%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰

جنجال چینی ها در برزیل ؛ برده داری مدرن در کارخانه در حال ساخت بی وای دی

منتشر شده در 06 دی 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بی وای دی در برزیل

کمپانی بی وای دی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در جهان شناخته می‌شود. این شرکت چینی که حضور پررنگی در آمریکای لاتین دارد، با تأسیس یک کارخانه جدید در برزیل می‌خواهد سهم خود را از بازار این منطقه افزایش دهد. اما با انتشار گزارش‌هایی درباره رفتار غیرانسانی با کارگران ساختمانی شاغل در پروژه احداث کارخانه مذکور، بی وای دی دچار بحران شده و عملیات ساخت از سوی مراجع قانونی به حالت تعلیق درآمده است.

شرایط سخت و غیرانسانی کارگران

به گزارش آخرین خودرو، پروژه احداث کارخانه بی وای دی در برزیل توسط شرکت ساختمانی Jinjiang Construction اجرا می‌شود. آنطور که در گزارش‌ها آمده، ۱۶۳ کارگر چینی شاغل در این پروژه در شرایط اسفناکی مشغول به کار بوده‌اند. این کارگران که از چین به برزیل منتقل شده‌اند، در کنار شرایط کاری بسیار بد، از نظر محل اقامت نیز وضعیت خیلی بدی داشته‌اند. برای مثال آنها مجبور بودند روی تخت‌هایی بدون تشک بخوابند. به دلیل محدودیت سرویس بهداشتی و وجود فقط یک حمام برای هر ۳۱ نفر، افرادی که نیاز به استحمام داشتند، می‌بایست از ساعت ۴ صبح بیدار می‌شدند. از نظر تغذیه نیز اوضاع اصلاً مناسب نبوده و کارگران ضمن خوردن غذاهای غیربهداشتی، باقیمانده غذا را به جای یخچال در محیط کار نگهداری می‌کردند.

کارگران بی وای دی در برزیل

عدم پرداخت کل دستمزد و ضبط پاسپورت

یکی دیگر از مشکلات جدی، نحوه پرداخت حقوق کارگران بوده است. به گفته مقامات برزیلی، کارگران تنها ۴۰ درصد حقوق خود را آن هم به یوان دریافت کرده‌اند و پیمانکار ۶۰ درصد باقیمانده را به‌عنوان وثیقه نزد خود حفظ نموده است. در کنار این، قراردادها طوری تنظیم شده که کارگران چینی در صورت فسخ می‌بایست هزینه‌های سنگینی پرداخت کنند. ضمن اینکه پاسپورت‌ کارگران توسط پیمانکار ضبط شده و آنها عملاً از آزادی‌های اولیه محروم مانده‌اند.

واکنش‌ها و اقدامات قانونی

در پی افشای این بحران، فعالیت‌های شرکت ساختمانی به‌طور کامل متوقف شده و مقامات برزیلی جلسه‌ای را با حضور نمایندگان بی وای دی و این شرکت ترتیب داده‌اند. الکساندر بالدی، معاون ارشد بی وای دی در برزیل، در این رابطه اظهار داشته:

بحران بی وای دی در برزیل

«ما کاملاً به قوانین برزیل و حفظ کرامت انسانی متعهد هستیم و تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار خواهیم گرفت.»

تاثیر این بحران بر برنامه‌های بی وای دی

کارخانه بی وای دی در برزیل قرار بود از سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز کند و نقش کلیدی در گسترش بازار این شرکت در آمریکای جنوبی ایفا کند. با این حال، اکنون این سوال مطرح است که آیا این بحران بر برنامه‌های آینده بی وای دی تأثیر منفی خواهد گذاشت یا خیر.

ویدیو های پیشنهادی
  1. حجت اله براهنی گفت:

    هیچ تأثیری نخواهد گذاشت! چین بی‌حیاتر از این حرفاس که بخواد با این چیزا متوقف بشه! لازم باشه کارهای بدترهم می‌کنه

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X