پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای ؛ هیچکس دیگر خودرویی با گیربکس دستی نمی خواهد

منتشر شده در 18 تیر 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
هیوندای ؛ هیچکس دیگر خودرویی با گیربکس دستی نمی خواهد

گیربکس دستی که روزگاری به عنوان سمبل مهارت و لذت رانندگی شناخته می‌شد، به ‌آرامی در حال ناپدید شدن است. هرچند افراد بسیاری به خاطر راحتی سراغ خودروهای اتوماتیک می‌روند، اما حذف مدل‌های دستی، دلایل فنی و اقتصادی دیگری دارد. بسیاری از سیستم‌های کمک‌راننده مدرن مانند کروز کنترل هوشمند و پارک خودکار، تنها با گیربکس اتوماتیک هماهنگ هستند. از طرفی، طراحی یک خودرو با دو نوع گیربکس، هزینه‌بر است و با توجه به افت شدید تقاضا برای دنده دستی، دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

افزایش روزافزون محبوبیت گیربکس اتوماتیک

به گزارش آخرین خودرو، مهم‌ترین دلیل حذف گیربکس دستی، کاهش شدید تقاضاست. به‌ عنوان مثال، تنها ۳۰ درصد از خریداران هیوندای الانترا N در آمریکا در سال گذشته، نسخه دنده دستی را انتخاب کرده‌اند. باقی خریداران ترجیح داده‌اند از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هشت ‌سرعته استفاده کنند. این روند در سایر برندها نیز مشاهده می‌شود و اغلب نسل جوان، به دلیل راحتی، تکنولوژی بالا و سهولت رانندگی در ترافیک، تمایلی به خودروهای دنده دستی ندارند.

آینده تاریک برای ترمز دستی و کیلومتر آنالوگ

به گفته مدیر فنی هیوندای در اروپا، مشتریان امروزی دیگر علاقه‌ای به ترمز دستی مکانیکی یا آمپرهای عقربه‌ای ندارند. او تأکید می‌کند که اکثر مشتریان زیر ۴۰ سال بیشتر خواهان ترمز برقی، نمایشگرهای تمام دیجیتال و تجربه‌ای مدرن از رانندگی هستند.

آینده تاریک برای ترمز دستی و کیلومتر آنالوگ

آقای جانسون باور دارد که نیازی به غصه خوردن برای افول خودروهای اسپرت درون‌سوز نیست. از دید وی، خودروهای اسپرت قبلی در مقایسه با مدلی مثل آیونیک ۵ نسخه N مایل‌ها فاصله دارند. به گفته او، خودروهای برقی در طول ده سال اخیر به ‌اندازه خودروهای بنزینی در طی یک قرن پیشرفت کرده‌اند. او حتی صداهای مصنوعی موتور از بلندگو را جایگزینی مناسب برای غرش موتورهای واقعی می‌داند و معتقد است «اگر سرعت می‌خواهید، هیچ ‌چیز بهتر از یک خودروی برقی نیست.»

بازار تصمیم خود را گرفته؛ عاشقان دنده دستی در اقلیت‌ هستند

اگرچه هنوز تعداد محدودی از علاقه‌مندان، خواهان تولید خودروهای دنده دستی هستند، اما واقعیت بازار چیز دیگری می‌گوید. تولید گیربکس دستی برای گروه کوچکی از مشتریان دیگر صرفه اقتصادی ندارد. در دنیای امروز که صنعت خودرو به سمت ساده‌سازی، دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‌ها پیش می‌رود، دنده دستی بیشتر به یک نوستالژی شخصی تبدیل شده است تا گزینه‌ای پرطرفدار در بازار.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X