%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰

مرسدس AMG پشیمان شد؛ C63 جدید به جای موتور چهار سیلندر با موتور شش سیلندر تولید می شود

منتشر شده در 26 شهریور 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
مرسدس AMG پشیمان شد؛ C63 جدید به جای موتور چهار سیلندر با موتور شش سیلندر تولید می شود

زمانی که مرسدس تصمیم گرفت نسل جدید سدان جذاب AMG C63 را با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی روانه بازار کند، بسیاری از علاقه‌مندان خودروهای اسپرت شوکه شدند. اگرچه تاکنون آمار رسمی فروش این خودرو هرگز منتشر نشده، اما تخفیف‌های سنگین گویای آن هستند که خریداران آن زیاد نیست. ضمن اینکه مقامات ارشد مرسدس اعتراف کرده‌اند با حذف موتور V8، این شرکت بخشی از مشتریان وفادار خود را از دست داده است. ظاهراً مرسدس AMG از تجربه موجود درس گرفته و قصد دارد این سدان پرچمدار را دوباره با موتوری حجیم روانه بازار کند.

تجهیز مرسدس C63 به موتور شش سیلندر خطی؟

ماتیاس گیسن، عضو هیئت مدیره بازاریابی و فروش مرسدس، در گفت‌وگو با مجله اتو اکسپرس اشاره کرده که AMG در حال بررسی جایگزینی موتور چهار سیلندر فعلی با یک موتور شش سیلندر خطی است. او تأکید کرد که لزوماً خبری از بازگشت V8 نخواهد بود، هرچند یک موتور هشت سیلندر جدید در دست توسعه قرار دارد. به گفته او، این گزینه جدید می‌تواند به صورت هیبریدی یا حتی تماماً بنزینی عرضه شود.

چند ماه قبل نیز وبسایت Mercedes-Benz Passion Blog گزارش داده بود احتمالاً نسخه جدید C63 یا C53 با موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ با کد M256M معرفی خواهد شد؛ موتوری که هم ‌اکنون در مدل‌هایی مانند CLE53 و حتی آستون مارتین DBX استفاده می‌شود.

C63 جدید

C63 یا C53؟

در حالی که برخی رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند مرسدس AMG کد C63 را کنار گذاشته و مدل جدید را با نام C53 عرضه خواهد کرد، نشریه اتوکار انگلستان احتمال داده نام C63 برای نسخه پلاگین هیبرید شش سیلندر حفظ خواهد شد. هرچند هنوز چیزی قطعی نیست، اما به نظر می‌رسد روزهای موتور چهار سیلندر در C کلاس مزین به نشان AMG رو به پایان است.

انتظار می‌رود این تغییر همزمان با معرفی فیس لیفت مرسدس C کلاس در سال ۲۰۲۶ اتفاق بیفتد. پس از آن نیز GLC 63 با همین سیاست در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهد شد.

اگر مرسدس مدل مورد بحث را با نام C53 وارد بازار کند، احتمال کاهش قیمت پایه وجود خواهد داشت. در حال حاضر C63 در بازار آمریکا تنها در اتاق سدان و با قیمت پایه ۸۷,۲۰۰ دلار عرضه می‌شود. این رقم ۱,۶۷۵ دلار از ب ام و M3 Competition xDrive ارزان‌تر است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X