%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰

کاهش هزینه سوخت تا ۳۰ درصد ؛ داچیا از نسخه Hybrid-G 150 4×۴ داستر و بیگستر رونمایی کرد

منتشر شده در 16 شهریور 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
کاهش هزینه سوخت تا ۳۰ درصد ؛ داچیا از نسخه Hybrid-G 150 4×4 داستر و بیگستر رونمایی کرد

شرکت داچیا فصلی تازه برای دو شاسی بلند داستر و بیگستر آغاز کرده است. این برند رومانیایی با معرفی قوای محرکه جدید Hybrid-G 150 4×۴، ترکیبی از فناوری هیبریدی و سیستم دوگانه‌سوز (بنزین و LPG) را به دو مدل محبوب خود آورده است. به لطف این ترکیب می‌توان با یک بار سوخت‌گیری مسافتی تا ۱۵۰۰ کیلومتر را طی کرد و در عین حال تا ۳۰ درصد هزینه سوخت را نسبت به سایر نسخه‌ها کاهش داد.

موتور سه سیلندر توربوشارژ با فناوری هیبرید نرم

قوای محرکه Hybrid-G 150 4×۴ داچیا بیگستر و داستر شامل یک موتور سه سیلندر توربو شارژ ۱.۲ لیتری و سیستم هیبرید ۴۸ ولتی می‌شود. این پیشرانه ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، یک موتور برقی با خروجی ۳۱ اسب بخار و ۸۷ نیوتن متر روی محور عقب نیز اضافه شده است. در مجموع، خروجی کل سیستم به ۱۵۲ اسب بخار قدرت می‌رسد که آن را به یکی از قوی‌ترین گزینه‌ها برای داستر و بیگستر تبدیل می‌کند.

داچیا نسخه Hybrid-G 150 4×4 داستر و بیگستر رونمایی کرد

جعبه دنده دوکلاچه و شش حالت رانندگی

وظیفه انتقال قدرت در نسخه Hybrid-G 150 4×۴ از داچیا بیگستر و داستر به یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه سپرده شده؛ این گیربکس برای اولین بار در محصولات داچیا استفاده می‌شود و جالب اینکه از شیفتر پشت فرمان پشتیبانی می‌کند. موتور برقی هم یک جعبه‌ دنده دو سرعته اختصاصی دارد و در شرایط معین می‌تواند محور عقب را از مدار خارج کند تا مصرف سوخت کاهش یابد. به گفته داچیا در این پیشرانه جدید سیستم چهار چرخ محرک تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فعال است.

کاهش هزینه سوخت تا ۳۰ درصد ؛ داچیا از نسخه Hybrid-G 150 4×4 داستر و بیگستر رونمایی کرد

پیمایش ۶۰ درصد مسیرهای شهری در حالت برقی

انرژی مورد نیاز موتور برقی توسط یک باتری لیتیوم-یونی ۴۸ ولتی با ظرفیت ۰.۸۴ کیلووات ساعت تأمین می‌شود. این باتری با سیستم بازیابی انرژی ترمز همراه شده و از طریق آن شارژ می‌گردد. داچیا اعلام کرده مالکان بیگستر و داستر مجهز به پیشرانه Hybrid-G 150 4×۴ خواهند توانست تا ۶۰ درصد مسیر در رانندگی شهری را تماماً با نیروی برق طی کنند.

داچیا نسخه Hybrid-G 150 4×4 داستر و بیگستر رونمایی کرد

دو مخزن ۵۰ لیتری برای گاز و بنزین

داچیا داستر و بیگستر Hybrid-G 150 4×۴ به دو مخزن ۵۰ لیتری مجهز شده‌اند؛ یکی برای بنزین و دیگری برای گاز مایع (LPG). در صورت پر بودن هر دو مخزن، امکان پیمایش ۱۵۰۰ کیلومتر مسافت طبق استاندارد WLTP فراهم خواهد بود. در کشوری مثل فرانسه که قیمت LPG با ۰.۹۷ یورو برابر است، خرید داچیا بیگستر و داستر با پیشرانه جدید، باعث صرفه‌جویی چشمگیری می‌شود. بر اساس محاسبات، این پیشرانه هزینه سوخت را نسبت به مدل هیبرید نرم ۱۳۰ ۴×۴ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

داچیا نسخه Hybrid-G 150 4×4 داستر و بیگستر رونمایی کرد

بروزرسانی در برخی تریم‌ها

داچیا علاوه بر قوای محرکه جدید، برخی بروزرسانی‌ها را نیز برای دو شاسی بلند محبوب خود ارائه کرده است. تریم Journey اکنون با روکش داخلی تازه و صندلی راننده با قابلیت تنظیم میزان گودی کمتر عرضه می‌شود. تریم Extreme هم دارای رینگ‌های آلیاژی مشکی جدید است.

زمان عرضه

نسخه‌های Hybrid-G 150 4×۴ داچیا داستر و بیگستر تا پایان سال جاری میلادی در بازار اروپا قابل سفارش خواهند بود. قیمت‌گذاری رسمی در آینده اعلام می‌شود.

کاهش هزینه سوخت تا ۳۰ درصد ؛ داچیا از نسخه Hybrid-G 150 4×4 داستر و بیگستر رونمایی کرد
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X