هوندا سیویک ۲۰۲۵ معرفی شد ؛ ۲۰۰ اسب بخار قدرت با مصرف تنها ۴.۷ لیتر سوخت

هوندا از مدل ۲۰۲۵ سدان محبوب و پرفروش سیویک رونمایی کرد. این مدل از سیویک در کنار بروزآوری های ظاهری، در زیر پوسته نیز تغییراتی را تجربه کرده و در دو تریم با پیشرانه هیبریدی جدید قابل انتخاب خواهد بود. به لطف این پیشرانه، سیویک ۲۰۲۵ قدرت بیشتر و در عین حال مصرف سوخت کمتری دارد.
مشخصات فنی نسخه های هیبریدی
اسپرت هایبرید و اسپرت تورینگ هایبرید دو تریم جدیدی هستند که به مدل ۲۰۲۵ از هوندا سیویک اضافه شده اند. تریم اسپرت تورینگ هایبرید نقش نسخه پرچمدار را دارد و گران ترین و مجهزترین تریم به شمار می رود. پیشرانه به کار رفته در این دو تریم شامل موتور ۲ لیتری بنزینی و دو موتور برقی می شود. این موتورها با همکاری هم در مجموع ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.


برای مقایسه بد نیست بدانید خروجی سیویک اسپرت تورینگ هایبرید حالا نسبت به خروجی پیشرانه سیویک Si که نسخه ای اسپرت به شمار می رود، بیشتر است. اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، باید بگوییم قدرت این دو مدل تقریباً برابر بوده، ولی پیشرانه سیویک اسپرت تورینگ هایبرید گشتاور بالاتری تولید می کند. به همین دلیل است که هوندا این تریم جدید را قدرتمندترین سیویک تایپ R غیرهیبریدی تاریخ می نامد!

هوندا تأکید دارد سیویک هیبریدی از تمامی تریم های مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سریع تر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که به غیر از Si سایر تریم های مجهز به این موتور، همگی از رده خارج شده اند.
مصرف سوخت فقط ۴.۷ لیتر
همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، سیویک هیبریدی از نظر مصرف سوخت نیز نسبت به سایر اعضای خانواده خود برتری دارد. این نسخه از سدان پرطرفدار ژاپنی طبق استاندارد EPA به ازای هر گالن ۵۰ مایل مسافت را طی می کند. چنین رکوردی معادل ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می شود. برای مقایسه باید گفت که کم مصرف ترین نسخه از سیویک مدل ۲۰۲۴ مصرف سوختی برابر با ۶.۵ لیتر دارد. ناگفته نماند استفاده از فناوری بازیابی انرژی ترمز نقشی کلیدی در کاهش مصرف سوخت سیویک هیبریدی ایفا کرده است.

برای اینکه کیفیت سواری هوندا سیویک هیبریدی افزایش یابد، مهندسان ژاپنی در سیستم تعلیق بازنگری هایی انجام داده اند. به لطف این بازنگری ها، تریم های هیبریدی سیویک ۲۰۲۵ حالا کمترین میزان لرزش و صداهای مزاحم داخل کابین را در بین تمامی نسل ها دارا هستند.

تغییرات ظاهری و داخلی خفیف
در نمای ظاهری، تغییرات هوندا سیویک ۲۰۲۵ به مواردی مثل بازطراحی جلوپنجره و ورودی های هوای روی سپر و همچنین استفاده از قاب مات برای چراغ های محدود می شود. در داخل کابین، تریم های هیبریدی تم خاکستری دارند و تریم پرچمدار اسپرت هایبرید تورینگ از صندلی های چرمی بهره مند است. این تریم همچنین از سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو و نمایشگر بزرگ ۹ اینچی برای سیستم اطلاع رسانی-سرگرمی سود می برد.

زمان عرضه
بر اساس برنامه ریزی ها، هوندا سیویک ۲۰۲۵ از ماه ژوئن وارد بازار خواهد شد. شایان ذکر است تریم های هیبریدی هم در اتاق سدان و هم در اتاق هاچبک عرضه می شوند. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که در کشور ما میزان مصرف سوخت بالای خودروها مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از مدل های تولید داخل اکنون مصرف سوختی دو برابر سیویک هیبریدی دارند. چنانچه شرایطی فراهم گردد که مدل های مشابه و یا سایر خودروهای اقتصادی که عمدتاً مصرف سوختی در حدود ۵ لیتر دارند، با قیمتی منطقی به دست مصرف کنندگان نهایی برسند، میزان مصرف بنزین، هزینه ها و عوارض ناشی از آن به شکل قابل ملاحظه ای خود به خود کاهش خواهد یافت.

