرو