سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

موسو برقی رونمایی شد ؛ اولین پیکاپ الکتریکی ساخت کره جنوبی

منتشر شده در 05 اسفند 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
اولین پیکاپ الکتریکی ساخت کره جنوبی

شرکت کی جی موبیلیتی (KG Mobility) که پیشتر با نام سانگ یانگ شناخته می‌شد، به ‌صورت رسمی از پیکاپ برقی موسو (Musso EV) رونمایی کرد. این خودرو اولین پیکاپ الکتریکی ساخت کره جنوبی محسوب می‌شود.

همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، موسو به برند اختصاصی کی جی موبیلیتی برای مدل‌های پیکاپ تبدیل شده و در آینده اعضای بیشتری با انواع پیشرانه‌ های برقی و بنزینی به سبد محصولات آن اضافه خواهد شد. اروپا، بریتانیا و استرالیا از جمله بازارهای هدف این برند هستند.

رونمایی موسو برقی

طراحی الهام گرفته از تورس EVX

پیکاپ موسو برقی از لحاظ طراحی شباهت زیادی به شاسی‌بلند تورس EVX دارد، اما از بدنه‌ای کشیده‌تر و ظاهری مقاوم‌تر و مستحکم‌تر برخوردار است. این خودرو در حالت استاندارد با رینگ‌های ۱۷ اینچی و یک باربند کاربردی به دست مشتریان می‌رسد. مشتریان می‌توانند کابین مسقف عقب را به‌ عنوان یک آپشن سفارش دهند. از دیگر امکانات آپشنال این پیکاپ می‌توان به سانروف، سینی محافظ، تقسیم‌کننده فضای بار، تخت کشویی و باربند مخصوص اشاره کرد.

طراحی موسو برقی

طراحی داخلی و امکانات

در حال حاضر شرکت کی جی موبیلیتی تصاویری از کابین موسو برقی منتشر نکرده، اما انتظار می‌رود طراحی داشبورد آن مشابه با تورس EVX باشد. اگر این گمانه‌زنی درست از آب دربیاید، شاهد استفاده از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی روی داشبورد خواهیم بود. سیستم صوتی از برند آلپاین (Alpine)، کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر و سیستم پایش ۳۶۰ درجه از امکانات اصلی این پیکاپ الکتریکی هستند.

بدنه موسو برقی

مشخصات فنی پیکاپ کی جی موبیلیتی موسو برقی

پیکاپ موسو برقی روی شاسی یکپارچه تورس EVX که طول آن افزایش پیدا کرده، ساخته شده است. نیروی این پیکاپ توسط یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت فراهم می‌شود. نیروی این موتور به ‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما یک نسخه دو دیفرانسیل نیز برای کسانی که به چسبندگی و کشش بیشتری نیاز دارند، ارائه خواهد شد.

باتری موسو برقی از نوع لیتیوم فسفات آهن (LFP) و ساخت شرکت چینی بی وای دی است. ظرفیت این باتری ۸۰.۶ کیلووات ساعت اعلام شده؛ نسخه دیفرانسیل جلو با اتکا به این باتری می‌تواند تا ۴۰۱ کیلومتر مسافت را طی کند. گفتنی است کی جی موبیلیتی تأیید کرده در آینده نزدیک نسخه‌های بنزینی پیکاپ موسو نیز معرفی خواهند شد.

قیمت پیکاپ موسو برقی

قیمت پیکاپ موسو برقی

موسو برقی هم ‌اکنون در کره جنوبی قابل سفارش است و بزودی در بازارهای بین‌المللی نیز به فروش خواهد رسید. قیمت این پیکاپ در بازار داخلی کره از ۴۸ میلیون وون (معادل ۳۳,۵۰۰ دلار) آغاز می‌شود، اما با احتساب یارانه‌های دولتی مخصوص خودروهای برقی، قیمت نهایی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک تا ۳۳ میلیون وون (معادل ۲۳,۰۰۰ دلار) کاهش می‌یابد.

به گفته کی جی موبیلیتی، هزینه مصرف انرژی و نگهداری این پیکاپ طی پنج سال حدود ۵.۸ میلیون وون (۴,۰۰۰ دلار) خواهد بود. این رقم ۱۴ میلیون وون (۹,۷۰۰ دلار) کمتر از رقبای بنزینی محاسبه شده است. چنین اختلاف قابل توجهی موسو برقی را برای کسانی که به دنبال پیکاپی کم‌مصرف و اقتصادی هستند، به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند.

موسو الکتریکی
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X