%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست

منتشر شده در 06 شهریور 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور

برند لوکس یانگ وانگ که زیرمجموعه بی وای دی محسوب می‌شود، با نسخه مخصوص پیست (ترک ادیشن) ابر خودروی U9 توانسته رکورد جهانی سرعت خودروهای برقی را بشکند. این ابر خودروی تمام الکتریکی با ثبت سرعت ۲۹۳.۵۴ مایل بر ساعت (معادل ۴۷۲.۴ کیلومتر) در آلمان عنوان سریع‌ترین خودروی برقی جهان را از آن خود کرده است. رکورد قبلی در سال ۲۰۲۴ توسط اسپارک Owl ژاپنی با سرعت ۲۷۲.۶ مایل بر ساعت (۴۳۸.۷ کیلومتر) ثبت شده بود.

پیشرانه ۳۰۰۰ اسب بخاری و پلتفرم ۱۲۰۰ ولتی بی وای دی یانگ وانگ U9 نسخه پیست

بی وای دی یانگ وانگ U9 نسخه مخصوص پیست با آنکه بر پایه همان پلتفرم و معماری فنی نسخه استاندارد U9 ساخته شده، اما تغییرات مهمی را تجربه کرده است. این نسخه از نخستین پلتفرم ۱۲۰۰ ولتی فوق پیشرفته در صنعت خودرو بهره می‌برد که با یک سیستم مدیریت حرارتی بروز ترکیب شده؛ ترکیب این ویژگی با چهار موتور الکتریکی قدرتمند، توان خارق‌العاده‌ای برای ابرخودروی چینی‌ها به ارمغان آورده است. به گفته بی وای دی هر موتور توانایی چرخش تا ۳۰,۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و ۷۴۴.۲۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در مجموع خروجی سیستم به بیش از ۲,۹۵۸ اسب بخار می‌رسد؛ چنین خروجی عظیمی U9 را در میان قدرتمندترین خودروهای جهان قرار می‌دهد.

بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست

سیستم کنترل بدنه هوشمند DiSus-X

ابرخودروی الکتریکی بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن همانند نسخه استاندارد از سیستم هوشمند کنترل بدنه DiSus-X سود می‌برد. این سیستم به قدری پیشرفته است که می‌تواند خودرو را برای لحظاتی از زمین جدا کند! در نسخه ترک ادیشن، این سیستم ارتقا یافته تا در شرایط پیست با کنترل وضعیت بدنه، تعلیق هر چرخ را به صورت مستقل تنظیم نماید تا بهترین هندلینگ ممکن حاصل شود.

یانگ وانگ U9 ترک ادیشن

تکنولوژی‌های پیشرفته برای کنترل و پایداری

این خودرو به سیستم توزیع هوشمند گشتاور مجهز است که مانع از لغزش چرخ‌ها در سرعت‌های بالا می‌شود. به گفته چینی‌ها این سیستم توانایی دارد تا ۱۰۰ بار در ثانیه بر توزیع گشتاور نظارت نموده و تغییرات لازم را اعمال کند. از نظر ظاهری، یانگ وانگ U9 ترک ادیشن باله عقب موجود در نسخه استاندارد را از دست داده، ولی در عوض یک اسپلیتر فیبرکربنی به جلوی آن افزوده شده است.

یانگ وانگ U9 ترک ادیشن

تایر اختصاصی برای سرعت‌های بالا

یانگ وانگ با همکاری شرکت Giti تایری اختصاصی برای U9 ترک ادیشن توسعه داده که نیمه اسلیک و مخصوص پیست است. این تایر طراحی آج ویژه و ترکیب شیمیایی بهینه برای ارائه بیشترین چسبندگی در سرعت‌های بالا دارد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X