فولکس واگن ID.7 ، جانشین برقی پاسات

فولکس واگن ID.7 سدان جدید و تمام برقی فولکس است که به تازگی به بازار چین معرفی شده و مشخصات جذابی در ظاهر و مشخصات فنی دارد.
قبل تر هم تصاویری از فولکس واگن ID.7 منتشر شده بود اما اینبار انتشار تصاویری از نسخه تمام چرخ محرک یا AWD را داریم که در واقع تیپ قدرتمند و فول ID.7 محسوب می شود. بازار برقی ها در چین به قدری داغ است که فولکس واگن این سدان برقی را فعلا به بازار چین اختصاص داده و مشخص نیست این مدل را در بازار های دیگر هم می بینیم یا نه. سبک طراحی بکار رفته در این سدان همان سبکی است که در دیگر خودروهای سری ID دیده می شد. یعنی چراغ های کشیده و بهم پیوسته را در این خودرو داریم و بدنه بصورت دو رنگ طراحی شده است. در ادامه جزئیات مشخصات این خودرو را بررسی می کنیم.
مشخصات فنی فولکس واگن ID.7
در نسخه AWD یک پیشرانه برقی با توان تولید حداکثر قدرت ۲۰۱ اسب بخار روی محور عقب و یک پیشرانه برقی دیگر با توان تولید نهایت قدرت ۱۰۷ اسب بخار روی محور جلو قرار گرفته است. این دو پیشرانه بصورت ترکیبی نهایت قدرت را به ۳۰۸ اسب بخار می رسانند. نکته عجیب این است که نهایت سرعت در نسخه تمام چرخ محرک فولکس واگن ID.7 به ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده که برای یک خودرو دوموتوره برقی بسیار کم بنظر می رسد. پک باتری با ظرفیت ۸۴.۸ کیلووات ساعتی را در ایت سدان داریم که بر اساس تخمین ها با هر بار شارژ آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را پیمود.

تولید بر مبنای همکاری مشترک
فولکس واگن ID.7 یک سدان متوسط است و ۴,۹۵۶ میلیمتر طول، ۱,۸۶۲ میلیمتر عرض، ۱,۵۳۷ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۹۶۵ میلیمتری دارد. البته که از نظر ابعاد تفاوتی با نسخه دیفرانسیل عقب ندارد اما اضافه شدن یک موتور دیگر باعث شده تا وزن این سدان به ۲,۲۳۲ کیلوگرم برسد. همچنین رینگ های ۲۰ اینچی در چهار طرح متفاوت برای این سدان برقی قابل سفارش است.

همانند دیگر برقی های فولکس، این خودرو هم بر اساس پلتفرم برقی MEB ساخته شده و قرار است تولید گشترده آن در سال ۲۰۲۴ و بوسیله همکاری مشترک کمپانی FAW و فولکس واگن انجام شود. البته این خودرو قرار است مثل دیگر مدل های برقی فولکس بوسیله جوینت ونچر سایک هم به تولید برسد و این یعنی مثل دیگر محصولات، دو نسخه از این خودرو در چین خواهیم داشت. وجود دو همکاری مشترک شاید در نگاه اول چندان کاربردی نباشد اما کمپانی های چینی بازارهای محلی متفاوت را دارند و فولکس با این کار بازار فروش خود را گسترده تر کرده است.
به این نکته هم دقت داشته باشید که بازار چین برای فولکس واگن سهم ۳۸ درصدی را در فروش جهانی دارد و برای آلمان ها یک بازار بسیار مهم و استراتژیک محسوب می شود.