%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ سازی دوباره مرسدس بنز ؛ فروش جواهر کلاسیک Stromlinienwagen

منتشر شده در 16 بهمن 1403 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
تاریخ سازی مرسدس بنز

مرسدس بنز بار دیگر رکوردی تاریخی در دنیای خودرو به ثبت رساند. این بار، مدلی بسیار نادر از خودروی مسابقه‌ای W196 Stromlinienwagen در یک حراجی با قیمتی باورنکردنی به فروش رسیده است. جواهر کلاسیک مرسدس بنز در این حراجی با قیمت ۵۱.۲ میلیون یورو (معادل ۵۲.۷ میلیون دلار یا ۴.۵ هزار میلیارد تومان) معامله شده؛ این رکورد مدل مذکور را از نظر بالاترین قیمت پرداخت‌شده برای یک خودرو در تاریخ حراجی‌ها در جایگاه دوم قرار می‌دهد.

رکوردی استثنایی در دنیای حراجی‌ها

به گزارش آخرین خودرو، این خودروی خاص حامل شماره شاسی ۰۰۰۰۹/۵۴ بوده و در حراجی شرکت معروف RM Sotheby’s که در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان برگزار شد، به فروش رفته است. جالب اینکه مالک پیشین این خودرو، موزه ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی بوده؛ این موزه هدف از فروش مرسدس W196 Stromlinienwagen را تأمین منابع مالی لازم برای بازسازی مجموعه خود عنوان کرده است. بد نیست اشاره کنیم شرکت مرسدس بنز این خودرو را در سال ۱۹۶۵ به موزه ایندیاناپولیس اهدا کرده بود.

با این معامله تاریخی، مرسدس بنز اکنون در فهرست گران‌ترین خودروهای فروخته‌شده در حراجی‌ها دو رتبه اول و دوم را در اختیار دارد. شاید بدانید رتبه نخست همچنان در اختیار مرسدس ۳۰۰ SLR Uhlenhaut Coupe است که در سال ۲۰۲۲ با قیمت باورنکردنی ۱۴۳ میلیون دلار فروخته شد. بعد از این دو مدل، فراری ۲۵۰ GTO با ثبت رکورد فروش ۵۱.۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ در رتبه سوم ایستاده است.

پیشرفت مرسدس بنز

نگاهی به تاریخچه پرافتخار مرسدس بنز W196 Stromlinienwagen در مسابقات فرمول ۱

مرسدس بنز در دسامبر ۱۹۵۴ آزمایش‌های اولیه W196 Stromlinienwagen را آغاز کرد. خودروی مزین به شماره شاسی ۰۰۰۰۹ ابتدا در قالب یک مدل مسابقه‌ای اوپن ویل (بدون پوشش چرخ‌ها) طراحی شد و اولین حضور خود در یک رقابت رسمی را در ژانویه ۱۹۵۵ در آرژانتین تجربه کرد. در آن مسابقه، اسطوره فرمول ۱ یعنی خوان مانوئل فانجیو پشت فرمان این مدل نشست.

آخرین حضور رسمی این خودرو در مسابقات اتومبیلرانی به گرندپری ایتالیا در سپتامبر ۱۹۵۵ بر می‌گردد. در این مسابقه، سر استیرلینگ ماس، دیگر راننده نامدار آن دوران، هدایت این خودرو را بر عهده داشت. خودروی W196 در آن مسابقه با بدنه موسوم به استریم‌لاینر شرکت کرد و عملکرد قابل قبولی داشت، اما پس از ۲۷ دور به دلیل مشکل در سیلندر شماره پنج از دور رقابت‌ها خارج شد. با این وجود، استرلینگ ماس توانست سریع‌ترین دور مسابقه را با سرعتی معادل ۱۳۴ مایل بر ساعت (۲۱۵ کیلومتر) ثبت کند.

تاریخچه مرسدس بنز

مشخصات فنی

در بخش مشخصات فنی باید گفت مرسدس W196 Stromlinienwagen نیروی خود را از پیشرانه ۳ لیتری با کد M196 دریافت می‌کند؛ انتقال نیرو هم توسط گیربکس دستی ۵ سرعته انجام می‌گیرد. مرسدس بنز در مجموع تعداد بسیار محدودی از بدنه‌های استریم‌لاینر را تولید کرد که همگی از جنس منیزیم هستند. این بدنه‌ها تنها ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و با هدف بهبود آیرودینامیک خودرو در پیست‌های پرسرعت طراحی شده بودند. از این طراحی ویژه، مرسدس بنز در برخی از مسابقات فصل‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ استفاده کرد.

فروش این خودروی تاریخی با قیمتی استثنایی، یک بار دیگر نشان داد که مدل‌های مسابقه‌ای کلاسیک مرسدس بنز همچنان در دنیای کلکسیونرها فوق‌العاده ارزشمند هستند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. صادق گفت:

    بنز تا ابد یک سرو گردن از تمام خودرو ها بالاتره . این تویوتا مویوتارو با بنز مقایسه نکنید هیچوقت زشته

    ۲
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X