فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰

معرفی ابرخودروی Garagisti GP1 ؛ بازگشت لذت ناب رانندگی با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و گیربکس دستی

منتشر شده در 23 مرداد 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور

امروزه تقریباً هر گوشه از دنیا را نگاه کنیم، یک ابرخودروی برقی تازه‌‌وارد با قدرتی و شتابی خارق‌العاده خواهیم دید. اما با وجود این نمایش خیره‌کننده، بسیاری از مشتریان هنوز علاقه چندانی به چنین ابرخودروهایی ندارند. دلیل این عدم استقبال ساده است؛ خرید یک سدان برقی بی‌صدا شاید منطقی باشد، اما یک خودروی سوپر اسپرت واقعی باید صدای هیجان‌انگیز تولید کند، آن هم صدای خالص مکانیکی! همین موضوع باعث شده که محصول تازه شرکت بریتانیایی «Garagisti & Co» با نام GP1 موجی از هیجان را بین علاقه‌مندان ایجاد کند.

ابرخودروی Garagisti GP1 ؛ رویای عاشقان رانندگی

ابرخودروی Garagisti GP1 فعلاً در حد طرح‌های گرافیکی وجود دارد و خبری از آن در دنیای واقعی نیست. این ابرخودروی جدید بر پایه پیشرانه V12 تنفس طبیعی ساخته شده و از گیربکس دستی با انتقال نیرو به محور عقب بهره می‌برد. چنین ساختاری برای عشاق رانندگی، یک رویای ناب محسوب می‌شود. خود شرکت این خودرو را «ماشینی ساخته‌شده برای لذت خالص رانندگی بدون فیلتر» توصیف می‌کند و با توجه مشخصات می‌توان این ادعا را باور کرد.

معرفی ابرخودروی Garagisti GP1 ؛ بازگشت لذت ناب رانندگی با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و گیربکس دستی

قلب تپنده ۶.۶ لیتری ساخت ایتالیا

نیروی مورد نیاز Garagisti GP1 توسط یک پیشرانه کاملاً جدید V12 تنفس طبیعی تأمین می‌شود. این پیشرانه که حجمی برابر با ۶.۶ لیتر دارد، توسط شرکت ایتالیایی ایتال تکنیکا (Italtecnica)، متخصص مهندسی موتورهای مسابقه‌ای، توسعه یافته است. آنطور که اعلام شده، این موتور ۸۰۰ اسب بخار قدرت در دور ۹,۰۰۰ و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باز هم باید تأکید کنیم که این خروجی بدون هیچگونه سیستم هیبریدی یا توربو شارژر تولید می‌شود، آن هم با صدای خالص و تماماً مکانیکی. جالب اینکه این میزان خروجی قرار است خودرویی با وزن کمتر از یک تن را جابجا کند.

Garagisti GP1

گیربکس دستی شش سرعته برای لذت واقعی رانندگی

وظیفه انتقال قدرت در Garagisti GP1 به یک گیربکس دستی شش سرعته Xtrac سپرده شده است. این گیربکس که به‌صورت طولی نصب شده، نیرو را در اختیار چرخ‌های عقب قرار می‌دهد. شرکت بریتانیایی این گیربکس را از نظر لمس و درگیری راننده بی‌نظیر توصیف می‌کند.

معرفی ابرخودروی Garagisti GP1 ؛ بازگشت لذت ناب رانندگی با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و گیربکس دستی

قطعات مسابقه‌ای از برندهای بزرگ

قطعات به کار رفته در GP1 ساخت برندهای مشهوری چون برمبرو،Öhlins  و دیگر تأمین‌کنندگان معتبر هستند؛ برندهایی که تجربه‌ای اثبات‌شده نه‌تنها در خودروهای جاده‌ای، بلکه در بالاترین سطوح مسابقات جهانی دارند.

Garagisti GP1

طراحی الهام‌گرفته از دوران طلایی خودرو

ظاهر Garagisti GP1 یک اثر هنری متحرک است؛ بدنه‌ای تراش‌خورده که به گفته شرکت «جشنی برای فرم، با الهام از دوران طلایی طراحی گوه‌ای شکل» به شمار می‌آید. طراح این خطوط چشمگیر آنخل گوئرا، طراح پیشین بوگاتی و ریمک، بوده که از خودروهای افسانه‌ای همچون لانچیا استراتوس زیرو، لامبورگینی کونتاچ و شاهکارهای دیگر مارچلو گاندینی الهام گرفته است.

خطوط تیز و هدفمند بدنه به بهبود آیرودینامیک کمک کرده‌اند. گفته می‌شود GP1 یکی از بزرگ‌ترین دیفیوزرهایی که تاکنون روی یک خودروی جاده‌ای نصب شده را دارد. بالای آن، چهار خروجی اگزوز بزرگ در مرکز توجه قرار گرفته‌اند که با چراغ‌های عقب LED به شکل حرف انگلیسی X قاب‌بندی شده‌اند.

معرفی ابرخودروی Garagisti GP1 ؛ بازگشت لذت ناب رانندگی با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و گیربکس دستی

کابین مینیمالیستی برای تمرکز بر رانندگی

فضای داخلی Garagisti GP1 بر اساس فلسفه مینیمالیسم کامل طراحی شده است؛ به همین خاطر، خبری از نمایشگرهای بزرگ یا کنترل‌های لمسی نیست. تنها اجزای ضروری در کابین دیده می‌شوند که عبارتند از یک تونل مرکزی برجسته با کلیدهای فیزیکی و اهرم دنده سنتی. از دید سازنده «همه چیز دقیقاً همان ‌جایی است که باید باشد». طراح این پروژه یعنی آقای گوئرا نیز این شعار را برگزیده: «فقط تو، خودرو و جاده پیش رو.»

معرفی ابرخودروی Garagisti GP1 ؛ بازگشت لذت ناب رانندگی با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و گیربکس دستی

تولید محدود و قیمت نجومی

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، ابرخودروی Garagisti GP1 اکنون در مراحل پایانی طراحی و توسعه قرار دارد و تحویل آن به مشتریان طی ماه‌های آینده آغاز خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های کمپانی از این خودروی جذاب فقط و فقط ۲۵ دستگاه ساخته می‌شود. قیمت پایه هر دستگاه از GP1 حدود ۳.۳ میلیون دلار تعیین شده، البته بدون احتساب مالیات، هزینه حمل‌ و نقل و آپشن‌های سفارشی.

Garagisti GP1

امتیاز ویژه برای اولین گروه از خریداران

شرکت Garagisti اعلام کرده ۱۲ خریدار اول GP1 به برنامه اختصاصی موسوم به Open Doors دسترسی خواهند داشت. این برنامه فرصتی کمیاب برای ملاقات با مهندسان و طراحان این ابرخودرو فراهم کرده و به مشتریان اجازه می‌دهد فرایندهای ساخت را از نزدیک مشاهده کنند.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات Garagisti GP1 را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

جدول مشخصات کلیدی  Garagisti GP1
کشور سازندهبریتانیا
نوع موتورV12  تنفس طبیعی
حجم موتور۶.۶ لیتر
قدرت۸۰۰ اسب ‌بخار در ۹,۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور۷۰۰ نیوتن متر
جعبه‌دندهدستی ۶ سرعته Xtrac، نصب‌شده به صورت طولی
نوع انتقال قدرتدیفرانسیل عقب
وزن خودرو۲,۲۰۴ پوند (کمتر از ۱,۰۰۰ کیلوگرم)
طراحآنخل گوئرا (سابقه همکاری با بوگاتی و ریمک)
ویژگی‌های ظاهری شاخصدیفیوزر بزرگ، ۴ خروجی اگزوز، چراغ‌های X شکل عقب
تعداد تولیدمحدود شده به ۲۵ دستگاه
قیمت پایه۳.۳ میلیون دلار (۲.۴۵ میلیون پوند)
ویدیو های پیشنهادی

One Response to “معرفی ابرخودروی Garagisti GP1 ؛ بازگشت لذت ناب رانندگی با پیشرانه V12 تنفس طبیعی و گیربکس دستی”

  1. محمود گفت:

    دنیای خودرو و عشق ماشین بودن چیز عجیبیه، مثلا چرا منی که هیچوقت ماشین دوازده سیلندر از نزدیک هم ندیدم چه برسد به مالکیت و روندنش و احتمال نود و نه ممیز نه درصد هیچ وقت هم پشت فرمونش نخواهم نشست حس خوب پیدا میکنم از این دست اخبار؟!

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X