%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

ایلان ماسک ؛ مدیرعامل تسلا باقی می‌مانم مگر اینکه بمیرم!

منتشر شده در 03 خرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
ایلان ماسک ؛ مدیرعامل تسلا باقی می‌مانم مگر اینکه بمیرم!

در جریان نشست اقتصادی قطر، ایلان ماسک در یک گفت و گوی مفصل ۴۰ دقیقه‌ای اعلام کرد حداقل تا پنج سال آینده مدیرعامل شرکت تسلا باقی خواهد ماند. او با لحنی طنزآلود در این رابطه گفت: «مگر اینکه بمیرم. اجازه بدهید ببینم زنده‌ام یا نه!» این جمله هر چند باعث خنده حاضران شد، اما در عین حال، ادعایی قاطع و جسورانه برای مردی بود که حالا بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار دارد.

افت فروش جهانی تسلا و واکنش ماسک

به گزارش آخرین خودرو، این سخنرانی در حالی ایراد شد که فروش جهانی خودروهای برقی تسلا، مخصوصاً در اروپا، کاهش یافته است. مجری این گفت و گو که خبرنگار شبکه بلومبرگ بود، در همان ابتدای مصاحبه از ماسک پرسید آیا مشغله‌هایش در دولت آمریکا – که به گفته خودش یک تا دو روز در هفته وقت او را می‌گیرد – ممکن است مانع احیای فروش تسلا شود؟ماسک در پاسخ به این سوال با قاطعیت گفت:

«این مشکل همین حالا هم حل شده. اروپا ضعیف‌ترین بازار ماست، ولی در سایر نقاط دنیا بسیار قوی هستیم.»

با این حال، آمارهای منتشرشده از سوی وب‌سایت‌های تخصصی نشان می‌دهد فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا در حال رشد است، اما فروش تسلا در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۹ درصد کاهش داشته؛ این روند در بازار اروپا نیز دیده می‌شود. در همین حین، قیمت مدل‌های دست دوم تسلا افت شدیدی پیدا کرده و گزارش‌هایی از نگرانی شدید در بین اعضای هیئت مدیره و سرمایه‌گذاران شرکت منتشر شده است.

نقش سیاست در افت فروش تسلا

موضوعات سیاسی در این مصاحبه پررنگ بودند. ماسک ضمن تأیید اینکه مواضع سیاسی او روی فروش خودروهای تسلا تأثیر گذاشته‌، اظهار کرد: «بله، شاید بخشی از مشتریان جناح چپ را از دست داده‌ایم، ولی در عوض مشتریان بیشتری از جناح راست بدست آورده‌ایم. بعضی‌ها فقط به خاطر اینکه فکر می‌کنند من دیوانه‌ام، خودرو می‌خرند! بنابراین، در مجموع مشکلی در تقاضا نمی‌بینیم.»

او همچنین اعلام کرد که در آینده نقش سیاسی خود را محدودتر خواهد کرد تا از ضربه‌های بیشتر به برند تسلا جلوگیری کند، اما کنترل کامل خود بر این شرکت را حفظ خواهد نمود.

ربات‌های انسان‌نما

همانطور که از مصاحبه با ایلان ماسک انتظار می‌رفت، بحث به سرعت به سمت پروژه‌های آینده‌نگرانه او از جمله ساخت میلیاردها ربات انسان‌نما توسط تسلا کشیده شد. ماسک بار دیگر بر اهمیت این پروژه تأکید کرد، اما اطلاعات دقیقی از زمان‌بندی یا جزئیات تولید ارائه نداد.

چشم‌انداز تسلا در بازار پررقابت خودروهای برقی

سوال اساسی اینجاست که آیا تسلا می‌تواند خود را از بحران فروش فعلی نجات دهد و در برابر رقبای قدرتمند آسیایی و اروپایی در بازار خودروهای برقی دوام بیاورد؟ با توجه به اصرار ماسک بر حفظ کنترل و کاهش فعالیت‌های سیاسی، به‌نظر می‌رسد او قصد دارد شخصاً هدایت مأموریت نجات تسلا را در دست بگیرد.

در حالی که تسلا با چالش‌های جدی در زمینه روابط عمومی، افت قیمت سهام، و رقابت فزاینده مواجه است، حضور مستمر ایلان ماسک در رأس این برند، برگ برنده‌ای برای هواداران وفادار و چالشی بزرگ برای منتقدان خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. اذرگون گفت:

    انشا الله که ایلان ۱۵۰سال زنده باشه ،وهمچنان مدیر عامل تسلا باقی بمونه ،وما شاهد پیشرفت هرچی بیشتر تسلا باشیم

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X