%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

رنجرور برقی بدون صندوق جلو تولید می شود ؛ چون که این بخش کثیف ترین قسمت خودروست!

منتشر شده در 31 تیر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور

بیش از دو سال از زمانی که لندروور خبر تولید اولین نسخه تمام برقی رنجروور را اعلام کرد، می‌گذرد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ های قبلی پیش برود، این نسخه اواخر امسال رونمایی خواهد شد. برای استقبال از این نسخه، اخیراً جزئیات تازه‌ای از آن منتشر شده است. بر اساس این جزئیات می‌دانیم محصول پرسروصدای برند لوکس انگلیسی برخلاف بسیاری از مدل‌های الکتریکی فاقد صندوق جلو (Frunk) خواهد بود.

چرا رنجروور برقی صندوق جلو ندارد؟

به گزارش آخرین خودرو، مهندس ارشد پروژه رنجرور برقی در مصاحبه با مجله استرالیایی CarExpert، دلیل اتخاذ این تصمیم را توضیح داده است. به گفته لینفل اوون، بررسی‌ها نشان داده فضای بار عقب برای مشتریان کافی است و نیازی به اضافه کردن صندوق جلو وجود ندارد. وی در ادامه صندوق جلو را کثیف‌ترین بخش خودرو دانسته و افزوده چرا باید وسایل خود را در چنین قسمتی قرار داد.

بد نیست اشاره کنیم گروه جگوار لندرور پیشتر با انتقادهایی در این مورد روبرو شده است. شاید بدانید مدل جگوار I-Pace یک صندوق ۲۷ لیتری در زیر کاپوت جلوی خود دارد؛ ظاهراً به دلیل مشکلات کیفی، این صندوق بارها دچار کثیفی شده و لوازم سفر مشتریان را آلوده کرده است. از این رو کمپانی انگلیسی با حذف آن می‌خواهد مشکل را از ریشه حل کند!

رنجرور برقی بدون صندوق جلو تولید می شود ؛ چون که این بخش کثیف ترین قسمت خودروست!

جالب‌تر اینکه حجم فضای بار عقب رنجرور برقی دقیقاً مشابه مدل‌های بنزینی خواهد بود، آن هم علی رغم نصب بسته باتری ۱۱۷ کیلووات‌ ساعتی. این بسته شامل ۳۴۴ سلول منشوری است که به صورت چیدمان دوگانه قرار گرفته‌اند. همین طراحی باعث می‌شود رنجروور الکتریکی تنها با دو ردیف صندلی عرضه شود؛ یعنی خبری از نسخه ۷ نفره نخواهد بود.

رقیب مستقیم مرسدس G کلاس برقی

رنجرور برقی مستقیماٌ باید به مصاف نسخه الکتریکی مرسدس G کلاس برود. طبق گزارش نشریه اتوکار انگلستان، وزن هدف‌ گذاری‌ شده برای این شاسی‌بلند انگلیسی ۲٬۸۰۰ کیلوگرم خواهد بود؛ یعنی ۲۸۵ کیلوگرم سبک‌تر از مرسدس G580 EQ. هرچند رنجروور الکتریکی فاقد صندوق جلو است، اما اوون تأکید می‌کند این خودرو کماکان یک رنجروور واقعی خواهد بود، نه صرفاً یک خودروی برقی. از دید وی این نسخه از نظر توانایی آفرود، تجمل و کیفیت رقیبی نخواهد داشت.

رنجرور برقی بدون صندوق جلو تولید می شود ؛ چون که این بخش کثیف ترین قسمت خودروست!

زمان عرضه

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، رونمایی جهانی رنجرور برقی اواخر سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد و تحویل مشتریان از سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود. این خودرو نه ‌تنها برای رقابت با مرسدس G580 برقی آماده می‌شود، بلکه قرار است معیارهای جدیدی در کلاس شاسی‌ بلند‌های لوکس برقی آفرودی تعریف کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. کوروش کبیر گفت:

    اگه برا خونه های نوساز زیر پانزده سال در پشت بام مجوز وسند نیم طبقه حدود بیس سی متری را در قبال ان مقدار نصب پنل خورشید بدن که میتونه پنل به گونه نصب بشه که سقف نیم طبقه باشه هم مشکل برق و کمبود مسکن برطرف میشه.اینم پیگیری کنید .تشکر

    ۳
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X