سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰

هوندا با باتری جامد برد حرکتی خودروهای برقی را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر می کند

منتشر شده در 05 آذر 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
باتری جامد هوندا

هوندا در یک گام بزرگ به سوی خودروهای برقی پیشرفته‌تر، تولید آزمایشی باتری جامد را به زودی آغاز می‌کند. کیجی اوتسو مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت ژاپنی در مراسم افتتاح خط تولید باتری جامد به خبرنگاران گفته با کمک این نوع باتری، برد حرکتی خودروهای برقی جدید تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاری بزرگ برای فناوری پیشرفته 

به گزارش آخرین خودرو، کارخانه تولید باتری جامد در فضایی به مساحت ۲۷,۴۰۰ متر مربع و در ساکورا سیتی قرار دارد. این کارخانه با بودجه ۴۳ میلیارد ین (معادل ۲۷۷ میلیون دلار) ساخته شده و قرار است از ژانویه ۲۰۲۵ تولید آزمایشی را شروع کند. هوندا تأکید کرده که بررسی فرآیند ساخت، فناوری‌ها و هزینه‌های تولید باتری، مرحله بعدی این پروژه بوده و تولید انبوه از نیمه دوم دهه کنونی آغاز خواهد شد.

برد حرکتی خودروهای برقی هوندا

دستاوردهای باتری‌ جامد 

باتری‌ جامد، به‌ عنوان یکی از تحولات مهم در دنیای خودروهای برقی محسوب می‌شود. از دید آقای اوتسو این نوع باتری‌ها می‌توانند برد حرکتی را تا پایان دهه جاری دو برابر و تا دهه ۲۰۴۰ به ۲.۵ برابر افزایش دهند. برای درک بهتر باید گفت خودروهای برقی هوندا با باتری جامد قادر خواهند بود تا ۶۰۰ مایل یا ۹۶۶ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کنند. البته با توجه به چگالی انرژی بالاتر، ممکن است هوندا از این تکنولوژی برای کاهش اندازه و وزن پک باتری در خودروهای برقی خود نیز کمک بگیرد.

آقای اوتسو افزوده که باتری جامد با کاهش ۵۰ درصدی اندازه، کاهش ۳۵ درصدی وزن و کاهش ۲۵ درصدی هزینه تولید نسبت به باتری‌های کنونی، می‌تواند نقش بسیار پررنگی در مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر کردن خودروهای برقی ایفا کند.

مزایا باتری جامد هوندا

توسعه تولید و اهداف آینده هوندا 

هوندا قصد دارد تا پنج سال آینده، تولید خودروهای برقی خود را به بیش از ۲ میلیون دستگاه در سال برساند. این شرکت پیش‌بینی کرده که تا آن زمان، خودروهای برقی و هیدروژنی ۴۰ درصد از فروش کل هوندا را تشکیل خواهند داد. کمپانی ژاپنی امیدوار است این رقم تا سال ۲۰۴۰ به صد درصد برسد.

استفاده گسترده از باتری جامد 

باتری‌ جامد هوندا تنها برای خودروهای برقی طراحی نشده‌ است. این شرکت اعلام کرده که قصد دارد از این فناوری در سایر محصولات از جمله موتورسیکلت‌ها و حتی هواپیماها استفاده کند. هوندا همچنین همکاری‌هایی با نیسان برای توسعه باتری و موتورهای برقی آغاز کرده و امکان فروش باتری‌های تولیدی خود به دیگر برندها را نیز مدنظر دارد.

باتری هوندا
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X