کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

آیا خودروهای الکتریکی ایمن‌تر از خودروهای بنزینی هستند؟ انکپ استرالیا پاسخ می دهد

منتشر شده در 06 بهمن 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
خودروهای الکتریکی

یکی از مباحثی که پیرامون خودروهای برقی مطرح می‌شود، وضعیت ایمنی آنهاست. برخی معتقدند که خودروهای الکتریکی از ایمنی کمتر برخوردار بوده و از این نظر قابل مقایسه با مدل‌های بنزینی و دیزلی نیستند. اما نتایج بررسی‌های انکپ استرالیا (ANCAP) خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

نتایج آزمایش‌های ایمنی ANCAP

به گزارش آخرین خودرو، بر اساس داده‌های به‌ دست‌ آمده از تست‌های تصادف ANCAP، خودروهای الکتریکی در مقایسه با مدل‌های درون‌سوز، به‌ طور میانگین امتیازات بالاتری در آزمون‌های مختلف کسب می‌کنند. اما این نتایج یک تبصره مهم دارد و آن عبارت است از گزاره کلیدی «به‌ طور میانگین».

داده‌های انکپ استرالیا نشان می‌دهد از ۵۷ خودروی الکتریکی تست‌شده، تنها ۶ مدل نتوانسته‌اند امتیاز کامل را کسب کنند. در مقابل، از ۱۱۷ خودروی درون‌سوز ۱۸ مدل در کسب امتیاز کامل ناکام باقی مانده‌اند. این آمار گویای آن است که حدود ۸۹ درصد از خودروهای الکتریکی، امتیاز پنج ستاره دارند، در حالی که برای خودروهای بنزینی این رقم حدود ۸۵ درصد است.

ایمنی خودرو برقی

چرا خودروهای برقی عملکرد بهتری دارند؟

یکی از دلایل اصلی عملکرد بهتر خودروهای الکتریکی، طراحی و فناوری‌های جدیدتر آنهاست. اکثر خودروهای الکتریکی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، مدل‌های نسبتاً جدیدی هستند و به همین دلیل از فناوری‌های پیشرفته ایمنی بهره می‌برند. همچنین، بسیاری از خودروهای الکتریکی دارای قیمت بالاتری هستند و به‌طور طبیعی سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌تری دارند.

در مقابل، خودروهای بنزینی شامل مدل‌های ارزان‌ قیمت‌ تر نیز می‌شوند که امتیازات پایینی در تست‌های ANCAP کسب می‌کنند. برای مثال، خودروهایی مانند ماهیندرا اسکورپیو و ام جی ۵ هیچ ستاره‌ای از این نهاد دریافت نکرده‌اند؛ مدل‌هایی مانند هیوندای i30 و جیپ رانگلر هم دارای سه ستاره هستند.

تست ایمنی خودرو برقی

وضعیت خودروهای الکتریکی در استرالیا و نیوزیلند

در استرالیا و نیوزیلند، هیچ خودروی الکتریکی با امتیاز صفر، یک یا دو ستاره وجود ندارد. تاکنون اکثر کم‌امتیازترین خودروهای الکتریکی، موفق به کسب چهار ستاره شده‌اند. این مدل‌ها شامل ب ام و i4، هیوندای کونا الکتریک، فیات e500، اوپل موکا و سیتروئن C4 می‌شوند. تنها خودروی الکتریکی با امتیاز سه ستاره در این منطقه، جیپ اَوِنجر است.

به گفته مدیرعامل ANCAP، اختلاف میانگین ایمنی بین خودروهای الکتریکی و بنزینی چندان زیاد نیست. اما نکته مهم‌تر اینکه خودروهای الکتریکی قیمت بالاتری دارند، به همین خاطر مدیرعامل انکپ استرالیا معتقد است که فروش خودروی الکتریکی با امتیاز یک ستاره در استرالیا، به دلیل قیمت بالاتر، اتفاقی منطقی به حساب نمی‌آید.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X