%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

لاماکو فلو اولین محصول زیرمجموعه شرکت آرین پارس موتور عرضه کننده لاماری ایما است که در رده کراس اوور های اقتصادی بازار قرار می گیرد.

حجم موتور 1498 سی سی
قدرت 143 اسب بخار
گشتاور 240 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 01 مرداد 1404 ساعت 16:20
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

لاماکو فلو اولین محصول زیرمجموعه شرکت آرین پارس موتور عرضه کننده لاماری ایما است که در رده کراس اوور های اقتصادی بازار قرار می گیرد.

درباره لاماکو فلو

آرین موتور برای اولین بار با برند لاماری به بازار خودرو ورود پیدا کرد و این ورود همراه با عرضه کراس اوور لاماری ایما بود. لاماری ایما در مدت حضور در بازار توانست فروش موفقی را رقم بزند. بعد از برند لاماری آرین موتور لاماکو را با هدف پوشش بهتر بازار و رفع نیازهای اقشار متوسط رو به بالای جامعه تاسیس کرد. آرین موتور با برند دانگ فنگ همکاری های گسترده ای دارد و به همین دلیل برای برند لاماکو نیز محصولی از این نشان را انتخاب کرده است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دولتی چین است که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد. این شرکت در تولید خودروهای سواری، تجاری و سنگین فعالیت دارد و با برندهای مطرح جهانی مانند هوندا، نیسان و پژو همکاری مشترک داشته است. محصولات آن در بازارهای جهانی نیز حضور دارند. یکی از زیر مجموعه های برند دانگ فنگ نشان فانگ آن(Fengon) به حساب می آید که دیگنیتی نیز از محصولات آن است. دیگنیتی را می توان نمونه بزرگ کراس اوور اقتصادی آرین پارس موتور لاماکو فلو خواند.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

لاماکو فلو در واقع همان فنگ آن ۵۰۰ است که در ایران نام آن به رسم اکثر خودرو های تغییر پیدا کرده است. فنگ آن ۵۰۰ یک کراس اوور سایز کوچک در رده اقتصادی به شمار می رود که از اولین نسل آن در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. لاماکو فلو بر اساس پلتفرمی مشترک با دیگنیتی توسعه پیدا کرده و توانسته است به بازار های مختلفی همانند ایتالیا، روسیه، اندونزی و … راه یابد. این خودرو با نام های Fengon E3، DFSK Glory 500،Seres ix3، Cirelli 2 Plus و… نیز شناخته می شود. در ادامه این مطلب آخرین خودرو به طرحی، مشخصات فنی، امکانات، مزایا و معایب این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه LAMACO FLO

دیگنیتی از خطوط سیال بهره می برد که با فرم های محافظه کارانه ترکیب شده بود و به دلیل متمایز بودن طراحی آن با دیگر خودروهای چینی بازار ایران که از خطوط تیز، مدرن و جدید بهره می بردند توانست بخشی بزرگی از نظر ها را به دنبال خود بکشاند و بازار خوبی برای آن ایجاد شود. لاماکو فلو نیز از همان خطوط طراحی دیگنیتی در فرم دهی به آن استفاده شده اما با مقداری بیشتر از محافظه کاری و سادگی که همین می تواند دلیلی برای قدیمی نشان دادن طراحی آن باشد. آرین موتور برای بازار ایران نمونه ای را انتخاب کرده که بیشترین شباهت را به نسخه صادراتی به بازار اروپا را دارد.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نمای جلو این خودرو اولین موردی که به چشم می خورد جلوپنجره ای مشبک با الگو های طراحی با اشکال در سایز های مختلف است. چراغ های جلو سایزی بزرگ و اغراق شده دارند که در داخل کاسه چراغ آن گرافیکی ساده بدونه هیچ گونه امضای نوری وجود دیده می شود، چراغ های اصلی از فناوری های جدید همانند LED بهره نمی برند و به صورت لامپ هالوژن هستند. از نواری کرومی به دور بخش پایینی جلوپنجره و عرض سپر استفاده شده که مقداری خودرو را از سادگی خارج می کند.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نمای ساید خودرو از خط شانه ای مشخصی از چراغ جلو تا عرض صندوق عقب استفاده شده و همین مورد باعث شده مقداری فضا سازی در بدنه خودرو ایجاد شود. گلگیر ها در هردو بخش مقداری برجسته هستند که به عضلانی نشان دادن خودرو کمک می کند. برای هماهنگی طراحی از نوار کرومی در بخش پایینی فلاپ درب ها استفاده شده است. نمای جانبی حس پایداری، سادگی و تعادل را منتقل می‌ کند اما فاقد جذابیت دینامیک یا جلوه اسپرت است. دستگیره‌ های ساده، پنجره‌ های بدون قاب تزئینی کرومی و رینگ‌های با طراحی محافظه‌کارانه، تأکید بر یک طراحی اقتصادی دارند. در نمای عقب نیز طراحی به کلی ساده است و هیچ گونه عنصری برای متمایز نشان دادن خودرو وجود ندارد.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

به طور کلی در طراحی لاماکو از الگو های محافظه کارانه استفاده شده و تمرکز طراح بر روی سادگی و رعایت تناسب های حجمی بوده است به جای جذابیت بصری. خطوط بدنه شکسته و شارپ نیست و از فرمی نرم و کلاستیک بهره می برد. رده سنی طراحی این خودرو به محصولات کره ای در سال های ۲۰۱۰ تا ۱۵ بر می گردد و در مقابل خودروسازان چینی مطرح به شیوه طراحی سالهای ۲۰۱۵ تا ۱۹ این خودرو طراحی شده است.

مشخصات فنی لاماکو

زیر کاپوت لاماکو فلو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت MPI قرار دارد که توان تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت موتور از طریق جعبه دنده CVT ساخت شرکت بلژیکی پانچ که شش دنده مصوعی را شبیه ساز می کند با ۲ حالت رانندگی برقی و اسپرت به چرخ های جلو می رسد. مجموعه پیشرانه با خودروی دیگنیتی پرایم مشترک بوده و گیربکس آن دقیقا همان نمونه ای است که در خودرو های همانند دیگنینی پرایم، کوییک اتوماتیک، اطلس پلاس، شاهین اتومات و… وجود دارد که خیال را از بابت تعمیرات و دسترسی به انواع تامین کنندگان قطعات خودرو راحت می کند. مصرف ترکیبی این خودرو در شرایط استاندارد پایین تر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بوده که عددی مناسب رده بندی می شود.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

تعلیق در بخش جلو مک فرسون و در محور عقب به رسم اکثر خودرو های اقتصادی از نوع نیمه مستقل است که نباید انتظار هندلیگ و پوشش عوارض جاده را همانند سیستم تعلیقی مولتی لینک از آن داشت.

برندلاماکو
مدلفلو
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر
قدرت۱۴۳ اسب بخار
گشتاور۲۴۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکساتوماتیک CVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۳۸۵ میلی متر
عرض۱۸۵۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۴۵ میلی متر
فاصله محوری۲۶۵۵ میلی متر
وزن۱۴۴۰ کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر
مصرف سوخت۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/60R17
شرکت عرضه کنندهآرین پارس موتور
برند نشان مادردانگ فنگ
کشور سازندهچین - ایران

کابین و امکانات کراس اوور اقتصادی آرین موتور

پوشش اجزای همانند داشبورد و رودری ها در اکثر بخش های متریال سافت تاچ است که کیفیت مناسبی را القا می کند. این خودرو در مقایسه با اکثر کراس اوور های اقتصادی بازار می تواند در بحث کیفیت متریال کابین راضی کننده تر باشد. صندلی های لاماکو فلو به صورت کامل چرمی است و فوم تشکیل دهنده آن نیز کیفیت مناسبی دارد.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در طراحی کابین این خودرو دو طیف رنگی قرمز مارون و رنگ تیره استفاده شده که جذابیت داخل کابین خوبی به خودرو داده است. در طراحی کابین برخلاف خارج خودرو از المان های اسپرت استفاده شده است. دریچه های تهویه فلو با سبک گرد و چرخان هستند که توضیع هوای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می کند. دسته دنده بکار رفته در این خودرو شبیه به محصولات اتوماتیک سایپا همانند اطلس و کوییک اتوماتیک است. در بحث دسترسی کابین خودرو ارگونومی مناسبی را دارد.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در بابت فضای سرنشینان در لاماکو فلو به دلیل برخورداری خودرو از فاصله محوری ۲۶۵۵ و عرض ۱۸۵۰ میلی متری از فضای خوبی برای سرنشینان بخش جلو و در دسترس است. ابعاد این خودرو به راحتی می تواند نیاز های یک خانواده را برای مسافرت های طولانی پوشش دهد.

لاماکو فلو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سقف پانورامای برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، حالت رانندگی اسپرت و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سرپایینی
امکانات رفاهیسقف پانورامای برقی - سنسور نور - سنسور باران - فرمان کمکی برقی - رینگ آلومینیومی - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب - استارت دکمه ای - نمایشگر لمسی - تریم داخلی چرم مصنوعی - تهویه الکتریکی دستی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - کروز کنترل - محدود کننده سرعت - حالت اسپرت و تیپ ترونیک مصنوعی جعبه دنده

مزایا و معایب

مزایاکابین جادار - شبکه خدمات پس از فروش قابل قبول - عدم پیچدگی فنی و وجود زیرساخت تعمیرات در ایران
معایبامکانات رفاهی و ایمنی کم - متریال نه چندان جذاب در کابین - طراحی قدیمی - قوای محرکه نه چندان به روز

رقبای لاماکو فلو

خودرو های اقتصادی چینی در چند سال گذشته جزئی از بازار ایران شده اند که یکی از دلایل آن اختلاف قیمت پایین این سری خودرو ها نسبت به محصولات داخل است. نشان لاماکو که آرین موتور آن را برای پوشش بخش اقتصادی بازار آن را تاسیس کرده است می توان قسمت مهمی از سهم بازار را سهیم شود. لاماکو فلو با ورود به بازار در رقابت با خودوهای همچون مدیران خودرو ایکس ۳۳ کراس، بک X3 پرو، کی ام سی SR3 و … قرار می گیرد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

لاماکو فلو چه مشخصاتی دارد؟

زیر کاپوت لاماکو فلو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت MPI قرار دارد که توان تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت موتور از طریق جعبه دنده CVT ساخت شرکت بلژیکی پانچ که شش دنده مصوعی را شبیه ساز می کند با ۲ حالت رانندگی برقی و اسپرت به چرخ های جلو می رسد. مجموعه پیشرانه با خودروی دیگنیتی پرایم مشترک بوده و گیربکس آن دقیقا همان نمونه ای است که در خودرو های همانند دیگنینی پرایم، کوییک اتوماتیک، اطلس پلاس، شاهین اتومات و… وجود دارد که خیال را از بابت تعمیرات و دسترسی به انواع تامین کنندگان قطعات خودرو راحت می کند. مصرف ترکیبی این خودرو در شرایط استاندارد پایین تر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بوده که عددی مناسب رده بندی می شود.

لاماکو فلو چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سقف پانورامای برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، حالت رانندگی اسپرت و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    آشغال دیگری از دانگ فنگ در ایران.

    ۷
    ۳
  2. karam گفت:

    چقدر طراحی جلو بده

    ۴
    ۰
  3. ناشناس گفت:

    حاجی باورم نمیشه نمیدونم چرا؟ ولی من یجور دیگه از لاماکو خوشم اومده 😅 خدایی بیشتر از لاماری دوستش دارم نمیدونم چراااااا ولی خدایی دلمو به دست اورد

    ۲
    ۰
  4. ناشناس گفت:

    ولی خدایی نمیدونم چرا هر ماشین کراس اوور کامپکتی که می بینین میگین رقیبش ریراهست بابا ریرا کوچیک نیس به خداااا ریرا هم اندازه لاماری هست یا کمی کوچک تر ولی نه انقد کوچیک که آدم ازش بلند تر باشه

    ۰
    ۳
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X