کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰

چین صادرات خودروهای برقی را زیر ذره‌بین می‌برد؛ اجرای قوانین سخت‌گیرانه از سال ۲۰۲۶

منتشر شده در 08 مهر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
چین صادرات خودروهای برقی را زیر ذره‌بین می‌برد؛ اجرای قوانین سخت‌گیرانه از سال ۲۰۲۶

بازار جهانی خودروهای برقی در آستانه تغییر بزرگی قرار دارد. دولت چین اعلام کرده که از اول ژانویه ۲۰۲۶ نظارت‌های بیشتری بر صادرات خودروهای برقی سواری اجرا خواهد شد. این اقدام ریشه در دو علت دارد که عبارتند از نگرانی‌های داخلی ناشی از رقابت شدید قیمتی و شکایات بین‌المللی از هجوم خودروهای ارزان‌قیمت چینی.

بر اساس این تصمیم، تمامی خودروسازان و شرکت‌های مجاز موظف خواهند بود برای صادرات خودروهای برقی، مجوز رسمی دریافت کنند. این روند مشابه سیستم کنونی برای خودروهای هیبریدی و درون‌سوز ساخت چین خواهد بود. مقام‌های وزارت بازرگانی چین تأکید کرده‌اند که یکی از اهداف اصلی این طرح، تضمین خدمات پس از فروش مناسب در بازارهای خارجی است؛ زیرا صادرات غیرمجاز در سال‌های اخیر باعث شده بسیاری از مشتریان بدون پشتیبانی بمانند و برندهای چینی اعتبار خود را از دست بدهند.

صادرات عظیم اما پرچالش

طبق گزارش CBT News، نبود شبکه خدمات و پشتیبانی کافی موجب شده برخی مشتریان خودروهای برقی چینی در بازارهای خارجی با مشکلات جدی روبرو شوند. همچنین صادرات این مدل‌ها، جنگ قیمتی شدیدی در کشورهای مختلف به وجود آورده که ثبات تولیدکنندگان محلی را تهدید می‌کند.

چین صادرات خودروهای برقی را زیر ذره‌بین می‌برد؛ اجرای قوانین سخت‌گیرانه از سال ۲۰۲۶

وو سونگ‌ چوان، مدیر پژوهش سیاست‌گذاری در مرکز تحقیقات فناوری خودرو چین، اعلام کرده خودروسازان چینی باید همانند برندهای باسابقه جهانی، فرایند صادرات خود را استاندارد کنند و کیفیت خدمات را افزایش دهند. او معتقد است این تغییر می‌تواند اعتماد بلندمدت بازارهای بین‌المللی به خودروهای چینی را تضمین کند.

چین، غول تازه صادرات خودرو

این تحولات درست پس از آن رخ می‌دهد که چین عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو جهان را از چنگ ژاپن خارج کرده است. طبق گزارش ‌های جدید، رشد صادرات چین متوقف نشده و به سرعت ادامه دارد. کوی دونگ ‌شو، دبیر کل انجمن سازندگان خودروهای سواری چین، اعتقاد دارد که طی پنج سال آینده این کشور می‌تواند سالانه تا ۱۰ میلیون خودرو به بازارهای خارجی صادر کند.

از سوی دیگر، بازار داخلی چین نیز ظرفیت بسیار بزرگی دارد. پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای محلی در داخل کشور به ۳۰ میلیون دستگاه در سال برسد. این ارقام نشان می‌دهد که چین نه تنها در صادرات، بلکه در بازار داخلی نیز دست بالا را خواهد داشت.

چین صادرات خودروهای برقی را زیر ذره‌بین می‌برد؛ اجرای قوانین سخت‌گیرانه از سال ۲۰۲۶

ظرفیت عظیم در مناطق کمتر توسعه ‌یافته

به گفته کارشناسان، مناطق غربی و روستایی چین هنوز با کمبود خودرو روبرو هستند و این مناطق می‌توانند به موتور محرک رشد بازار تبدیل شوند. برای درک بهتر، کافی است بدانیم در حال حاضر در چین تنها حدود ۱ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر وجود دارد، در حالی که این رقم در اروپا در سال ۲۰۲۰ به ۶۴۱ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر و در ایالات متحده حتی تا ۸۶۰ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر رسیده است. این اختلاف نشان می‌دهد که فضای رشد بازار خودرو در چین همچنان بسیار گسترده است.

با اجرای این قوانین جدید، چین می‌خواهد از یک سو اعتبار برندهای داخلی خود را در بازار جهانی ارتقا دهد و از سوی دیگر، نظم بیشتری بر صادرات خودروهای برقی حاکم کند. این اقدام می‌تواند نقطه عطفی برای صنعت خودروهای برقی چین باشد؛ صنعتی که حالا هم در بازار داخلی و هم در عرصه جهانی، نقش پررنگ‌تری ایفا دارد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X