%۰.۱۹
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
هایما ۸S
۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
کی ام سی ایگل
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
کی ام سی X5
۲,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ری را
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۵۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
هایما ۸S
۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
کی ام سی ایگل
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
کی ام سی X5
۲,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ری را
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۵۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰

امتیاز دهی آخرین خودرو به آریزو ۸ ؛ امتیاز نهایی ۶.۹ از ۱۰

منتشر شده در 11 آبان 1404 ساعت 16:27
نویسنده آریا نجفی
عکاس علیرضا پاداش
امتیاز دهی آخرین خودرو به آریزو 8 ؛ امتیاز نهایی 6.9 از 10

در این مطلب با نگاهی به بخش‌های مختلف، نکات مثبت و منفی امتیازدهی آخرین خودرو به آریزو ۸ را مورد بررسی قرار می دهیم.

قدرت موتور و شتاب‌گیری-امتیاز  ۸.۵ از ۱۰

بدون شک بزرگترین نقطه قوت این خودرو توان حرکتی و قدرت موتور آن است .فونیکس آریزو ۸ از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ GDI بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه که قبلاً روی تیگو ۸ پرو مکس نیز استفاده شده، تنها به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد و به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه‌ی تَر متصل است. شتاب‌گیری این سدان سنگین‌وزن واقعا چشمگیر بوده و طبق اعلام کارخانه، صفر تا صد حدود ۷.۶ ثانیه زمان می‌برد. در تست‌های میدانی هم آریزو ۸ توانسته با شروع حرکت پرقدرت ، عملکردی فراتر از انتظار ثبت کند و حتی در مسیرهای سربالایی به راحتی شتاب گیری میکند و محدود به جاده های صاف نیست .چنین توان و شتابی برای یک سدان خانوادگی در بازار ایران کم‌نظیر است و آریزو ۸ را به یکی از سریع‌ترین خودروهای مونتاژی کشور بدل کرده است.

کم‌استهلاک بودن و دوام فنی- امتیاز ۶ از ۱۰

مقایسه آریزو ۸ با جی‌ ای‌ سی امپو ؛ رقابت سدان های لوکس و اسپرت چینی

از آنجا که آریزو ۸ محصولی کاملاً جدید در بازار ایران است، داده‌های چندانی درباره‌ی دوام فنی و استهلاک آن در بلندمدت وجود ندارد.پیشرانه‌ی توربوی تزریق مستقیم و گیربکس دوکلاچه پیشرفته‌ی آن نیازمند نگهداری دقیق و سوخت باکیفیت است که در صورت سهل‌انگاری می‌تواند هزینه‌های نگهداری را بالا ببرد. تجربه‌ی مالکین محصولات مشابه نشان می‌دهد خودروهای توربو چینی پس از کارکرد حدود ۵۰–۷۰ هزار کیلومتر ممکن است نیاز به خرج قابل توجهی داشته باشند. هرچند موتور و گیربکس آریزو ۸ پیش‌تر در مدل‌های دیگر آزمایش خود را پس داده‌اند، اما نبود بازخورد کافی و جدید بودن فناوری‌های به‌کاررفته (مانند پمپ تزریق مستقیم و توربو) ریسک‌هایی را متوجه خریداران محتاط می‌کند.

نرم بودن و کیفیت سواری-امتیاز ۸ از ۱۰

سواری آریزو ۸ بطور محسوسی نرم و راحت تنظیم شده است. ترکیب تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب، به همراه کمک‌فنرهای نرم، باعث شده تکان‌های مسیر به خوبی جذب شوند و خودرو روی دست‌اندازها رفتاری آرام داشته باشد. صندلی‌های بزرگ و ارگونومیک با روکش چرم  کاملا با کیفیت  نیز راحتی سرنشینان را تضمین می‌کنند و بدن را به خوبی دربرمی‌گیرند. در آزمون‌های جاده‌ای، حتی با وجود رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی، کیفیت سواری مناسب ارزیابی شده و کابین خودرو در سرعت‌های حتی تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت  ثبات و آرامش قابل قبولی دارد.از نظر کم صدا بودن و عایق صدا بودن هم عملکرد مناسبی شاهد هستیم و شاهد صدای اضافه ای در فضای کابین نیستیم.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی-امتیاز ۷.۵ از ۱۰

مقایسه هونگچی H5 با فونیکس آریزو 8 ؛ کدام سدان لوکس چینی بهتر است؟

آریزو ۸ در جایگاه لوکس‌ترین سدان مونتاژی کشور، لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی و آپشن‌ها را ارائه می‌دهد که بعضاً در رقبای هم‌رده دیده نمی‌شوند. از جمله این تجهیزات می‌توان به سقف پانورامای گسترده با سانروف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک دو‌کاناله با دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی‌های برقی جلو (راننده ۶‌جهته و سرنشین ۴جهته) مجهز به گرمکن و سردکن در هر دو ردیف، و تودوزی چرمی با کیفیت بالا اشاره کرد.همچنین خودرو دارای دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پیوسته (صفحه کیلومتر دیجیتال و مالتی‌مدیا) است و از سیستم صوتی برند سونی با ۸ تا ۱۲ بلندگو بهره می‌برد. امکاناتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت مناسب، دوربین ثبت وقایع، شارژر بی‌سیم گوشی ، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، سنسور باران و آینه‌های تاشوی برقی با گرمکن نیز در این سدان تعبیه شده است.چنین سطحی از آپشن‌ها باعث می‌شود سرنشینان احساس کمبودی نداشته باشند، هرچند چند مورد کمبود جزئی نیز به چشم می‌خورد؛ به طور مثال نبود پرده‌ی برقی شیشه عقب و صندوق پران برقی و جک کاپوت  جزو نکات منفی در تجهیزات رفاهی آریزو ۸ محسوب شده‌اند.

هندلینگ- امتیاز ۷ از ۱۰

آریزو ۸ یک سدان دیفرانسیل جلو با ابعاد نسبتاً بزرگ است و هندلینگ آن در حد قابل قبول این کلاس ارزیابی می‌شود، هرچند نباید انتظار چابکی یک سدان اسپرت را داشت. در مانورهای سریع و پیچ‌های تند، کمی کم‌فرمانی (Understeer) حس می‌شود که این رفتاری معمول در اکثر خودروهای دیفرانسیل جلو است به بیان دیگر، آریزو ۸ به اندازه‌ای که در مسیرهای مستقیم خوب می‌تازد و شتاب می‌گیرد، در پیچ‌ها چابک و تیز نیست؛ اما با این حال، از اغلب سدان‌های چینی فعلی بازار ایران چه در شتاب و چه در عبور از پیچ‌ها سرتر است. فرمان برقی  خودرو قابلیت تغییر حالت ۳ گانه دارد که امکان خوب و کاربردی تلقی میشود .در مجموع هندلینگ آریزو ۸ را می‌توان پایدار و ایمن توصیف کرد ، هرچند رانندگان تند و تیز ممکن است آرزوی فرمان‌پذیری تیزتری داشته باشند.

سیستم‌های کمکی و دستیار راننده (سنسورها و رادارها)-امتیاز ۸ از ۱۰

آریزو 8 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

آریزو ۸ به پیشرفته‌ترین سامانه‌های کمکی رانندگی سطح ۲ مجهز شده و از این لحاظ در صدر خودروهای مونتاژی کشور قرار می‌گیرد. این خودرو دارای ۱۰ ایربگ ایمنی (جلو، جانبی‌های جلو و عقب، پرده‌ای و زانویی) بوده و طیف کاملی از رادارها و حسگرهای ایمنی فعال را ارائه می‌دهد. کروزکنترل تطبیقی هوشمند (ACC) با قابلیت حفظ فاصله تا خودروی جلویی و ترمزگیری خودکار، سامانه ترمز اضطراری خودکار (AEB) و رادار تصادف جلو برای جلوگیری از برخوردهای پیش‌رو، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ مسیر (LKA)، رادار نقطه کور و هشدار تغییرلاین و همچنین سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه دوربین ۳۶۰ درجه از جمله این تجهیزات کمکی هستند. افزون بر این، یک دوربین ویژه بالای شیشه جلو تعبیه شده که قادر به تشخیص چهره و وضعیت هوشیاری راننده است تا در صورت خواب‌آلودگی یا حواس‌پرتی راننده هشدار دهد. مجموعه این سنسورها و رادارها، به همراه سامانه‌هایی نظیر نوربالای اتوماتیک و تابلوخوان هوشمند، تجربه رانندگی امن‌تر و آسان‌تری را برای راننده‌ی آریزو ۸ فراهم کرده‌اند و عملاً این خودرو را از حیث فناوری‌های کمکی با خودروهای روز دنیا هم‌تراز می‌کنند.

وضعیت بازار کارکرده-امتیاز ۴.۵ از ۱۰

علی رغم اینکه تقریبا ۲ سال از عرضه‌ و معارفه فونیکسآریزو ۸ در ایران  گذشته ، هنوز بازار دست‌دوم مشخصی برای این خودرو شکل نگرفته است.شمار آگهی‌های فروش کارکرده این مدل بسیار محدود بوده و عمدتاً خودروهای صفر یا کم‌کارکرد توسط نمایشگاه‌ها عرضه می‌شوند. با توجه به قیمت بالا و نوظهور بودن برند فونیکس، پیش‌بینی می‌شود خریداران دست‌دوم تا حدی با تردید به این خودرو نگاه کنند و فروش آن در آینده‌ی نزدیک ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد. معمولاً افت قیمت اولیه برای خودروهای چینی لوکس قابل توجه است؛ بنابراین احتمال دارد مالکان اولیه‌ی آریزو ۸ در صورت فروش زودهنگام متحمل ضرر شوند. از سوی دیگر، اگر این خودرو در بلندمدت کیفیت و دوام خود را اثبات کند، می‌تواند به مرور در بازار کارکرده نیز جای خود را باز کند.

خدمات پس از فروش و لوازم یدکی- امتیاز ۵ از ۱۰

مقایسه آریزو ۸ با جی‌ ای‌ سی امپو ؛ رقابت سدان های لوکس و اسپرت چینی

خدمات پس از فروش مدیران خودرو طی سال‌های گذشته همواره نقدهایی را به همراه داشته و برخی معتقدند این شرکت  علی رغم وجود شبکه نمایندگی گسترده ، در ارائه سرویس مطلوب به مشتریان مشکلاتی داشته است. درباره آریزو ۸ به عنوان محصول جدید و پرچمدار فونیکس، هنوز میزان موفقیت شبکه خدمات پس از فروش برای پشتیبانی از این خودرو مشخص نیست. قطعات یدکی آریزو ۸ گران‌قیمت گزارش است. برخی مالکان حتی از این گلایه کرده‌اند که برای تعویض قطعات معیوب تحت گارانتی باید خودرو را مدت طولانی در نمایندگی متوقف کنند تا قطعه موجود شود. نقطه‌ی قوت، گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتری است که مدیران خودرو برای آریزو ۸ در نظر گرفته و تا حدی خیال مشتری را از رفع عیوب اساسی راحت می‌کند. با این حال نگرانی از قیمت و موجودی قطعات، از عواملی است که خریداران آریزو ۸ باید در نظر بگیرند.

سازگاری با سوخت-امتیاز ۵.۵ از ۱۰

پیشرانه‌ی پرقدرت آریزو ۸ حساسیت بالایی به کیفیت سوخت مصرفی دارد. این موتور توربو GDI برای دستیابی به کارایی بهینه، نیازمند بنزین با عدد اکتان بالا (ترجیحاً بنزین سوپر اکتان ۹۵) است و استفاده از بنزین معمولی کم‌کیفیت می‌تواند به افت عملکرد و حتی صدمات احتمالی در بلندمدت منجر شود. کارشناسان توصیه می‌کنند مالکان این خودرو در صورت عدم دسترسی به بنزین سوپر، از مکمل‌های افزایش اکتان استفاده کنند تا احتراق مناسب در موتور حفظ شود. تجربه نشان داده در صورت استفاده از بنزین نامرغوب، موتورهای توربو با ناک و ریپ‌زدن مواجه می‌شوند و ممکن است به مرور به اجزایی نظیر شمع‌ها، سوزن‌های انژکتور و توربو آسیب برسد. این حساسیت البته در بسیاری از خودروهای مدرن توربو وجود دارد، اما در آریزو ۸ به خاطر نسبت تراکم بالا و تنظیم موتور، بیش از رقبا خود را نشان می‌دهد

طراحی ظاهری-امتیاز ۷ از ۱۰

آریزو ۸ از زبان طراحی جدید چری بهره می‌برد و ظاهری مدرن، لوکس و در عین حال عامه‌پسند دارد. در نمای جلو، جلوپنجره‌ی بزرگ با طرح شبه‌فست‌بک دو‌تکه جلب توجه می‌کند و چراغ‌های LED باریک و کشیده همراه با نوار کرومی متصل به آنها، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت به خودرو بخشیده‌اند. روی کاپوت و سپر جلو خطوط عضلانی مشاهده می‌شود که حس قدرت را القا می‌کنند. در نمای جانبی، یک خط شانه‌ای از گلگیر جلو تا انتهای بدنه کشیده شده . رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با طرحی مدرن، به خوبی با ابعاد خودرو هماهنگ شده و جلوه‌ی جانبی را تکمیل کرده‌اند. در نمای عقب، چراغ‌های LED سرتاسری به هم متصل، به همراه سپر حجیم و خروجی‌های اگزوز دوگانه‌ی واقعی، چهره‌ای پهن و باوقار به خودرو داده‌اند. مجموع این المان‌ها باعث شده بسیاری آریزو ۸ را از حیث طراحی خارجی هم‌سطح سدان‌های کره‌ای نظیر هیوندای سوناتا بدانند. هرچند برخی جزئیات (مثلاً طرح جلوپنجره) می‌توانست جذاب‌تر هم باشد، اما در کل طراحی ظاهری این خودرو یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود و ترکیبی از المان‌های اسپرت و لوکس را به نمایش می‌گذارد

فضای داخلی کابین و جادار بودن-امتیاز ۸ از ۱۰

شرایط فروش و قیمت آریزو 8 اعلام شد

کابین آریزو ۸ به لطف فاصله بین دو محور حدود ۲۷۹۰ میلی‌متری، فضایی بسیار جادار و راحت را در هر دو ردیف صندلی ارائه می‌دهد. سرنشینان جلو و عقب از نظر فضای پا و سر کاملاً در رفاه خواهند بود، به طوری که افراد قدبلند نیز مشکل خاصی در نشستن طولانی‌مدت نخواهند داشت. صندلی‌های بزرگ با پشتی و نشیمنگاه عریض، علاوه بر تنظیمات برقی متنوع، راحتی سفرهای طولانی را تضمین می‌کنند. عرض قابل توجه خودرو (بیش از ۱۸۴ سانتیمتر) باعث شده سه نفر در صندلی عقب راحت  بنشینند و عرض شانه کافی داشته باشند. کابین با ترکیب چرم، پلاستیک نرم و تریم طرح چوب/فلز تزئین شده و کیفیت مونتاژ آن نسبت به محصولات قبلی مدیران‌خودرو ارتقا یافته است.. حجم صندوق عقب در آریزو ۸ حدود ۳۶۰ لیتر است که برای یک سدان بزرگ متوسط به‌شمار می‌رود و پاسخگوی اکثر نیازهای خانواده خواهد بود. در نهایت ، کابین آریزو ۸ چه از نظر فضاسازی جادار و چه از نظر راحتی و امکانات، فراتر از انتظارات در این کلاس ظاهر شده و با سدان‌های گران‌قیمت‌تر قابل مقایسه است.

ایمنی سرنشینان-امتیاز ۷ از ۱۰

چری آریزو ۸ در زمینه ایمنی توانسته یکی از بهترین نتایج را در میان خودروهای چینی کسب کند. این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP اروپا شده که برای یک سدان چینی دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.ساختار شاسی و بدنه خودرو برای جذب انرژی تصادف بهینه شده و به کیسه‌های هوای فراوان (تا ۱۰ عدد) مجهز است.علاوه بر این، سیستم‌های کمکی نظیر ترمز خودکار اضطراری، هشدار برخورد جلو/عقب، رادار نقاط کور و نگه‌دارنده‌ی بین خطوط که پیش‌تر ذکر شد، همگی در جهت جلوگیری از تصادف و حفاظت پیشگیرانه از سرنشینان عمل می‌کنند.

عملکرد گیربکس-امتیاز ۷ از ۱۰

آریزو 8 ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

جعبه‌دنده به‌کاررفته در آریزو ۸ یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچهٔ تَر (WDCT) است که وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.این گیربکس مدرن تعویض دنده‌ها را سریع و نرم انجام می‌دهد و هماهنگی آن با موتور توربو به خوبی صورت گرفته است. مزیت طراحی دوکلاچه تر، تاب‌آوری بالاتر در برابر گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متری این موتور و خنک‌شونده بودن مجموعه کلاچ‌ها است. با این حال، برخی نقاط ضعف رایج در گیربکس‌های دوکلاچه در این خودرو نیز مشاهده شده است. تأخیر مختصر در تعویض دنده‌ها خصوصاً در سرعت‌های پایین یا شروع حرکت گاهی احساس می‌شود که می‌تواند راننده را لحظه‌ای دچار سردرگمی کند. این ویژگی ذاتی بسیاری از خودروهای چینی مجهز به DCT است که در آریزو ۸ نیز گزارش شده است. همچنین در ترافیک سنگین شهری، ممکن است گیربکس گرمای بیشتری تولید کند و نیاز به خنک‌کاری داشته باشد؛ خوشبختانهآریزو ۸ دارای خنک‌کن روغن گیربکس است، هرچند این قطعه جزو اقلام مصرفی بوده و باید در سرویس‌های دوره‌ای تعویض شود که هزینه‌بر است. هزینه‌های نگهداری گیربکس یکی دیگر از ملاحظات است؛ سرویس دوره‌ای روغن مخصوص DCT و فیلترها قیمت بالایی دارد و در صورت خرابی احتمالی، تعمیرات آن پیچیده و هزینه بر است.

کیفیت رنگ و بدنه-امتیاز ۷ از ۱۰

نقد و بررسی طراحی فونیکس آریزو 8 ؛ تکامل در سدان های چری

کیفیت ساخت بدنه و رنگ در آریزو ۸ نسبت به نسل‌های قبلی محصولات مدیران خودرو بهبود یافته، اما هنوز به استاندارد برترین برندها نمی‌رسد. بررسی های کارشناسان رنگ و بدنه نشان می‌دهد ضخامت رنگ بدنه این خودرو در نقاط مختلف یکنواخت بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است؛ با این حال، تجربه‌ی مدل‌های قبلی (مثلاً فونیکس آریزو ۶ پرو) نشان داد که در مواردی عدم یکنواختی ضخامت رنگ و افت کیفیت پوشش بدنه در مونتاژهای داخلی می‌تواند رخ دهد. از این رو، حساسیت روی فرآیند رنگ‌آمیزی آریزو ۸ باید بالا باشد تا چنین ایراداتی تکرار نشود. در زمینه بدنه، استحکام ساختاری آریزو ۸ محل بحث کارشناسان است. اگرچه در تست‌های ایمنی عملکرد خوبی داشته، اما برخی معتقدند ورق‌های بدنه و شاسی آن نسبت به ضربات کوچک آسیب‌پذیرند. گزارش شده که در تصادفات جزئی، خسارات وارده به بدنهٔ آریزو ۸ نسبتاً زیاد بوده و قسمت‌های جلویی و عقبی دفرمه شده‌اند. البته نباید فراموش کرد که طراحی مهندسی شده برای جذب انرژی تصادف عمدتاً منجر به مچاله‌شدن نقاطی از شاسی می‌شود که قابل تعویض‌اند و این لزوماً به معنای ضعف کلی نیست و جزیی از فناوری ایمنی سرنشینان خودرو است . در بخش مونتاژ قطعات بدنه و اتصالات، آریزو ۸ نمره قابل قبولی کسب کرده و فاصله بین درزهای بدنه و رنگ‌آمیزی کلی آن رضایت‌بخش ارزیابی شده است. با همه اینها، حساسیت خریداران ایرانی نسبت به کیفیت رنگ و ضخامت ورق بدنه بالاست و در مورد آریزو ۸ نیز این موضوع زیر ذره‌بین رانندگان ایرانی قرار دارد .

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “امتیاز دهی آخرین خودرو به آریزو ۸ ؛ امتیاز نهایی ۶.۹ از ۱۰”

  1. Saleh گفت:

    لطفا بررسی هایما 8s و کمری ۲۰۲۵ و kmc t9 رو هم بذارید

    ۴
    ۱
  2. محمد میرزاخانی گفت:

    شتابش واقعا فول العاده ست

    ۷
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X