فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰

بستیون T77 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

بستیون T77 کراس اوور وارداتی BM Cars است که ظاهر مدرنی دارد. خودرویی از گروه FAW که عملکرد فنی قابل قبولی ارائه می کند.

حجم موتور 1498 سی سی
قدرت 169 اسب بخار
گشتاور 258 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 15 خرداد 1403 ساعت 17:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

بستیون T77 کراس اوور وارداتی BM Cars است که ظاهر مدرنی دارد. خودرویی از گروه FAW که عملکرد فنی قابل قبولی ارائه می کند.

درباره بستیون T77

بستیون (Bestune) نام یکی از زیر مجموعه های گروه خودرو سازی چینی FAW است که وظیفه اش تولید خودرو های لوکس با  قیمت های منطقی است. نام قبلی بستیون، بسترن بوده که مدل هایی نظیر B30 و یا B50 نیز توسط بهمن موتور در داخل ایران مونتاژ می شد. اما در سال ۲۰۱۸ میلادی کمپانی فاو تصمیم گرفت نام بسترن را به بستیون تغییر دهد و هدفش را بر مبنای تولید خودرو های جوان پسند تر بگذارد. تاکنون مدل هایی نظیر T77 ، T55 و T99 از این خانواده به بازار های جهانی عرضه شده اما بستیون T77 بیشتر از همه مورد استقبال قرار گرفته است. اکنون با آزاد شدن واردات خودرو ، شرکت فرسام تصمیم گرفته است تا در غالب شرکت BM CARS ، بستیون تی ۷۷ را وارد بازار ایران کند. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

تست و بررسی بستیون T77

طراحی بدنه

در طراحی بستیون تی ۷۷ از سبک طراحی خاص و منحصر به فردی استفاده شده و سعی شده است تا این خودرو به لحاظ ظاهری به خودرو های ژاپنی و یا حتی اروپایی نزدیک شود. بستیون T77 در نمای جلو بسیار زیبا ظاهر می شود. چراغ های اصلی که در نما جلو همچون الماس می درخشند و جلو پنجره بزرگی که تا سپر جلو کشیده شده ، جلوه بسیار لوکس و زیبایی را به وجود آورده است. چراغ های مه شکن جلو درون قابی مشکی رنگ با طراحی گرافیکی خاص قرار گرفته که به زیبایی این خودرو در این نما می افزاید. اما در نما های جانبی این خودرو ساده تر ظاهر می شود و از طراحی شلوغ در این نما خبری نیست. در این نما یک خط طراحی وجود دارد که از گلگیر جلو شروع شده و تا گلگیر عقب کشیده ادامه می یابد. در قسمت پایین درب ها کروم کاری های انجام شده و ترکیب رنگ های مشکی با رنگ اصلی بدنه چهره بروزی را در این نما به وجود آورده است. رینگ های آلومینیومی ۱۹ اینچی این خودرو طراحی بسیار زیبا و منطقی دارد و از پیچیدگی های اضافه به دور است.

طراحی بدنه بستیون T77

چراغ های عقب بستیون T77، در نمای عقب ، با طراحی خوب خود توجه ها را به خود جلب می کند. در قسمت پایین بستیون تی ۷۷ در این نما ، دیفیوزر این خودرو  قابل مشاهده است که طراحی خوب آن جلوه مناسبی را به این خودرو داده است. به طور خلاصه اگر بخواهیم در مورد طراحی ظاهری تی ۷۷ نظر دهیم باید بگوییم که سبک طراحی این خودرو بسیار زیبا، منطقی و همچنین لوکس به نظر می رسد و ایراد گرفتن از آن کار دشواری است.

نمای پشت بستیون T77

مشخصات فنی بستیون T77

بستیون T77 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم را در زیر کاپوت خود جای داده است. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۶۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۸ نیوتن متر را از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می کند. سیستم تعلیق استفاده شده در محور جلو تی ۷۷ از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع میله پیچشی است که سواری قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم می کند.

برندبستیون
مدلT77
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۲۰۲۳
حجم موتور 1498 سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژ
قدرت۱۶۹ اسب بخار
گشتاور۲۵۸ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۹۲ کیلومتر در ساعت
گیربکس۷ سرعته دوکلاجه تر
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم
طول۴۵۰۵ میلی متر
عرض۱۸۴۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۱۵ میلی متر
فاصله محوری 2680 میلی متر
وزن 1515 کیلوگرم
حجم باک۴۵ لیتر
مصرف سوخت۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/45R19
برند نشان مادربستیون
کشور سازندهچین

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۱ لیتر است که با توجه به وزن و ابعاد این خودرو، عدد قابل قبولی به نظر می رسد.

مشخصات فنی بستیون T77

کابین و امکانات

طراحی کابین بستیون T77 بسیار لوکس و در عین حال بروز و مشابه خودرو های اروپایی است. در بخش رودری ها طراحی به نسبت شلوغی را شاهد هستیم. در بخش بالا رودری ها از متریال پلاستیکی استفاده شده و در بخش هایی از طرح چوب استفاده شده است. در بخش میانی رودری ها از متریال پارچه ای نرم با دوخت رنگی استفاده شده که نشان از لوکس بودن این خودرو است. بخش بالا داشبورد مانند رودری ها ، از ترکیب رویه پارچه ای نرم و پلاستیک بهره می برد. نکته ای که در این قسمت وجود دارد و در کمتر خودرو چینی شاهد آن هستیم استفاده از دستیار کمک راننده به صورت هولوگرامی است که فرمان های راننده را اجرا کرده و اطلاعات مختلف را به آن اعلام می کند. این قابلت جزو امکانات بروزی است که در این خودرو دیده می شود.

کابین بستیون T77

در بخش میانی داشبورد از طرح چوب استفاده شده که چهره لوکسی را به داخل کابین به وجد آورده است. سوئیچ کنترل و کلید های مربوط به سیستم تهویه در مرکز این بخش قرار گرفته که  طراحی لوکس و شکیل آنها بر زیبایی کابین افزوده است. در بستیون تی ۷۷ از دو نمایشگر به هم پیوسته ۱۲.۳ اینچی استفاده شده که یکی برای سیستم مالتی مدیا و دیگری برای کلاستر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. این سبک طراحی را در اکثر خودرو های بروز چینی می بینیم که نشان دهنده پیشرفت خودرو سازی چین در بخش طراحی داخلی است. غربیلک فرمان Bestune T77 مانند بسیاری از خودرو های چینی دیگر از نوع دی کات است و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به سیستم مالتی مدیا و یا کروز کنترل دسترسی داشت.

فرمان بستیون T77

از محسنات طراحی داخلی این خودرو می توان به طراحی بخش کنسول وسط اشاره کرد که این سبک طراحی را در کمتر خودرو چینی شاهد هستیم. درسته دنده این خودرو طراحی ارگونومی خاصی دارد که بیشتر آن را در خودرو های اروپایی دیده بودیم. در بخش پایین دسته دنده کلید های مربوط به اتوهلد و ترمز پارک برقی قرار گرفته و کلید استارت از کنار فرمان به این بخش منتقل شده است.

امکانات بستیون T77

در اطراف این بخش کلید های دسترسی به برخی امکانات خودرو نظیر سیستم کنترل خودرو در سرازیری، رادار خروج از خط و… قرار گرفته که طراحی گرافیکی آنها سبک طراحی متفاوتی است که در این خودرو مشاهده می شود. صندلی های بستیون تی ۷۷ به صورت یکپارچه و مسابقه ای طراحی شده اند و کاملا در برگیرنده هستند و از روکش چرم مصنوعی  بر روی آنها استفاده شده است. این خودرو با توجه به فاصله محوری ۲۶۸۰ میلی متری در کنار امکانات مناسب، فضای خوبی را نیز برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. از جمله امکاناتی که برای سرنشینان عقب فراهم شده است می توان به درگاه USB، زیر آرنجی ، جالیوانی ، چراغ مطالعه سقفی و… اشاره کرد.

نمایشگر بستیون T77

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهیسقف پانورامای برقی - درِ صندوق عقب برقی - سنسور نور - سنسور باران - تابلوخوان - ترمز پارک برقی - اتوهلد - رینگ آلومینیومی - دسته دنده الکتریکی - فرمان کمکی برقی - تنظیم حالت رانندگی - صندلی های برقی جلو با گرمکن - نور بالای اتوماتیک - جلو آمپر دیجیتال - نور پردازی کابین - فناوری LED چراغ ها - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - استارت دکمه ای - کروز کنترل تطبیقی

معایب و مزایا بستیون

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ مناسب - توان حرکتی قابل قبول - امکانات ایمنی و رفاهی مناسب
معایبساختار نه چندان پیشرفته در تعلیق عقب - طراحی نه چندان به روز

رقبای بستیون T77

بستیون تی ۷۷ به لحاظ مشخصات فنی و امکانات رقبا قدری دارد اما طراحی بروز و متریال با کیفیت استفاده شده و همچنین سابقه خوب کمپانی تولید کننده موجب شده است تا دست بالا را نسبت به دیگر رقبا خود داشته باشد. از جمله رقبا این خودرو می توان به ؛ تیگو ۸ پرو، لاماری ایما ایکس، فیدلیتی پرستیژ و… اشاره کرد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

بستیون T77 چه مشخصاتی دارد؟

بستیون تی ۷۷ دارای یک موتور۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است که روی هم رفته می تواند قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

بستیون T77 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی بستیون تی ۷۷ می توان به ؛ ۶ کیسه هوا ( سرنشینان جلو ، جانبی و پرده ای)، ترمز اضطراری ، کلاستر دیجیتال ، رادار حرکت بین خطوط، سیستم کنترل پایداری ، نور پردازی داخلی، گرمکن صندلی های ردیف جلو، دستیار صوتی هولوگرامی ، سیستم کنترل پایداری کشش، سیستم شروع حرکت کنترل در سر بالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری ، سیستم پایش خستگی راننده ، سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر ، هشدار خروج از خط، اتو هلد، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۹ Responses to “بستیون T77 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی”

  1. محمود گفت:

    سرعت بالای واردات رو میشه از همین ویدئو متوجه شد که نشستیم تو گرمای چهل درجه عرق ریزون داریم زردآلو میخوریم و ویدیویی می‌بینیم که دلاور عزیز با ژاکت در حالیکه دستاشو از سرما بهم میماله و اون گوشه موشه ها هم یه ریزه برف رو زمینه و هنوز دو تا دونه از این ماشینا تو خیابونا ندیدیم!
    ولی عوضش خداروشکر وزیر کهیر میزنه و این خیلی کمک کننده ست به صنعت خودرو کشورمون.

    ۱۲
    ۰
  2. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید

    میشه بررسی تیگو ۷ پرو و ۸ پرو ام وی ام ایکس۵۵ پرو اریزو ۶ جی تی و ریسپکت رو بررسی کنید

    ۱
    ۱
  3. ناشناس گفت:

    توضیحات کامل بود ممنون

    ۱
    ۰
  4. محسن گفت:

    بی شک یهترین انتخاب وارداتی ها زیر سه تومن در کیفیت سواری امکانات اپشن موتور و پکیج گاملش👌🏻👍

    ۵
    ۰
  5. ناشناس گفت:

    الان تو بازار الان ارزش خرید داره با قیمت ۱۷۰۰

    ۲
    ۱
  6. بهنام پرنگ گفت:

    فکر کنید این تو بازار هست یک و هشتصد درحالی که هموطن های گمراهمون دارن یه ماشین یبار مصرف مثل تیگو سون رو دو و نیم تومن میخرن !!! اینو تیگو سون پونصد میلیون اختلاف قیمت کارخونه دارن !!یعنی شما با خرید بستیون یک میلیارد و صد تومن از تیگو سون جلوتر هستین چون هفتصد تومن برای تیگو اضافه پول ندادین ، اینو هم چهارصد تومن زیر قیمت کارخونه خریدین !! حیف که من الان حواله دارم دستم خالیه وگرنه میخریدم

    ۰
    ۰
  7. هادی گفت:

    خودروی بسیار عالی با خدمات خوب از بهمن خودرو
    قیمت هم بسیار معقول هست با توجه به آشفتگی بازار
    ۱۹۰۰ راحت الان پیدا میشه

    ۰
    ۰
  8. علیرضا رستمی گفت:

    من این ماشین را میخواهم

    ۱
    ۰
  9. Saeed گفت:

    خوشم اومد چه قشنگه.

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X