%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

کانادا هم با مالیات ۱۰۰ درصدی با خودروهای برقی چینی مقابله می‌کند

منتشر شده در 08 شهریور 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
مالیات خودرو چینی

در پی نگرانی‌ های مختلفی که پیرامون خودروهای برقی چینی وجود دارد، وزارت دارایی کانادا تصمیم گرفته مجموعه‌ای از «تدابیر را برای ایجاد توازن در بازار» اتخاذ کند. مهم‌ترین این تدابیر، اعمال مالیات ۱۰۰ درصدی بر تمامی خودروهای برقی ساخت چین از تاریخ ۱ اکتبر است. این مالیات جدید، افزون بر تعرفه فعلی ۶.۱ درصدی خواهد بود و شامل خودروهای برقی و هیبریدی در کلاس‌های مختلف – شامل انواع مدل‌های سواری، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و ون‌ ها – می‌شود.

علاوه بر این، دولت کانادا اعلام کرده از ۱۵ اکتبر، مالیات ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از چین اعمال خواهد شد. همچنین بررسی‌های بیشتری برای اعمال مالیات‌های اضافی در سایر بخش‌های حیاتی مانند معدن، باتری‌، نیمه‌ هادی‌ ها و محصولات خورشیدی انجام خواهد گرفت. این اقدامات با هدف حمایت از صنعت خودروسازی کانادا و تولیدکنندگان فولاد و آلومینیوم انجام می‌شود. صنعت خودروسازی کانادا بیش از ۱۲۵,۰۰۰ نفر و صنعت فولاد و آلومینیوم بیش از ۱۳۰,۰۰۰ نفر شاغل دارد.

دولت کانادا قصد دارد تا محدودیت‌هایی را بر مشوق‌های خرید خودروهای بدون آلایندگی اعمال کند. اگر این محدودیت‌ها اجرایی شوند، تنها محصولات کشورهایی که با کانادا توافق‌نامه تجارت آزاد دارند، مشمول دریافت مشوق‌ها خواهند بود.

دنباله‌روی کانادا از آمریکا و اتحادیه اروپا

تصمیمات کانادا به دنبال اعمال سیاست‌های مشابه در ایالات متحده و اتحادیه اروپا گرفته شده است. شاید بدانید دولت بایدن چند هفته قبل نرخ تعرفه خودروهای برقی چینی را از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش داد.

کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی کانادا، در این باره گفته: «کارگران و بخش‌های حیاتی کانادا، از جمله فولاد و آلومینیوم، در برابر سیاست‌های عمدی و هدایت‌شده دولتی چین که ظرفیت تولید بیش از حد را ترویج می‌دهند، قرار دارند. این سیاست‌ها توانایی کانادا در رقابت در بازارهای داخلی و جهانی را تضعیف می‌کنند. به همین دلیل، دولت ما با اقدامات قاطعانه به دنبال ایجاد توازن در بازار و حمایت از کارگران کانادایی است.»

ناگفته نماند چندی قبل اتحادیه اروپا نیز تعرفه‌ واردات خودرو از مبدأ چین را افزایش داد. تعرفه جدید از برندی به برند دیگر متغیر بوده و برای همه یکسان نیست. نکته جالب اینکه تسلاهای وارداتی از چین نیز مشمول تعرفه هستند. البته میزان تعرفه برای محصولات این شرکت پایین‌تر از رقبای چینی بوده و برابر با ۹ درصد است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X