کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰

لیفان ۶۲۰ تلنت ؛ معرفی + مشخصات فنی

کرمان موتور بعد از عرضه ناموفق مدل ۵۲۰ محصول جدیدی با نام لیفان ۶۲۰ به بازار آورد که در نسخه ۱.۸ لیتری آن موفقیت نسبتاً مطلوبی به دست آورد.

لیفان ۶۲۰ تلنت ؛ معرفی + مشخصات فنی
منتشر شده در 19 آبان 1404 ساعت 10:09
نویسنده حسین باباپور

کرمان موتور بعد از عرضه ناموفق مدل ۵۲۰ محصول جدیدی با نام لیفان ۶۲۰ به بازار آورد که در نسخه ۱.۸ لیتری آن موفقیت نسبتاً مطلوبی به دست آورد.

معرفی لیفان ۶۲۰ تلنت

لیفان ۶۲۰ یک سدان جمع‌وجور است که در سال ۲۰۰۹ وارد بازارهای جهانی نظیر کشور چین، روسیه، آذربایجان و… شد. این خودرو در سال ۱۳۹۰ توسط کرمان موتور راهی بازار ایران شد که ابتدا موتور آن از نوع ۱.۶ لیتری بود اما در سال ۱۳۹۱ نمونه ۱.۸ لیتری موسوم به نسخه تلنت در خطوط تولید کرمان موتور حاضر شد.

لیفان ۶۲۰ تلنت ؛ معرفی + مشخصات فنی

 این نسخه از لیفان ۶۲۰ به دلیل موتور قوی‌تر و شتاب مهیج‌تر مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت، به‌ویژه افرادی که از خودروهای قدیمی داخلی خسته شده بودند. طراحی ظاهری و داخلی جدید به همراه قدرت موتور بالای لیفان ۶۲۰ آنها را به سوی خود جلب کرد. این خودرو تا سال ۱۳۹۶ به تولید رسید و بعد از آن محصولاتی مثل جک J4 جانشین آن شدند.

طراحی ظاهری LIFAN 620

لیفان ۶۲۰ از همان ابتدای ورود به بازار ایران طراحی ظاهری جذاب‌تر خود را به رخ محصولاتی مثل پژو پارس و سمند سورن کشید. گفته شده طراحی ظاهری LIFAN 620 با الگوبرداری از محصولات معتبری مثل بی‌ام‌و سری ۳ انجام شده که می‌توان برخی از نشانه‌های آن را در طراحی چهره و نمای جانبی این خودرو مشاهده کرد. به‌طور کلی استایل ورزیده، متناسب، خوش‌چهره و جذاب‌تر لیفان ۶۲۰ سبب شد تا این خودرو در بازار محصولات اقتصادی ایران بسیار مورد توجه قرار گیرد و افرادی که از تولیدات داخلی هم‌قیمت نظیر انواع پژو پارس، سمند سورن و… خسته شده بودند، خیلی زود به سوی این ماشین چینی جدید جذب شدند.

لیفان ۶۲۰ تلنت ؛ معرفی + مشخصات فنی

فرم چراغ‌های جلو به همراه جزئیاتی مثل طرح جلوپنجره و سپر، استایل خانوادگی و در عین حال کمی اسپرت را برای نمای جلوی لیفان ۶۲۰ به وجود آورده و در نمای کناری نیز حجم‌پردازی منطقی به همراه استایل کشیده سبب شده تا لیفان ۶۲۰ خودروی خوش‌استایل‌تری نسبت به ماشین‌های ایرانی به نظر برسد.

لیفان ۶۲۰ تلنت ؛ معرفی + مشخصات فنی

بنابراین با وجود آنکه طراحی این خودرو دیگر خیلی قدیمی شده، اما همچنان در مقایسه با تولیدات پرفروش داخلی نظیر انواع پژو پارس و سورن پلاس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همچنان در بازار دست دوم تا حد زیادی خوش می‌درخشد.

مشخصات فنی لیفان ۶۲۰ تلنت

لیفان ۶۲۰ در نسخه تلنت با موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی عرضه شده که فاقد تسمه تایم بوده و به جای آن از مکانیزم زنجیر استفاده می‌کند. بنابراین هزینه‌های تعویض قطعات مصرفی نظیر تسمه تایم در این موتور وجود ندارد و صرفاً در کیلومترهای بالا باید مکانیزم زنجیر تایم و متعلقات آن چک و بررسی شود.

مشخصات فنی لیفان ۶۲۰ تلنت

این پیشرانه در بهترین حالت حدود ۱۳۱ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس ۵ دنده دستی انتقال می‌دهد تا از آنجا به محور چرخ‌های جلو برسد. حاصل استفاده از این موتور و گیربکس، دستیابی به شتاب صفر تا صد نسبتاً مهیج معادل ۱۰.۵ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت لیفان ۶۲۰ تلنت نیز کمتر از ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.
بنابراین چه از لحاظ میزان شتاب و چابکی و چه از نظر مقدار مصرف سوخت می‌توان گفت که LIFAN 620 عملکرد مناسبی دارد و در قیاس با رقبای داخلی نظیر پژو پارس و سورن پلاس بسیار بهتر ظاهر شده است.

کیفیت سواری این خودرو نیز خیلی خشک یا خیلی نرم نیست و از این جهت هم می‌تواند رضایت نسبی کاربران خود را به دست آورد. منتها در سرعت‌های بالا گفته می‌شود که میزان نفوذ سر و صدای موتور به داخل کابین زیاد است که البته در رقبا نیز چنین مشکلی وجود دارد.
حداکثر سرعت این سدان جمع‌وجور ۱۱۵۵ کیلوگرمی حدود ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است و باک سوخت آن نیز حدود ۵۸ لیتر بنزین را در خود جا می‌دهد.

طراحی داخل کابین و امکانات

نوع طراحی داخل کابین و به‌ویژه رنگ‌پردازی داشبورد و رودری‌ها در لیفان ۶۲۰ نسبت به خودروهای هم‌رده داخلی بسیار جذاب‌تر بود، به‌ویژه در قیاس با داشبورد قدیمی محصولاتی مثل پژو پارس. این سبک طراحی جلوه جذاب‌تری داشت و همین مورد سبب شد تا نمای داخلی لیفان ۶۲۰ تلنت نیز مورد استقبال مشتریان خودروهای اقتصادی قرار بگیرد.

 فرم داشبورد این خودرو نسبتاً ساده است اما وجود نمایشگر مرکزی به همراه طراحی زیبای داشبورد و غربیلک فرمان به همراه ارگونومی مناسب و دسترسی آسان به ادوات، همه سبب شد تا طراحی داشبورد و سایر ادوات داخلی لیفان ۶۲۰ با استقبال مواجه شود. فضای داخل کابین خودرو نیز نسبتاً جادار بوده و ۴ تا ۵ نفر سرنشین بزرگسال به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

لیفان ۶۲۰ تلنت ؛ معرفی + مشخصات فنی

متریال استفاده‌شده در داشبورد و رودری‌ها خیلی مرغوب نیست اما به هر حال در حد انتظار است و نسبت به تولیدات مشابه داخلی کیفیت نسبتاً بهتری ارائه می‌دهد. در مورد میزان فضای صندوق عقب نیز باید بدانید که حجم صندوق LIFAN 620 بسیار بزرگ بوده و حدود ۵۶۰ لیتر فضا در اختیار شما می‌گذارد که جزو جادارترین صندوق‌عقب‌ها در میان سدان‌های جمع‌وجور بازار ایران به شمار می‌رود.

در مورد امکانات لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ باید گفت که این خودرو تجهیزاتی مثل سنسور پارک عقب، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضدقفل ABS، نمایشگر مرکزی، دوربین عقب، پورت USB، درگاه کارت حافظه و سانروف را به شما ارائه می‌دهد.

رقبای LIFAN 620

مهم‌ترین رقبای لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ در بازار ایران خودروهایی مثل پژو پارس ELX، پژو پارس TU5، ام‌وی‌ام ۵۵۰، سمند سورن و بعضی دیگر از سدان‌های جمع‌وجور اقتصادی موجود در بازار هستند.

سوالات متداول

لیفان ۶۲۰ تلنت چه مشخصات فنی دارد؟

لیفان ۶۲۰ در نسخه تلنت با موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز به زنجیر تایم، به قدرت ۱۳۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر به همراه گیربکس ۵ دنده دستی عرضه شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل ۱۰.۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت آن نیز کمتر از ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی است.

لیفان ۶۲۰ تلنت چه امکاناتی دارد؟

این سدان مونتاژی تجهیزاتی مثل سنسور پارک عقب، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضدقفل ABS، نمایشگر مرکزی، دوربین عقب، پورت USB، درگاه کارت حافظه و سانروف را به شما ارائه می‌دهد.

ویدیو های پیشنهادی

۷ Responses to “لیفان ۶۲۰ تلنت ؛ معرفی + مشخصات فنی”

  1. Rez گفت:

    آیا خرید این خودرو نسبت به سمند ef7 ارزش خرید داره؟ هزینه قطعات تعمیرات و کیفیت آن نسبت به رقبا چطوره ؟

    ۱۹
    ۲
  2. محمود گفت:

    و لیفانی که از پس رقابت با بقیه هموطنانش برنیومد و کلا قید تولید خودرو رو زد و چند صباحیست رفته تو خط تولید موتورسیکلت

    ۷
    ۴
    • هادی گفت:

      کی گفته قید تولید خودرو رو زده ؟
      الان داره با همکاری جیلی و با برند مشترک شون ، یعنی لیوان ماشین می سازه.
      بعدش هم ، بحث قطعه و اعتماد اون زمان مردم به خودروهای چینی عه.
      که اگه این دو تا نبودن ، قطعا می تونست از داخلی ها بهتر باشه.
      البته الان هم یه عده نادان متعصب ، همچنان چینی هارو قبول ندارن و نمی پذیرن که پیشرفت کردن. که کم هم نیستن.

      ۸
      ۶
  3. محمد گفت:

    سلام و درود بر مجموعه آخرین خودرو
    امکان تست و بررسی این خودرو توسط گروه آخرین خودرو با توجه به اینکه نمونه صفر کیلومتر نداره هست؟ خودرو محبوب ، جادار ، نرم ، روی زمان خودش و با توجه به قیمتش پر آپشن ، البته از لحاظ تعمیر کار و قطعات مصرفی و مکانیکی هزینه های بالاتری داره نسبت به پارس و سمند و …

    ۹
    ۲
  4. پوریا گفت:

    سلام . من از سال ۹۲ این ماشین دارم و هنوزم با هیچ محصول ایرانخودرو و سایپا قابل رقابت که هیچ قابل قیاس هم نمیدونم . فقط قطعات مصرفی عوض کردم مثل لنت و یکبار دیسک و لاستیک . کدوم ماشین ایرانی هست که ۱۲ سال موتور یبار تعمیر نکرده باشه .جاده خورش که باید فقط خودت بشینی و لذت ببری . سال ۹۲ خریدم ۴۳ میلیون که سمند و پارس به ۳۰ میلیون هم نمیرسید . ولی از انتخابم کاملا راضیم . ایناییم که میگن ماشین چینی نمیدونن بیشتر قطعات اصلی همین سایپا وایرانخودرو هم از چین وارد میشه

    ۱۵
    ۱
  5. امیر حسین گفت:

    چند سالی لیفان داشتم از لحاظ ایمنی و شتاب و قدرت خیلی خوب بود با اینکه رانندگی باهش هیچ لذتی نداشت چون واقعا جای پدال گاز و ترمز این ماشین غیر استاندارد بود همش احساس میکردی پات روی هواست و خسته کننده بود فشار زیادی روی عضلات پا تا کمر بود باتوجه به اینکه خیلی خشک بود توی دست انداز و توی گاز دادن ساده ماشین نرم نبود به جز راننده هرکی که تو ماشین بود حالشون بد میشد دل و بار رو میریخت گل هم.معایب دیگه ای که داشت کولر و بخاری خیلی ضعیفی داشت گیربکس خیلی ضعیف عمل میکرد که یه تعمیرکار خوب پیدا کردم جوری درست کرد که مشکلم رو حل کرد چون واقعا تعمیر کار ماشینهای چینی تو ایران کم هستند اون تعدادی هم که کار میکنند زیاد سر در نمیارند فقط تعویض کارند.تنها حسنی که این ماشین داشت نسبت به ماشینهای داخلی ایمنی بالاتری داشت و ظاهر داخل و بیرونش قشنگ بود و تو سرعت بالا تعادل بهتری و ترمز گیری خوبی داشت و شاسی قوی و موتور قوی و مصرف کمی داشت وگرنه اون معایبی رو که گفتم هم داشتو ولی واقعا سگش شرف داره به ماشینهای داخلی حتی اگه اذیتت کنه

    ۴
    ۳

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X