%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

مرسدس- ای ام جی GT63 S E پرفورمنس ۲۰۲۵؛ سوپرسدانی با شتاب ۲.۸ ثانیه!

منتشر شده در 17 بهمن 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
مرسدس- ای ام جی GT63 S E

مرسدس-ای ام جی GT63 S E پرفورمنس چهار درب کوپه که در اواخر سال ۲۰۲۳ فیس‌لیفت شد، حالا با تغییرات جزئی در طراحی و همان پیشرانه قدرتمند هیبریدی، آماده ورود به بازار آمریکاست. این سدان هیجان‌انگیز همچنان یکی از سریع‌ترین مدل‌های مرسدس محسوب می‌شود و ترکیب موتور هشت سیلندر توئین ‌توربو و سیستم هیبریدی آن، عملکردی فراتر از حد انتظار ارائه می‌دهد.

قلب تپنده هیبریدی؛ ترکیب موتور V8 توئین‌ توربو با موتور برقی

در بخش فنی، مرسدس-ای ام جی GT63 S E پرفورمنس از یک موتور ۴ لیتری هشت سیلندر توئین توربو بهره می‌برد. این موتور به تنهایی ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد. اما با احتساب خروجی موتور برقی موجود روی محور عقب، مجموع خروجی به ۸۳۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد! وظیفه انتقال قدرت در این سوپر سدان آلمانی به گیربکس ۹ سرعته AMG Speedshift محول شده است.

طراحی مرسدس- ای ام جی GT63 S E

بد نیست اشاره کنیم موتور برقی به‌طور مداوم ۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما در حالت تقویت‌شده می‌تواند برای ۱۰ ثانیه تا ۲۰۱ اسب بخار در اختیار راننده بگذارد. باتری این خودرو دارای ۶.۱ کیلووات ‌ساعت ظرفیت بوده و به دلیل تمرکز روی عملکرد، نمی‌توان با آن مسافت زیادی را در حالت تمام الکتریکی طی کرد. به گفته مرسدس در این حالت امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.

مشخصات فنی مرسدس- ای ام جی GT63 S E

به لطف این نیروگاه فوق‌العاده قدرتمند، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت مرسدس-ای ام جی GT63 S E پرفورمنس تنها ۲.۸ ثانیه است. این راکت زمینی توانایی دستیابی به سرعت نهایی ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را دارد. سیستم چهارچرخ محرک و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر AMG Ride Control+ به‌صورت استاندارد موجود هستند تا کنترل و پایداری خودرو در سرعت‌های بالا تضمین شود.

نمای پشت مرسدس- ای ام جی GT63 S E

سیستم ترمز قدرتمند

ترمزهای مرسدس-ای ام جی GT63 S E پرفورمنس در حالت استاندارد از نوع کربن ‌سرامیکی هستند. در محور جلو، کالیپرهای ۶ پیستونه دیسک‌های بزرگ ۴۱۹ میلیمتری را مهار می‌کنند، در محور عقب هم کالیپرهای تک‌ پیستونه روی دیسک‌های ۳۸۱ میلیمتری سوار هستند.

سیستم ترمز مرسدس- ای ام جی GT63 S E

طراحی جدید و کابین مجهز به آخرین فناوری‌ها

در بخش طراحی، تغییرات بسیار جزئی هستند و شامل برخی اصلاحات خفیف می‌شوند. در کابین فیس‌لیفت مرسدس-ای ام جی GT63 S E پرفورمنس نیز وضعیت کمابیش به همین شکل است، اما سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX به آخرین نسخه بروزرسانی شده و فرمان AMG Performance برای راننده به صورت استاندارد ارائه شده است.

کابین مرسدس- ای ام جی GT63 S E

قیمت مرسدس مرسدس-ای ام جی GT63 S E پرفورمنس

هنوز قیمت رسمی فیس‌ لیفت GT63 S E پرفورمنس را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود که قیمت پایه این خودرو در محدوده ۲۰۰ هزار دلار باشد. با توجه به قدرت بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته، این خودرو یکی از سریع‌ترین و البته گران‌ترین سدان‌های اسپرت هیبریدی بازار خواهد بود.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات مرسدس-ای ام جی GT63 S E پرفورمنس را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

پیشرانه۴ لیتری V8 توئین ‌توربو + موتور برقی
قدرت کلی پیشرانه۸۳۱ اسب بخار
گشتاور کلی پیشرانه۱۴۰۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۳۱۷ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۹ سرعته  AMG Speedshift
قیمت احتمالیحدود ۲۰۰ هزار دلار
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X