%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

کی ام سی شدو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

کی ام سی شدو اولین هاچبک ملی کرمان موتور به حساب می آید که بر اساس پلتفرم PS1 مشترک با جک جی 4 و ایگل توسعه یافته است.

حجم موتور 1499 سی سی
قدرت 105 اسب بخار
گشتاور 137 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 02 مرداد 1404 ساعت 15:12
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

کی ام سی شدو اولین هاچبک ملی کرمان موتور به حساب می آید که بر اساس پلتفرم PS1 مشترک با جک جی ۴ و ایگل توسعه یافته است.

درباره کی ام سی شدو

کرمان موتور از قدمی ترین خودرو سازان داخلی است که در دهه ۷۰ فعالیت خود را با مونتاژ محصولات کره ای دوو آغاز کرد. این خودروساز که اکثر کارخانجات آن در بم مستقر بوده از ظرفیت بالای تولید و مونتاژ بهره می برد و تا قبل از خصوصی سازی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خصوصی در کشور شناخته می شد. کرمان موتور در کارنامه فعالیت خود سابقه همکاری با برند های همچون هیوندای، دوو موتورز، لیفان و جک را دارد. در سه دهه فعالیت کرمان موتور در حیطه صنعت خودرو، این شرکت صرفا مونتاژ کار بوده اما در سال ۱۴۰۱ با معرفی سدان ملی ایگل، کرمان موتور فعالیت خود را در تولید داخلی خودرو آغاز کرد. کرمان موتور قصد دارد در آینده طیف گسترده ای از محصولات را تولید داخل کند و نقش گسترده تری در صنعت خودروسازی کشور داشته باشد، KMC شدو دومین محصول ملی کرمان موتور است.

کی ام سی شدو ؛ مشخصات فنی + امکانات

کی ام سی شدو اولین هاچبک ملی کرمان موتور به حساب می آید که بر اساس پلتفرم PS1 توسعه یافته است. پلتفرم PS1 نمونه ایرانی پلتفرم جک جی ۴ یه شمار می رود که کرمان موتور امتیاز آن را از جک موتور چین به دست آورده است و انتظار می رود بسیاری از محصولات جدیدی که کرمان موتور قصد دارد به زودی تحقیق و توسعه آنها را آغاز کند از این همین پلتفرم بهره ببرند. این خودرو در کلاس محصولات هاچبک B سایز یا همان متوسط قرار می گیرد که به دلیل محبوبیت این کلاس بدنه در ایران و محدود بودن تعداد محصولات داخلی در این ابعاد پیش بینی می شود محبوبیت خوبی را دست آورد.

طراحی KMC SHADOW

سرطراح محصولات کرمان موتور آقای حسین وفاهی هستند که توجه ویژه ای بر روی ایجاد خط طراحی برای محصولات این شرکت را دارد. طراحی ایگل سدان ملی کرمان موتور نیز توسط ایشان انجام شده و در محصول جدید کرمان موتور نیز از همان خطوط و الگوی های طراحی بکار برده شده است. سبک طراحی کی ام سی ایگل به صورت نئومینیمالیس بوده که با چاشنی های از الگو های مدرن و اسپرت، کمی ترکیب شده است.

کی ام سی شدو ؛ مشخصات فنی + امکانات

در نمای جلوی این خودرو که به شدت به کی ام سی ایگل نیز شبیه بوده از جلوپنجره ای باریک استفاده شده است. چراغ های جلو به صورت باریک و کشیده هستند که زمینه آنها سیاه است، با نگاه به نمای روبه رو ترکیب رنگی جلو پنجره و کاسه چراغ جذاب و هماهنگ دیده می شود. در لبه پایینی کاپوت کروم کاری عرضی بکار رفته که یکی از المان های طراحی، طراح کرمان موتور است. فرم کلی سپر به صورت خمش هماهنگ بوده که داری خطوط تیز و خشن نیست اما برای القای حس اسپرت دی لایت های عمودی بر روی سپر آن به کار رفته. امضای نوری و دی لایت این خودرو در زمینه کاسه چراغ ترکیب شده اند و LED به صورت سه تیکه به دور لنز LED چراغ به کار رفته است.

کی ام سی شدو ؛ مشخصات فنی + امکانات

در نمای جانبی تقریبا با همان خطوط طراحی که در جک جی ۴ و ایگل روبه هسیتم در این خودرو دیده می شود. خط شانه ای کامل برای حجم دهی به خودرو، در شدو وجود ندارد و فقط در قسمت های از گلگیر جلو و عقب خط تیز به کار رفته که آنهم بر روی درب ها محو شده است. بر قیمت پایینی درب ها خطی سیالی به کار رفته که به حجیم تر دیده شدن درب ها کمک می کند. بخش عقب در نمای جانبی به دلیل زاویه باز ستون C مقداری شیوه فست بک را القاء می کند. درپوش باک چندضلعی در شدو نشان دهنده استفاده از فرم‌ شکنی عمدی برای ایجاد جذابیت بصری و جدا شدن از اشکال دایره‌ ای یا بیضی کلاسیک است. استفاده از المان‌ های زاویه‌ دار در طراحی، باعث القای حس تکنولوژیک و آینده‌ نگر در بدنه شده، مخصوصاً وقتی با خطوط تیز روی سپر جلو/عقب ترکیب می‌ شود.

کی ام سی شدو ؛ مشخصات فنی + امکانات

فرم عقب خودرو پرجزئیات‌ تر از جلو طراحی شده است. چراغ‌ ها ترکیبی از اشکال خمیده و گرافیک تیز هستند که در داخل آنها نوار ال ای دی به صورت خطی به کار رفته است. در اینجا هم نوار تیره‌ متصل‌ کننده چراغ‌ ها استفاده شده، اما نکته مهم‌ تر، قرارگیری اسپویلر مشکی رنگ است که از سقف بیرون زده و با چراغ ترمز سوم، فرمی اسپرت ایجاد می‌ کند. از نکات جالب طراحی عقب می‌توان به فرم درب صندوق اشاره کرد که از خطوط تیز زاویه‌دار با شکست‌های عمیق بهره می‌برد و کاملاً از ایده فرم‌های چندضلعی پیروی می‌کند. همچنین خروجی‌ تک دایره ای در سپر عقب حالتی اسپرت ایجاد کرده‌ است.

به طور کلی این خودرو طراحی بسیار هماهنگ دارد و تناسبات ابعادی در آن به خوبی رعایب شده است. در آن سعی شده از الگو های ساده به درستی استفاده شود. هماهنگی که در طراحی این خودرو وجود دارد در کمتر خودروی داخلی شاهد آن هستیم. به نظر طراحی شدو یک پله بالا تر از ایگل می باشد و ارتقاء نسبی برای خط طراحی کرمان موتور است. یکی از اصلی ترین نقد های که به این خودرو می توان وارد کرد دو رنگ نبودن رینگ آن و گرافیکی نبودن رینگ است.

مشخصات فنی کی ام سی شدو

مشخصات فنی کی ام سی شدو

سیستم پیشرنه کی ام سی شدو از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) تشکیل شده است. این پیشرانه از سری موتور های گرین جت کمپانی جک بوده که نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۳۷ نیوتن متر را از طریق گیربکس CVT  با سه حالت رانندگی به چرخ های جلو منتقل می دهد. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند و مصرف سوخت آن به صورت میانگین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، کمتر ۷ لیتر اعلام شده است.

برندکی ام سی
مدلشدو
کلاس بدنههاچ بک
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۰۵ اسب بخار
گشتاور۱۳۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکساتوماتیک CVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
طول۴۲۷۰ میلی متر
عرض۱۷۲۵ میلی متر
ارتفاع۱۵۰۵ میلی متر
فاصله محوری۲۵۶۰ میلی متر
وزن۱۱۴۰ کیلوگرم
حجم باک۴۵ لیتر
مصرف سوخت۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۱۹۵/55R16
شرکت عرضه کنندهکرمان موتور
برند نشان مادرکرمان موتور
کشور سازندهایران

سیستم تعلیق هاچبک ملی کرمان موتور در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب به رسم اکثر خودرو های اقتصادی نیمه از نوع بازو جناغی است.

کابین و امکانات SHADOW

کی ام سی شدو ؛ مشخصات فنی + امکانات

متریال به کار رفته در کابین اکی ام سی شدو با دیگر محصولات این خانواده همانند جک جی ۴ و ایگل متفاوت بوده و از کیفیت بالا تری نیز برخودار است. پوسته داشبورد شدو به صورت سافت تاچ بوده که در مقابل رقبایش نقطه قوطی به حساب می آید. رودری های این خودرو برخلاف داشبورد از پلاستیک خشک ساخته شده اند و کیفیت در حدود اجزای کی ام سی ایگل دارند. صندلی های SHADOW با چرم منفذ دار پوشش داده شده اند و فوم استفاده شده در آنها نیز نرمی مناسبی دارد.

طراحی داخلی KMC شدو از یک زبان طراحی موسوم به Tech-Minimalist پیروی می‌کند. هدف این زبان طراحی ایجاد ظاهری مدرن و مرتب با تمرکز بر نمایشگرها و حذف شلوغی‌های بصری است. با توجه به این فلسفه، داشبورد به‌صورت خطی، ساده و کشیده طراحی شده تا میدان دید گسترده و حس افقی بودن فضای داخلی به کابین بدهد. طراح کابین از خطوط کرومی و سطوح مات در تضاد با متریال‌ های براق به‌ خوبی استفاده شده‌ اند تا تضاد بصری لازم را فراهم کند. نمایشگر مالتی مدیای این خودرو در وسط داشبورد قرار گرفته که موقعیت و مدیان دید آن را می توان فقط قابل قبول رده بند کرد اما نقد اصلی به آن حاشیه های بیش از حد معمول دور مالتی مدیا و خود نمایشگر است. سعی شده در کابین از الگو های چهار ضلعی استفاده شود که نوستالژیک را منتقل می کند. صفحه کیلومتر جدا از مالتی مدیای کار شده که متمایز و جذاب رده بندی می شود در بازه قیمتی پیش بینی شده برای این خودرو.

کی ام سی شدو ؛ مشخصات فنی + امکانات

سیستم کنترل تهویه مطبوع شدو از نوع کاملاً فیزیکی است که از دیدگاه ارگونومی مزیت دارد. این طراحی عمدتاً به دلایل ایمنی استفاده می‌شود، چراکه استفاده از دکمه‌های فیزیکی در مقایسه با صفحه لمسی باعث می‌شود راننده نیاز به نگاه کردن برای کنترل سیستم تهویه نداشته باشد. در قسمت پایینی کنسول میانی محل شارژر وایرلس قرار گرفته که دسترسی به آن تقریبا سخت است. وجود دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و فرمان دی تایپ به مدرن بودن این خودرو می افزاید. در بحث ارگونمی و راحتی سرنشینان این خودرو به از ارگونومی خوبی برخوردار است و مشکلات همانند تنگی جای پای سرنشینان جلو و عقب و محل نامناسب آپشن های خودرو در آن دیده نمی شود.

کی ام سی شدو ؛ مشخصات فنی + امکانات

از جمله امکانات شدو هاچبک ملی کرمان موتور؛ سانروف برقی، دو کیسه هوا، سیستم پایش باد تایر ها، سنسور پارک عقب، چراغ های جلو عقب مجهز به فناوی LED، دوربین دنده عقب، آینه های جانبی برقی، کیلومتر دیجیتال، دسته دنده الکتریکی، صندلی های برقی ۶ جهته جلو، استارت دکمه ای، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، شارژر بیسیم تلفن همراه، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کلاستر دیجیتال و… هستند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه شروع حرکت در سرباالایی
امکانات رفاهیسانروف برقی - تریم داخلی چرم و پارچه - نمایشگر لمسی - اپل کارپلی - اندروید اتو - شارژر وایرلس - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت رانندگی - حالت تیپ ترونیک جعبه دنده - فرمان کمی برقی - صندلی های برقی جلو - گرمکن صندلی های جلو - کلاستر دیجیتال - کروز کنترل - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - آینه تاشو برقی - تهویه الکتریکی دستی - زیر آرنجی جلو و عقب - سنسور پارک عقب - دوربین عقب - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - استارت دکمه ای

مزایا و معایب

مزایاامکانات مناسب - کابین جادار به نسبت سایر هاچ بک ها - طراحی خوب - شبکه خدمات پس از فروش گسترده
معایبعدم چالاکی ایده آل - جعبه دنده نه چندان جذاب

رقبای کی ام سی شدو

رقابت در کلاس هاچبک ها در بازار ایران بسیار شدید نیست و در هر رده قیمتی به ترتیب از کوییک، اطلس و پژو ۲۰۷ تا بازه قیمتی ۱ میلیارد تومان تنها انتخاب های صفر کیلومتر بازار هستد. با ورود شدو می توان پیش بینی کرد پژو ۲۰۷ اتوماتیک دیگر با رقیبی هم کلاس خود روبه رو خواهد شد و انتخاب بین آن و ۲۰۷ یکی از دغدغه های خریدارن می شود. البته این خودرو جایگاه ایکس ۳۳ کراس و بک ایکس ۳ پرو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

هاچبک شدو چه مشخصات فنی دارد؟

سیستم پیشرنه کی ام سی شدو از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) تشکیل شده است. این پیشرانه از سری موتور های گرین جت کمپانی جک بوده که نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۳۷ نیوتن متر را از طریق گیربکس CVT  با سه حالت رانندگی به چرخ های جلو منتقل می دهد. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند و مصرف سوخت آن به صورت میانگین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، کمتر ۷ لیتر اعلام شده است.

هاچبک شدو چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات شدو هاچبک ملی کرمان موتور؛ سانروف برقی، دو کیسه هوا، سیستم پایش باد تایر ها، سنسور پارک عقب، چراغ های جلو عقب مجهز به فناوی LED، دوربین دنده عقب، آینه های جانبی برقی، کیلومتر دیجیتال، دسته دنده الکتریکی، صندلی های برقی ۶ جهته جلو، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، شارژر بیسیم تلفن همراه، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کلاستر دیجیتال و… هستند.

ویدیو های پیشنهادی

۱۰ Responses to “کی ام سی شدو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی”

  1. ali گفت:

    حسین دلاور کو پس؟

    ۸
    ۲
    • هادی گفت:

      گاهی دلاور اجرا می کنه ، گاهی ایشون.
      بعدش هم مگه چه اهمیتی داره ؟
      درباره ماشین می خوای بدونی.
      فرقی نداره کی اجرا می کنه.

      ۲
      ۶
      • آقامجتبی گفت:

        وقتی این سوال مطرح میشه، ینی برای ایشون اهمیت داره.
        به جای نادیده گرفتن فکر و احساس دیگران، بهشون احترام بذار!

        ۷
        ۲
  2. امید گفت:

    فرمونش کوییکه 😁

    ۳
    ۵
  3. امید گفت:

    اینقدر به هر ماشین داخلی نگید خودروی ملی !
    خودرو‌ی ملی عنوانی بود که به سمند اطلاق شد نه چون با برند ایرانی ساخته شد!
    بزارید یه مثال براتون بزنم:
    مثلا پژو برای فرانسه مایه! اکثر ماشینهای دولتی مث آمپولانس و … پژوءِ، پلیس‌هاشون پژوءِ، فیلم می‌سازن پژوءِ، فیلم تاکسی رو که یادتون نرفته!!؟ یه جورایی پژو نماد صنعت خودروسازی فرانسه‌ست؛ سیاروئن نیست،رنو نیست،دی،اس نیست،بوگاتی نیست. اینجوریه که یه خودرو کارکرد ملی پیدا می‌کنه.

    حالا سمند اولین خودروی بود که به‌طور کامل طراحی شده در ایران بود و قرار بود به‌ی نماد ملی تبدیل بشه. تقریبا هم شد ؛ بیشتر پلیس‌ها سمند بود، تاکسی‌ها سمند بود، نشکش هم شد، حتی سریر اگه خوب سفارشی سازی می‌شد می‌تونست کل تشریفات ایران رو پوشش بده.

    ایران خودرو می‌تونست اون کارکرد ملی رو هنوزم داشته باشه اما سوء مدیریت، مخصوصا تو حوضه‌ی برندینگ این فرصت خارق‌العاده رو از ایران خودرو گرفت.

    اگه قرار بود به هرچیزی که تو ایران ساخته بشه عنوان ملی رو بدیم ، الآن آیفون خونمون آیفن ملیه! تشکی که روش خوابیدم تشک کلیه ، سه راهیم ملیه، تلویزیون کلیه و …

    واژه‌ی ملی رو خالی از معنا نکنید.

    ۲
    ۳
    • هادی گفت:

      همین سمندی که جنابعالی بهش میگی خودروی ملی و خودش هم داره اسم خودروی ملی رو یدک میکشه ، پلت فرم و موتورش و خیلی از قطعات اش مال پژو ۴۰۵ عه.
      طراحی اش رو هم از ب ام و E46 ، فولکس واگن پاسات ،هوندا سیویک و ساب ۵-۹ الهام گرفتن .

      ۳
      ۱
  4. سهیل میر مقیصی گفت:

    یه ذره دندون رو جگر میزاشتن صندوقدار همین رو میدادن به جای ایگل .

    ۳
    ۳
  5. amir گفت:

    واقعا خوشم اومد
    کرمان موتور تو همین فرصت کم به زبان طراحی خودش رسیده

    ۸
    ۱
  6. ناشناس گفت:

    این ماشین kmc شدو به عنوان یک استیشن معرفی شد نه هاچ بک اصلأ به هاچ بک ها نمی خوره واقعاً باید اسمشو به استیشن تغییر بدن kmc شدو استیشن

    ۳
    ۰
  7. محمد گفت:

    بنطرم امکانات سطح خوبی داره و میشه کفت هاچبک خوبی هست فقط به شرطی که قیمت بازارش زیر ۱۳۰۰ باشه کاش ۴ ایربگ بود

    ۴
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X