%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

توگ T10F در نمایشگاه مونیخ معرفی شد ؛ نماینده تازه‌نفس ترک‌ها در بازار خودروهای برقی اروپا

منتشر شده در 18 شهریور 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت ترکیه‌ای توگ (Togg) سرانجام نسخه تولید انبوه T10F را در نمایشگاه بین‌المللی مونیخ معرفی کرد. این خودرو دومین مدل کمپانی محسوب شده و از پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد. با تصمیم ترک‌ها، این سدان برقی به همراه کراس اوور T10X تا پایان ماه جاری در آلمان به فروش خواهد رسید.

طراحی بدنه و ابعاد

نسخه تولیدی توگ T10F تقریباً مشابه نمونه مفهومی معرفی‌شده در نمایشگاه CES است. به دلیل برقی بودن پیشرانه، در این خودرو خبری از جلو پنجره مشبک نبوده و طراحان از یک پنل بسته مشکی رنگ استفاده کرده‌اند. روی این پنل چند خط کرومی به کار رفته تا از آن حالت یکنواخت و بی‌روح خارج شود. چراغ‌های روشنایی در روز در طرفین سپر تعبیه شده و فرمی مشابه با حرف L برعکس دارند. همانند بسیاری از مدل‌های جدید، چراغ عقب این سدان برقی هم از نوع سرتاسری است.

به گفته توگ، مشتریان می‌توانند T10F را با رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی سفارش دهند. این شرکت ضریب درگ دومین محصول خود را ۰.۲۴ Cd اعلام کرده که رکوردی قابل تحسین است و نوید بهره‌وری بالا و مصرف انرژی کم را می‌دهد.

از نظر ابعاد باید گفت طول بدنه توگ T10F با ۴۸۳۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن با ۲۸۹۰ میلی‌متر برابر است. برای مقایسه، این خودرو ۱۱۰ میلی‌متر طول بیشتری نسبت به تسلا مدل ۳ دارد، اما فاصله محوری آن تنها ۱۵ میلی‌متر طویل‌تر است.

توگ T10F در نمایشگاه مونیخ معرفی شد؛ نماینده تازه‌نفس ترک‌ها در بازار خودروهای برقی اروپا

کابین و امکانات داخلی

کابین توگ T10F مملو از فناوری‌های نوین است. یک نمایشگر پانورامیک شامل پنل دیجیتال ۱۲ اینچی و صفحه نمایش مرکزی ۲۹ اینچی وظیفه ارائه اطلاعات ضروری را بر عهده دارد. یک نمایشگر ۸ اینچی نیز در بخش پایینی داشبورد نصب شده که از طریق آن می‌توان تنظیمات مختلف را انجام داد. در نسخه پرچمدار صندلی‌ها با روکش چرم گیاهی عرضه می‌شوند. از امکانات و آپشن‌ های این ماشین ساخت ترکیه باید به سیستم صوتی از برند معروف مریدین با ۱۲ بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی، نورپردازی داخلی و گرمکن صندلی‌های جلو و عقب اشاره کرد. گفتنی است در حالت استاندارد این خودرو با شش بلندگو و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای به دست مشتریان می‌رسد. این را هم اضافه کنیم صندوق بار این سدان برقی ظرفیتی برابر با ۵۰۵ لیتر دارد.

توگ T10F در نمایشگاه مونیخ معرفی شد؛ نماینده تازه‌نفس ترک‌ها در بازار خودروهای برقی اروپا

فناوری‌های ایمنی و سامانه‌های کمکی راننده

توگ T10F به مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و سیستم‌های پیشرفته کمک ‌راننده مجهز است. ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، دستیار حفظ خودرو در مسیر، سنسور های پارک جلو و عقب، سیستم تشخیص علائم جاده و نور بالای خودکار برخی از مهم‌ترین موارد در این زمینه هستند.

مشخصات فنی ماشین ترکیه ای توگ T10F

در نسخه پایه، تک موتور موجود روی محور عقب وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با دو باتری ۵۲.۴ یا ۸۸.۵ کیلووات ساعت ترکیب می‌شود. شارژ دهی این باتری‌ها بر اساس استاندارد WLTP، به ترتیب ۳۵۰ و ۶۲۳ کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این نسخه‌ ۷.۲ ثانیه زمان می‌برد. همچنین با استفاده از شارژر سریع ۱۸۰ کیلوواتی، شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد ۲۸ دقیقه طول می‌کشد.

اما نسخه پرچمدار V2 AWD به دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. این دو موتور با همکاری هم ۴۳۵ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهند. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، نسخه پرچمدار توگ T10F شتابی برابر با ۴.۱ ثانیه دارد. در مقابل، به خاطر مصرف بیشتر انرژی، برد حرکتی این نسخه به ۵۲۳ کیلومتر کاهش می‌یابد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X