%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

باتری جامد دانگ فنگ خودروهای برقی را متحول می کند؛ شارژ ۵ دقیقه ای و ۱۰۰۰ کیلومتر برد حرکتی

منتشر شده در 27 آبان 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
باتری جامد دانگ فنگ خودروهای برقی را متحول می کند؛ شارژ ۵ دقیقه ای و ۱۰۰۰ کیلومتر برد حرکتی

باتری جامد دانگ فنگ در دست توسعه بوده و از سپتامبر ۲۰۲۶ در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این باتری چگالی انرژی ۳۵۰ وات ساعت بر کیلوگرم دارد و تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت، راننده را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. به گفته دانگ فنگ این شرکت هم ‌اکنون یک خط تولید پایلوت ۰.۲ گیگاوات ‌ساعتی را راه‌اندازی کرده که به طور کامل عملیاتی است.

مزیت حرارتی چشمگیر نسبت به باتری‌های معمولی

این باتری ‌جامد از یک ساختار چند واحدی بهره می‌برد که شامل کاتد سه جزئی با ظرفیت بالا، آند سیلیکون-کربن و الکترولیت جامد اکسید پلیمر کامپوزیت است. دانگ فنگ اعلام کرده که در دمای منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد، این باتری می‌تواند بیش از ۷۲ درصد از انرژی خود را حفظ کند؛ در حالی که باتری‌های رایج فعلی در همین شرایط معمولاً حدود ۶۰ درصد پایداری انرژی دارند. این باتری همچنین از آزمون ایمنی اتاق حرارتی در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد با موفقیت عبور کرده؛ رقمی بالاتر از استاندارد ملی که با ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد برابر است.

معرفی پلتفرم Mach Super-kV ؛ معماری ۱۲۰۰ ولت با شارژ ۲ مگاواتی

دانگ فنگ در کنفرانس جهانی باتری ۲۰۲۵ از پلتفرم تمام برقی Mach Super-kV پرده برداشت. این پلتفرم به معماری ۱۲۰۰ ولتی مجهز است و از یک ماژول سیلیکون-کاربید ۱۷۰۰ ولتی توسعه‌یافته توسط خود شرکت استفاده می‌کند. آنطور که دانگ فنگ گفته، این پلتفرم از سلول‌های کامپوزیتی 12C پشتیبانی می‌کند و با شارژرهای ۲ مگاواتی (تک‌ کاناله) سازگار است. چنین عملکرد یعنی هر یک ثانیه اتصال به پورت مناسب، ۲.۵ کیلومتر به برد حرکتی خودرو اضافه خواهد کرد. در صورت افزایش زمان شارژ به ۵ دقیقه، انرژی لازم برای پیمایش ۴۵۰ کیلومتر در باتری ذخیره خواهد شد؛ این ارقام  را می‌توان با پر کردن باک در پمپ بنزین مقایسه کرد. ترکیب چنین سرعت شارژ بی‌نظیری با پشتیبانی از شارژ خودکار و پرداخت بدون تماس در پلتفرم مذکور، تجربه‌ای مدرن و آینده‌نگرانه ارائه می‌دهد.

پلتفرم Mach Super-kV و نصب موتوری با امکان چرخش تا ۳۰ هزار دور بر دقیقه

پلتفرم دانگ فنگ Mach Super-kV از یک موتور الکتریکی با توانایی چرخش تا ۳۰ هزار دور بر دقیقه بهره می‌برد. با ترکیب این موتور پیشرفته و طراحی جدید پک باتری، خودروهای آینده دانگ فنگ قادر خواهند بود بردی فراتر از هزار کیلومتر ارائه دهند.

باتری جامد دانگ فنگ از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد و از ویژگی‌هایی مثل مقاومت ضربه‌ای ۱۵۰۰ ژول، پایش فرار حرارتی به‌ مدت ۴۸ ساعت و فناوری فیوز فعال‌شونده با موتور  برخوردار است.

برنامه‌های آینده دانگ فنگ در زمینه باتری

دانگ فنگ اعلام کرده که نسخه شارژ‌سریع باتری ۳۵۰ Wh/kg در دست توسعه است و از دسامبر ۲۰۲۷ روی خودروها نصب خواهد شد. علاوه‌بر این، این شرکت در حال تحقیق روی نسل بعدی باتری‌های جامد سولفیدی با چگالی انرژی ۵۰۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X