چری لیتل انت جدید ؛ خودروی کوچک برقی برای بازار چین


چری دو مدل جدید از مینی برقی لیتل انت (little ant) (به معنی مورچه کوچک) با دو درب را در چین به نام نسخه جدید عرضه کرده است.
چری نیو انرژی (Chery New Energy) برندی تحت مدیریت چری است که بر خودرو های تمام الکتریکی تمرکز دارد. در حال حاضر، این برند مدل های QQ آیس کریم ،لیتل انت ،Wujie PRO ،آریزو E و Shuxiangjia را برای فروش دارد.
طراحی بدنه لیتل انت
نسخه جدید لیتل انت در مقایسه با نسخه کلاسیک دارای لوگوی جدید Qq و جلو پنجره بسته است. در همین زمان، شکل چراغ های جلو بدون تغییر باقی مانده است و قسمت پایینی چهره جلو همچنان به جلو پنجره ذوزنقه ای مجهز است. در عقب، لوگو با نام انگلیسی چری جایگزین شده است در حالی که چراغ های گرد حفظ شده اند. این خودروی جدید در هفت رنگ بدنه بیرونی موجود است : سبز، بنفش، سفید، خاکستری، آبی، سبز روشن و صورتی. ظاهر گرد و جمع و جور است و اندازه آن ۳۲۴۲/۱۶۷۰/۱۵۵۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۱۵۰ میلی متر می باشد.

از طرف دیگر، خودروی جدید از طراحی سقف معلق بهره می برد و روی رینگ های ۱۵ اینچی چند پره مشکی شده سوار است. علاوه بر این، لیتل انت جدید روی یک قاب تمام آلومینیومی قرار گرفته است.
کابین لیتل انت
کابین در داخل، مینیمالیستی است، با رنگ های سفید، آبی کم رنگ و مشکی تزئین شده و مجهز به صفحه کنترل مرکزی ۱۰.۱ اینچی، فرمان دو رنگ و آینه آرایشی درخشان ۱۹۰ سانتی متر مربعی است. تنظیمات دیگر شامل وی چت داخل خودرو، شارژ بی سیم، بلوتوث و کنترل از راه دور است و فضای داخلی دارای طرح صندلی ۲+۲ است.

مشخصات فنی
نسخه استاندارد
موتور سنکرون آهنربای دائم در محور عقب با خروجی ۳۶ کیلو وات (۴۸ اسب بخار) و ۹۵ نیوتن متر
بسته باتری لیتیوم فسفات آهن ۲۵.۰۵ کیلو وات ساعتی، برد پیمایشی ۲۵۱ کیلومتری بر اساس استاندارد CLTC
بسته باتری لیتیومی سه تایی ۲۸.۸۶ کیلو وات ساعتی، برد پیمایشی ۳۰۱ کیلومتری بر اساس استاندارد CLTC
بسته باتری لیتیوم فسفات آهن ۲۹.۲۳ کیلو وات ساعتی، برد پیمایشی ۳۰۱ کیلومتری بر اساس استاندارد CLTC

نسخه قوی
موتور سنکرون آهنربای دائم در محور عقب با خروجی ۵۶ کیلو وات (۷۵ اسب بخار) و ۱۵۰ نیوتن متر
بسته باتری لیتیومی سه تایی ۴۰.۳ کیلو وات ساعتی، برد پیمایشی ۴۰۸ کیلومتری بر اساس استاندارد CLTC
حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است. چهار حالت رانندگی در دسترس است: عادی، اکو، اسپرت و پدال الکتریکی. علاوه بر این، همه نسخه ها از شارژ سریع DC پشتیبانی می کنند که می تواند باتری را تنها در ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ کند.

مدیران خودرو باید همچین ماشینی رو مونتاژ کنه و دولت هم بخشی از هزینه خریدش رو بده. این میشه برقی سازی نه اینکه اسکایول شاسی باند با برد کم و قیمت زیاد بیارن به درد هیشکه نخوره. البته این ماشین هم ۲۵ درصد قدرت بیشتری داشت بهتر بود. در صورت واردات باید قوی ترین نسخش رو بیارن