نیسان Z نیسمو با ۴۲۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

نیسان Z نیسمو با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و حالت رانندگی + Sport برای استفاده حداکثری از توان خودرو معرفی شده است.
درست مانند نیسان Z ساخته شده است و به نظر می رسد که ما چندین دهه نمونه های اولیه استتار شده نسخه تقویت شده نیسان Nismo را دیده ایم. اما انتظارها به پایان رسیده است. به نیسان Z Nismo مدل ۲۰۲۴ سلام کنید، اکنون با قدرت بیشتر، آیرودینامیک بهتر و چسبندگی بیشتر برای بریدن گوشه پیچ ها.

مشخصات فنی نیسان Z نیسمو
ابتدا اجازه دهید در مورد قدرت نیسان زد نیسمو صحبت کنیم. موتور هنوز هم یک موتور ۳ لیتری V6 تویین توربوشارژ است، اما مهندسان نیسان با افزایش تراکم، تغییرات و بهینه سازی سیستم خنک کننده و برنامه نرم افزاری جدید به ۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۶ نیوتن متر گشتاور بیشتر از Z استاندارد رسیدند. به طور دقیق تر، خروجی به ۴۲۰ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر افزایش می یابد، و حداکثر گشتاور از ۲۰۰۰ تا ۵۲۰۰ دور در دقیقه در یک بازه وسیع در دسترس است.

استفاده از این نیرو برعهده یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته با تیونینگ مخصوص Nismo می باشد و این تنها گیربکس ارائه شده است (با عرض پوزش از طرفداران گیربکس دستی). تمام این نیرو به چرخ های عقب منتقل می شود. رینگ های ۱۹ اینچی سبک وزن توسط برند Rays به طور اختصاصی برای نیسان زد نیسمو ساخته شده اند و با لاستیک های دانلوپ Dunlop SP Sport Maxx GT600s پوشیده شده اند. این لاستیک ها مشابه لاستیک های استفاده شده در GT-R هستند، فقط در اینجا اندازه آنها ۲۸۵/۳۵ برای محور عقب است.

بهبود آیرودینامیک بدنه
قدرت بیشتر اگر نتوانید از آن استفاده کنید، چیزی نیست. این ترکیب رینگ و لاستیکها کمک میکنند، اما نیسان تغییرات متعددی در طراحی را برجسته میکند که در یک نگاه ، ظریف و لطیف و در جهت بهبود زیبایی خودرو به نظر میرسند، اما نیسان هدف مهم تری از این کار داشت. بهبود خنک کنندگی و نیروی رو به پایین (downforce). بزرگترین تغییر در نمای جلو رخ میدهد، با استفاده از طرحی که نیسان Grand-Nose یا به اختصار G-Nose می نامد. بیشتر از یک بازطراحی مجدد برای حذف جلوپنجره مستطیل شکل Z است و در واقع به روشی مشابه Fairlady 240ZG قدیمی، نمای جلوی خودرو کشیده تر شده است. در نتیجه، نیسان Z نیسمو ۲۰۲۴ تقریباً یک اینچ طولانی تر از مدل استاندارد است.

یک اسپویلر لبه برجسته در مرکز جلو پنجره قرار دارد، با چیزی که نیسان می گوید نازک ترین توری است که تا به حال برای پوشاندن دهانه جلو پنجره استفاده شده است. گوشههای جلو پنجره دارای کاناردهایی هستند که هم شیک و زیبا و هم کاربردی هستند و در حین ترکیب شدن با رکابهای جانبی Z Nismo ، نیروی رو به پایین را افرایش می دهند. در عقب، نیسان Z نیسمو دارای یک اسپویلر عقب سه تکه بزرگتر نسبت به Z است که هم پهن تر و هم بلندتر است. این ترکیب به همراه رکابهای جانبی فوقالذکر و طراحی عقب الهام گرفته از GT-R، نیروی رو به پایین را افزایش می دهد و در عین حال لیفت و درگ را کاهش میدهد. در حال حاضر، ما فقط باید حرف نیسان را قبول کنیم زیرا هیچ آمار عملکردی برای نیسان Z Nismo با این تغییرات وجود ندارد.

تغییرات ظاهری نیسان Z نیسمو
برای کمک به مدیریت این ارتقاها، نیسان یک حالت رانندگی + Sport جدید را اضافه کرده است که به رانندگان کمک می کند از زمان صرف شده در یک پیست نهایت استفاده را ببرند. برنامهریزی تعویض دنده ها تغییر کرده است و صندلیهای Recaro به نگه داشتن راننده و سرنشین کمک میکنند. زمانی که در پیست نیستید، انیمیشنهای مخصوص Nismo برای نمایشگر دیجیتال در کنار انبوهی از تزئینات قرمز ، چاشنی کاملاً اسپرت به داخل نیسان Z نیسمو میدهند. در نمای خارجی، نیسان Z Nismo در پنج رنگ موجود است: قرمز جیغ سه پوششه ، نقره ای درخشان، الماس مشکی ، مروارید سفید اورستی سه پوششه، و خاکستری Stealth (سایه ای منحصر به Nismo).


قیمت گذاری برای نیسان Z نیسمو در زمانی نزدیک به تاریخ فروش اعلام خواهد شد که در حال حاضر این زمان پاییز اعلام شده است.