کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰

گام بزرگ دولت بایدن برای ممنوعیت واردات خودرو و فناوری‌های متصل چینی

منتشر شده در 26 دی 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
ممنوعیت واردات خودرو

دولت جو بایدن یک قدم به ممنوعیت واردات خودرو و فناوری‌های متصل از چین نزدیک‌تر شد، تصمیمی که البته می‌تواند چالشی جدی برای خودروسازان داخلی و خارجی باشد.

به گزارش آخرین خودرو، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که بایدن اقدامات «قاطع و مؤثری» برای محافظت از امنیت ملی ایالات متحده در برابر تهدیدهای مرتبط با زنجیره تأمین خودروهای متصل اتخاذ می‌کند. وزارت بازرگانی آمریکا نیز به‌ تازگی قانونی را نهایی کرده که فروش و واردات سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خودروهای متصل و همچنین خودروهای کامل متصل از چین و روسیه را ممنوع می‌کند.

چرا فناوری‌های متصل هدف قرار گرفته‌اند؟

به گفته کاخ سفید، قابلیت‌های ارتباطی مانند بلوتوث، وای فای، ارتباطات ماهواره‌ای و داده، هرچند که باعث راحتی و ایمنی بیشتر کاربران می‌شوند، اما «دخالت دشمنان خارجی در زنجیره تأمین» این فناوری‌ها، تهدیدی جدی به‌ شمار می‌رود. از دید کاخ سفید این نگرانی وجود دارد که بازیگران مخرب با دسترسی نامحدود به این سیستم‌ها و داده‌های جمع‌ آوری‌ شده، از آنها سوء استفاده کنند.

ممنوعیت واردات خودرو و فناوری‌های متصل چینی

دولت آمریکا به‌طور خاص به فعالیت‌های جاسوسی سایبری چین اشاره کرده و آن را تهدیدی جدی برای زیرساخت‌های حیاتی و امنیت عمومی کشور دانسته است. مقامات این کشور همچنین به حملات سایبری اخیر که در آنها سیستم‌های ارتباطی، انرژی، حمل و نقل و تأمین آب آمریکا مورد هدف قرار گرفتند، اشاره کرده‌اند.

ممنوعیت شامل چه مواردی می‌شود؟

بر اساس قانون جدید، واردات و فروش برخی سیستم‌های مربوط به خودروهای متصل که توسط شرکت‌های وابسته به چین یا روسیه طراحی، تولید یا تأمین می‌شوند، ممنوع خواهد شد. این محدودیت‌ها شامل سخت‌افزاری مانند ماژول‌های بلوتوث، ارتباطات ماهواره‌ای، وای ‌فای و سیستم‌های رانندگی خودکار (ADS) می‌شود.

قانون جدید واردات

علاوه‌بر این، محدودیت‌هایی برای واردات و فروش خودروهای متصلِ دارای این فناوری‌ها اعمال خواهد شد. محدودیت‌های نرم‌افزاری از سال ۲۰۲۷ و محدودیت‌های سخت‌افزاری از سال ۲۰۳۰ اجرایی می‌شوند.

شرکت‌های تولیدی در آمریکا هم در خطر

نکته جالب توجه این است که این قانون حتی شرکت‌هایی را که در خاک آمریکا خودرو تولید می‌کنند، شامل می‌شود. به گفته کاخ سفید، فروش خودروهای متصل در آمریکا توسط شرکت‌هایی که تحت مالکیت، کنترل یا دستور مستقیم چین یا روسیه هستند، حتی در صورت تولید در خاک این کشور، از سال ۲۰۲۷ ممنوع خواهد شد.

تولید خودرو در آمریکا

تأثیر بر بازار خودرو

قانون مورد بحث خودروهای سواری را در بر می‌گیرد، اما دولت آمریکا می‌خواهد خودروهای تجاری با وزن بیش از ۴.۵ تن را نیز مشمول این قانون کند. هرچند تأثیر دقیق این قانون هنوز مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد مدل‌هایی مانند بیوک انویژن و لینکلن ناتیلوس از این ممنوعیت معاف باشند. به گزارش رویترز، نرم‌افزارهای چینی توسعه‌یافته پیش از تصویب این قانون، در صورتی که توسط شرکت‌های چینی نگهداری نشوند، همچنان قابل استفاده خواهند بود. با این حال، برندهایی مانند پولستار ممکن است نیاز به دریافت مجوزهای ویژه داشته باشند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X