%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

چانگان در اندیشه ساخت یک خودروی رویایی ؛ برگ برنده جدید خودروساز چینی برای فتح بازار اروپا

منتشر شده در 01 دی 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت خودروسازی چانگان چین که به‌ تازگی وارد بازار انگلستان شده، در حال بررسی ساخت یک «خودروی رویایی» است. این مدل ویژه می‌تواند نقش کلیدی در تقویت هویت برند این خودروساز در بازار اروپا ایفا کند و تصویر چانگان را از یک برند نوظهور به یک بازیگر جاه‌طلب و الهام‌بخش در صنعت خودرو ارتقا دهد.

سابقه‌ای بیش از یک قرن

چانگان یک خودروساز دولتی است که تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. ریشه‌های این شرکت به دهه ۱۸۶۰ میلادی و تولید تجهیزات نظامی بازمی‌گردد. این کمپانی در دهه ۱۹۵۰ میلادی مونتاژ خودروهای جیپ را تحت لیسانس آغاز کرد، سپس در دهه ۱۹۸۰ به توسعه محصولات اختصاصی خود روی آورد. چانگان در سال ۲۰۱۰ یک مرکز تحقیق و توسعه فعال در انگلستان تأسیس کرده؛ این مرکز نقش مهمی در تطبیق محصولات کمپانی با سلیقه و استانداردهای بازار اروپا ایفا می‌کند.

آغاز رسمی حضور چانگان در بازار بریتانیا

چانگان هم ‌اکنون در مرحله ورود رسمی به بازار خرده‌فروشی انگلستان قرار دارد. این روند با عرضه کراس‌ اوور تمام برقی دیپال S07 آغاز شده؛ در ادامه نیز قرار است مدل کوچک‌تر دیپال S05 به سبد محصولات این برند در اروپا اضافه شود. این حرکت نشان می‌دهد چانگان تمرکز ویژه‌ای بر خودروهای برقی و سگمنت‌های پرطرفدار بازار دارد.

طراح سابق فولکس واگن و رویای «ماشین آزادی»

کلاوس زیکیورا (Klaus Zyciora) مدیر طراحی چانگان، در گفت‌وگو با نشریه اتوکار انگلستان به صراحت از علاقه این برند به ساخت یک خودروی رویایی سخن گفته است. آقای زیکیورا که پیشتر در فولکس واگن مسئول طراحی مدل‌هایی چون ID.3، ID.4، ID.5 و ID.Buzz بوده، خودرو را چیزی فراتر از یک وسیله برای حمل و نقل می‌داند.

او در این گفت‌وگو تأکید کرده که خودروها «ماشین‌های آزادی و ماشین‌های رویا» هستند و باید این مفهوم جشن گرفته شود. زمانی که از او پرسیده شده آیا چانگان قصد دارد یک خودروی رویایی اختصاصی بسازد یا خیر، پاسخ داده: «بله. صبر کنید و خواهید دید.»

احتمال تولد یک GT اسپرت الهام‌گرفته از کانسپت VIIA

مدیر طراحی چانگان وارد جزئیات فنی یا زمانی این پروژه نشده، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این خودروی جدید می‌تواند بر پایه کانسپت VIAA تولید شود. شاید بدانید این کانسپت که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یک خودروی GT سه نفره با طراحی اسپرت و جسورانه بوده و اسپرت‌ترین محصول مفهومی چانگان به شمار می‌رود. با توجه به سرعت بالای توسعه محصولات در صنعت خودروی چین، تولید و عرضه خودروی رویایی چانگان به بازار احتمالاً دو یا نهایتاً سه سال طول خواهد کشید.

احتمال تولد یک GT اسپرت الهام‌گرفته از کانسپت VIIA

نقش کلیدی برند دیپال در جذب مشتریان جوان

مدیر طراحی چانگان در ادامه به سه برند زیرمجموعه اصلی این شرکت یعنی آواتار (Avatr)، دیپال و نوو (Nevo) اشاره کرده است. وی دیپال را برندی دانسته که با رویکرد عملکردمحور و جوان‌پسند، بیشترین پتانسیل را برای جذب نسل جدید خریداران دارد. او تأکید کرده که چنین ویژگی‌هایی به ‌طور طبیعی می‌تواند بستری مناسب برای خلق یک خودروی اسپرت و برند‌ساز باشد.

تا امروز، برند دیپال پنج مدل را در بازارهای جهانی معرفی کرده که شامل سه کراس اوور، یک سدان و یک شاسی بلند سنتی می‌شود. مدل‌های کراس اوور عبارتند از S05، S07 و S09؛ این مدل‌ها همخوانی بیشتری با سلایق مشتریان اروپایی دارند. سدان این برند L07 نام دارد و با همکاری هواوی توسعه یافته است. شاسی بلند G318 هم برای دوستداران آفرود ساخته شده و از یک پیشرانه قدرتمند بهره می‌برد. برای مقابله بهتر با مسیرهای خارج از جاده، این شاسی بلند چینی به سیستم چهار چرخ محرک تجهیز شده است.

تعادل میان جسارت طراحی و سلیقه جهانی

مدیر طراحی چانگان معتقد است این شرکت باید تعادلی هوشمندانه میان طراحی خلاقانه و پذیرش جهانی ایجاد کند. به گفته او، مرز میان «خاص و جذاب بودن» و «عجیب و غیرقابل‌پذیرش بودن» بسیار باریک است. او توضیح داده که جذابیت واقعی در تناسبات درست، عناصر طراحی زیبا و القای حس ارزشمندی نهفته است و پایبندی به این اصول می‌تواند ریسک شکست را به ‌طور قابل توجهی کاهش دهد.

او همچنین هشدار می‌دهد که شکستن تمام قواعد طراحی و خروج افراطی از منطقه امن، هر چند می‌تواند به خلق یک محصول نمادین منجر شود، اما ریسک بالایی دارد؛ موضوعی که صنعت خودرو بارها نمونه‌های آن را تجربه کرده است.

خودروی رویایی چانگان؛ تصمیمی سرنوشت‌ساز برای برند چینی

آقای زیکیورا در پایان، با اشاره مستقیم به پروژه «خودروی رویایی»، تأکید کرده است که در چنین لحظات حساسی، به ‌ویژه در گروه‌های بزرگ خودروسازی، طراحان باید مراقب باشند مسیر شرکت را به بیراهه نکشانند. به گفته او، یک تصمیم اشتباه در این سطح می‌تواند همه چیز را به هم بریزد؛ اتفاقی که نباید برای چانگان رخ دهد.

با توجه به جاه‌طلبی‌های چانگان در بازار خودروهای برقی، کراس ‌اوور، خودروهای اسپرت و حتی مدل‌های الهام‌بخش آینده‌نگر، به نظر می‌رسد خودروی رویایی این برند می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در تثبیت جایگاه کمپانی در بازار اروپا و رقابت با خودروسازان مطرح جهانی ایفا کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X