%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰

کانسپت جگوار تایپ ۰۰ معرفی شد ؛ تبدیل پلنگ وحشی به یک گربه فانتزی!

منتشر شده در 14 آذر 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
کانسپت جگوار تایپ ۰۰

جگوار با معرفی خودروی مفهومی تایپ ۰۰ (Type 00)  در هفته هنر میامی اولین گام را در راستای دگردیسی و تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی برداشت. این کانسپت طراحی پویا و مدرنی دارد و گویی از آینده به حال بازگشته است. با معرفی این کانسپت، خودروساز باسابقه انگلستانی چشم‌اندازی از آینده جدید خود را به نمایش می‌گذارد. همچنین این کانسپت تجسمی از زبان طراحی تازه کمپانی بوده و محصولات آتی جگوار با شکل و شمایلی مشابه راهی بازار خواهند شد. از این زبان طراحی مدرن با نام « مدرنیسم پرشور» یاد می‌شود.

طراحی جسورانه با تلفیقی از گذشته و آینده

کانسپت جگوار تایپ ۰۰ که تلفظ صحیح اسم آن «صفر-صفر» است، طراحی بسیار خاصی داشته و در آن سعی شده بین هنر و صنعت خودرو پیوندی عمیق ایجاد شود. در نمای روبرو ترکیب چراغ‌های فوق‌ العاده باریک در بالا و پایین و جلو پنجره ساده مستطیلی، ظاهری مینیمالیستی به تایپ ۰۰ بخشیده‌ است. در نمای جانبی کاپوت کشیده، شیب ملایم سقف، رینگ‌های بزرگ و پنل پشت گلگیر جلو از المان‌های شاخص هستند. این پنل نسل چهارم رنجرور را در ذهن تداعی می‌کند. استفاده از رنگ مشکی برای ستون‌ها باعث شده سقف این مفهومی معلق دیده شود. در این کانسپت پیشرفته آینه‌های سنتی رایج حذف شده و دوربین‌های مخصوص تصاویر اطراف را در اختیار راننده قرار می‌دهند. همانطور که در تصاویر می‌توانید مشاهده نمایید، درهای این خودرو به صورت پروانه‌ای باز می‌شوند.

نمای رو به رو کانسپت جگوار تایپ 00

در پشت کانسپت جگوار تایپ ۰۰ خبری از شیشه عقب نیست. به جای شیشه، از المانی به نام «درب پانتوگراف» استفاده شده است. این درب مخصوص طوری طراحی شده که دسترسی آسانی را به قسمت بار فراهم کند. همانند چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب نیز خیلی باریک بوده و  درون پنلی که مشابه با جلو پنجره خودرو است، قرار گرفته‌اند.

نمای پشت کانسپت جگوار تایپ 00

استفاده از سنگ تراورتن در کابین

جدیدترین کانسپت جگوار در داخل کابین هم طراحی متفاوتی دارد، ضمن اینکه در ساخت قسمت‌های مختلف از مواد اولیه غیرمعمول بهره گرفته شده است. بدون شک دو نمایشگر عریض را باید شاخص‌ترین ویژگی کابین دانست. این نمایشگرها و در کل کابین از طریق یک کنسول میانی و یا از دید جگوار ستون فقرات مرتفع از هم جدا شده‌اند. کمپانی انگلستانی در ساخت این کنسول و صندلی‌ها از سنگ تراورتن استفاده کرده؛ روکش‌ها هم جنسی از پشم دارند.

نمای جانبی کانسپت جگوار تایپ 00

مشخصات فنی و چشم‌انداز آینده

جگوار هنوز جزئیاتی درباره مشخصات فنی تایپ ۰۰ در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. با این حال این کمپانی اعلام کرده که کانسپت مدرن خود را روی پلتفرم کاملاً جدیدJEA  توسعه داده؛ این پلتفرم برای خودروهای برقی آینده طراحی شده است. برد حرکتی این خودرو حدود ۴۳۰ مایل یا ۶۹۲ کیلومتر تخمین زده شده؛ به گفته جگوار به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، با ۱۵ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب انرژی لازم برای پیمایش ۲۰۰ مایل ۳۲۰ کیلومتر در باتری تایپ ۰۰ ذخیره می‌شود.

کابین کانسپت جگوار تایپ 00

مدیرعامل جگوار لندرور، آدریان ماردل، درباره آینده این برند گفت:

»جادوی جگوار نزدیک به قلب من است، یک برند لوکس اصیل بریتانیایی با میراث هنری و جذابیت احساسی بی‌نظیر. ما در تلاش هستیم همان حس شگفتی مدل‌های نمادینی مثل E-type را دوباره زنده کنیم.»

فضای راننده کانسپت جگوار تایپ 00

زمان عرضه نسخه تولیدی

در حال حاضر مشخص نیست که آیا کانسپت تایپ ۰۰ راهی خطوط تولید خواهد شد یا خیر. با وجود این، اخیراً تصاویری از یک خودروی چهار در گرند تورینگ (GT) شکار شده که شباهت زیادی به تایپ ۰۰ دارد. انتظار می‌رود این خودرو اواخر سال ۲۰۲۵ رونمایی شود.

امکانات کانسپت جگوار تایپ 00

ناگفته نماند پس از رونمایی از لوگو و ماهیت جدید برند جگوار و حرکت این شرکت به سمت و سویی کاملاً متفاوت نسبت گذشته، انتقادهای زیادی مطرح شده است. ایلان ماسک هم در پاسخ به یکی از تبلیغات عجیب و غریب جگوار با طعنه گفته بود «آیا شما خودرو می‎‌فروشید؟»

طراحی داخلی کانسپت جگوار تایپ 00
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X