کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

چین و رشد چشمگیر تولید و صادرات ۲۰۲۴؛ نگاه آماری به بزرگترین بازار خودرو جهان

منتشر شده در 26 دی 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
بزرگ ترین بازار خودروی جهان

انجمن خودروسازان چین (CAAM) با انتشار گزارشی آماری اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۲۴ موفق به تولید ۳۱.۲۸۲ میلیون خودرو شده؛ همچنین ۳۱.۴۳۶ میلیون خودرو در این کشور به فروش رسیده است. این ارقام به ترتیب رشد ۳.۷ و ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهند. علاوه‌ بر این، باید گفت صادرات خودروهای چینی با رشد قابل توجه ۱۹.۳ درصدی به ۵.۸۵۹ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

رکورد جهانی در تولید و فروش خودروهای انرژی نو  (NEV)

در بخش خودروهای انرژی نو (NEV) که شامل مدل‌های هیبریدی و برقی می‌شود، چین توانسته با تولید ۱۲.۸۸۸ میلیون و فروش ۱۲.۸۶۶ میلیون دستگاه، رشد سالانه‌ای به ترتیب برابر با ۳۴.۴ و ۳۵.۵ درصد را ثبت کند. این کشور برای دهمین سال متوالی جایگاه نخست جهان را در این زمینه در اختیار دارد.

طبق آمار، خودروهای NEV در سال ۲۰۲۴ سهمی ۴۰.۹ درصدی از کل فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص داده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش ۹.۳ درصدی دارد. در این میان، سهم مدل‌های تمام الکتریکی از خودروهای انرژی نو ۶۰ درصد و سهم مدل‌های هیبریدی شارژی ۴۰ درصد بوده است. بد نیست اشاره کنیم در سال گذشته ۱۰.۴ درصد از مشتریان مدل‌های برقی کاسته و به شمار خریداران مدل‌های هیبریدی شارژی افزوده شده است.

رشد سهم برندهای مستقل چینی در بازار

برندهای مستقل چینی در سال ۲۰۲۴ توانسته‌اند ۱۷.۹۷ میلیون خودرو بفروشند که رشدی ۲۳.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ دارد. سهم این برندها از کل بازار حالا به ۶۵.۲ درصد می‌رسد.

آمار صادرات خودروهای چینی در سال ۲۰۲۴

صادرات خودروهای انرژی نو از چین به ۱.۲۸۴ میلیون دستگاه رسیده که شامل ۹۸۷ هزار دستگاه مدل تمام الکتریکی و ۲۹۷ هزار دستگاه مدل هیبریدی شارژی می‌شود. اگرچه صادرات مدل‌های تمام الکتریکی ۱۰.۴ درصد کاهش داشته، اما صادرات مدل‌های هیبریدی شارژی رشدی ۱۹۰ درصدی را ثبت کرده است.

صادرات خودروهای چینی

در کل، چین در سال گذشته ۴.۹۵۵ میلیون دستگاه خودروی سواری و ۹۰۴ هزار دستگاه خودروی تجاری صادر کرده است. این ارقام هم به ترتیب رشد ۱۹.۷ و ۱۷.۵ درصدی دارند.

۱۰ برند برتر صادراتی چین در سال ۲۰۲۴

از بین برندهای مختلف، چری بیشترین صادرات را داشته و توانسته ۱.۱۴۴ میلیون خودرو به بازارهای خارجی صادر کند. بعد از این شرکت، سایک با صادرات ۹۲۹ هزار و چانگان با صادرات ۵۳۶ هزار دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. در جدول زیر می‌توانید لیست ۱۰ صادرکننده بزرگ خودروی چین در سال ۲۰۲۴ را به تفکیک مشاهده نمایید.

رتبهبرندحجم صادراترشد سالانه
۱چری۱.۱۴۴ میلیون
۲سایک۹۲۹ هزار
۳چانگان۵۳۶ هزار۴۹.۶ درصد
۴جیلی۵۳۲ هزار
۵گریت وال۴۵۳ هزار
۶بی وای دی۴۳۳ هزار۷۱.۸ درصد
۷بایک۲۷۴ هزار
۸شاخه تسلا در چین۲۶۰ هزار
۹جک۲۴۹ هزار۴۶.۷ درصد
۱۰دانگ فنگ۲۴۶ هزار

پیش‌بینی بازار خودروی چین در سال ۲۰۲۵

بر اساس پیش‌بینی‌های دبیرکل انجمن خودروسازان چین یعنی آقای شو هایدونگ، در سال ۲۰۲۵ تولید و فروش خودرو با ۴.۷ درصد رشد به ۳۲.۹ میلیون دستگاه خواهد رسید. طبق پیش‌بینی‌های وی رشد دسته‌های مختلف به شرح زیر خواهد بود:

فروش خودروهای سواری: ۲۸.۹ میلیون دستگاه (رشد ۴.۹ درصدی)

فروش خودروهای تجاری: ۴ میلیون دستگاه (رشد ۳.۳ درصدی)

تولید و فروش خودروهای انرژی نو: ۱۶ میلیون دستگاه (رشد ۲۴.۴ درصدی)

حجم صادرات: ۶.۲ میلیون دستگاه (رشد ۵.۸ درصدی)

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X