%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

منتشر شده در 15 مهر 1404 ساعت 14:00
نویسنده علیرضا تمدنی

جورج راسل (George Russell) با عملکردی چشمگیر، پیروزی را در گرندپری سنگاپور از آن خود کرد در حالی که تیم مک‌لارن (McLaren) قهرمانی تیمی را برای دومین فصل متوالی به خانه برد. راننده مرسدس، جایگاه اول را به یک پیروزی بی‌نقص تبدیل کرد و اجازه هرگونه واکنشی به مکس ورشتپن و لاندو نوریس نداد.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

به گزارش آخرین خودرو، در همان دور ابتدای مسابقه، لاندو نوریس و اسکار پیاستری با هم برخورد مختصری داشتند و در حالی که پیاستری (Piastri) نارضایتی خود را از نحوه‌ی وقوع این حادثه ابراز کرد، راسل با عملکردی عالی همچنان پیشتاز مسابقه بود و به دومین پیروزی فصل ۲۰۲۵ و پنجمین پیروزی دوران حرفه‌ای خود دست یافت.

ورشتپن برای حفظ جایگاه دوم در حالی که نوریس در دقایق پایانی او را تعقیب می‌کرد، با مشکل مواجه بود اما راننده‌ی ردبول به خوبی دفاع کرد و جایگاه خود را حفظ کرد. نوریس مجبور شد به مقام سوم بسنده کند و پیاستری در جایگاه چهارم قرار گرفت و  همین امتیازات برای تیم مک‌لارن کافی بود تا برای دومین فصل متوالی قهرمان تیمی مسابقات F1 شود.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

کیمی آنتونلی (Kimi Antonelli) با انگیزه‌ای قوی به جایگاه پنجم رسید و به جمع امتیازات تیم مرسدس (Mercedes) اضافه کرد، در حالی که چارلز لکلرک بالاتر از هم‌تیمی خود یعنی لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton)، در جایگاه ششم قرار گرفت. با این حال، قهرمان هفت دوره مسابقات جهانی پس از اهتزاز پرچم شطرنجی و دریافت جریمه پنج ثانیه‌ای پس از مسابقه، به دلیل تخطی از محدودیت‌های پیست مورد جریمه قرار گرفت و به جایگاه هشتم سقوط کرد.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

فرناندو آلونسو که در پایان مسابقه از رسیدن به همیلتون بازماند، در نتیجه تنزل رتبه همیلتون به جایگاه هفتم ارتقا یافت. اولی بیرمن در جایگاه نهم برای تیم هاس دو امتیاز کسب کرد و کارلوس ساینز (Carlos Sainz) پس از دو بار رد صلاحیت ویلیامز از مرحله زمانگیری، به جمع ده نفر برتر بازگشت.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

ایزاک هاجار از تیم Racing Bulls یازدهم شد و یوکی سونودا از ردبول در جایگاه دوازدهم و لنس استرول از استون مارتین در جایگاه سیزدهم قرار گرفتند. الکس آلبون به جایگاه چهاردهم رضایت داد در حالی که لیام لاوسون با ماشین Racing Bulls، پانزدهم شد. در مسابقه‌ای که هیچ راننده‌ای از جریان مسابقه کنار گذاشته نشد، فرانکو کولاپینتو (Franco Colapinto) از تیم Alpine (رده شانزدهم)، گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر (Kick Sauber) (رده هفدهم)، استبان اوکان از تیم هاس (رده هجدهم)، پیر گسلی از تیم Alpine (رده نوزدهم) و نیکو هالکنبرگ از تیم کیک سائوبر رده بیستم را کسب کردند.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

در جدول کلی فصل ۲۰۲۵، اسکار پیاستری با کسب ۳۳۶ همچنان صدر نشین است و لاندو نوریس با ۳۱۴ امتیاز و مکس ورشتپن با ۲۷۳ امتیاز در تعقیب او هستند. شایان ذکر است که مرحله بعدی مسابقات در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۴ و در ایالات متحده امریکا برگزار خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X