%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تسلا پس از سامسونگ به سراغ ال جی رفت ؛ قرارداد ۴.۳ میلیارد دلاری برای کاهش وابستگی به چینی ها

منتشر شده در 12 مرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
تسلا پس از سامسونگ به سراغ ال جی رفت ؛ قرارداد ۴.۳ میلیارد دلاری برای کاهش وابستگی به چینی ها

کمپانی تسلا در راستای کاهش وابستگی خود به شرکت چینی CATL یک گام مهم برداشته است. براساس گزارش‌ها، این خودروساز آمریکایی قراردادی به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار با «ال جی انرژی سولوشن» به امضا رسانده تا بخشی از باتری‌های مورد نیاز خود را از آن تأمین کند. شاید بدانید این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری در کره جنوبی محسوب می‌شود.

همکاری چندساله برای تأمین باتری فسفات آهن لیتیوم (LFP)

مطابق مفاد این قرارداد، ال جی انرژی سولوشن از آگوست ۲۰۲۷ تا پایان جولای ۲۰۳۰ وظیفه تأمین باتری‌های فسفات آهن لیتیوم برای کمپانی تسلا را بر عهده خواهد داشت. همچنین در قرارداد بندی برای تمدید همکاری تا ۷ سال آینده و افزایش میزان عرضه در نظر گرفته شده است.

باتری‌های LFP که به عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای باتری‌های NMC (نیکل-منگنز-کبالت) شناخته می‌شوند، در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. به دلیل قیمت پایین‌تر، این نوع باتری‌ها گزینه‌ای محبوب برای خودروهای برقی اقتصادی و همچنین سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی به حساب می‌آیند.

کاربرد احتمالی باتری‌ها؛ تمرکز بر سامانه‌های ذخیره انرژی

اگرچه هیچ یک از دو شرکت تسلا و ال جی جزئیاتی از نوع استفاده این باتری‌ها اعلام نکرده‌اند، اما بسیاری از تحلیلگران صنعت خودرو معتقدند این باتری‌ها بیشتر در سامانه‌های ذخیره‌سازی انرژی تسلا مانند «پاوروال» و «مگاپک» مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این پیش‌بینی به ویژه با توجه به اینکه کارخانه‌های ال جی در ایالات متحده به تولید باتری‌های LFP مخصوص سامانه‌های انرژی متمرکز شده‌اند، قوت بیشتری می‌گیرد.

ال‌جی، شریک قابل اتکای تسلا برای آینده

ال جی انرژی سولوشن به ‌تدریج تمرکز خود را بر باتری‌های LFP افزایش داده تا بتواند پاسخگوی نیاز روزافزون به محصولات ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌ تر در بازار خودروهای برقی و انرژی باشد. این همکاری می‌تواند موقعیت ال جی را به عنوان رقیبی جدی برای شرکت چینی CATL در بازار جهانی تثبیت کرده و به تسلا کمک کند تا تنوع زنجیره تأمین خود را افزایش دهد.

این قرارداد نه‌ تنها گامی استراتژیک برای تسلا در مسیر استقلال زنجیره تأمین به‌ شمار می‌آید، بلکه نشانه‌ای از رشد سریع بازار باتری‌های LFP و تغییر روند جهانی در تکنولوژی خودروهای برقی و سامانه‌های انرژی است. بدون تردید، همکاری تسلا و ال جی، می‌تواند معادلات آینده بازار باتری را دگرگون کند.

ناگفته نماند به غیر از ال جی، تسلا روابط نزدیکی با سامسونگ دارد. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این دو شرکت قراردادی ۱۶.۵ میلیارد دلاری برای تولید تراشه‌های اختصاصی امضا کرده‌اند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X