%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰

نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نیسان سانی سدان کامپکت ژاپنی است که در دور جدید واردات به ایران آمده است. سدانی اقتصادی که امکاناتی قابل قبول را ارائه می دهد.

حجم موتور 1598 سی سی
قدرت 118 اسب بخار
گشتاور 149 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 14 آذر 1402 ساعت 10:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

نیسان سانی سدان کامپکت ژاپنی است که در دور جدید واردات به ایران آمده است. سدانی اقتصادی که امکاناتی قابل قبول را ارائه می دهد.

درباره نیسان سانی

نیسان سانی یکی از پرطرفدار ترین و در عین حال اقتصادی ترین محصولات نیسان است که پس از پایان ممنوعیت واردات خودرو، پا به بازار ایران گذاشته است. نیسان سانی یک سدان در کلاس طراحی c است که پیشینه بسیار طولانی داشته و با نام های مختلفی در سرتاسر جهان عرضه می شود به طور مثال این خودرو در بازار جهانی با نام نیسان آلمرا، در کشور چین و کشور های حوزه خلیج فارس با نام سانی، در بازار آمریکا با نام سنترا و در کشور مکزیک با نام تسورو شناخته می شود.

نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

پیشینه نیسان سانی به داتسون ۱۰۰۰ بر می گردد که بر اساس پلتفرم B10 تولید و در سال های ۱۹۶۹-۱۹۶۶ میلادی عرضه شده است. در سال ۲۰۰۶ میلادی عرضه نیسان سانی با پلتفرم B13 پایان یافت و نیسان آلمرا جایگزین این خودرو شد اما در کشور های چین و حوزه خلیج فارس همچنان از نام سانی برای این خودرو استفاده می شود. جدیدترین عضو این خانواده که پا به بازار ایران گذاشته برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ بر اساس پلتفرم N18 معرفی و عرضه شده است که فروش بسیار خوبی را به ثبت رسانده است. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه

با اینکه نیسان سانی در خارج از ایران یک سدان اقتصادی محسوب می شود اما سبک طراحی آن مشابه دیگر سدان های کمپانی نیسان مانند ماکسیما و سیلفی و… است که مزیت بزرگی برای این خودرو به حساب می آید. در طراحی نمای جلو، به لطف بهره گیری از گوشه های تیز و خطوط شکسته، نیسان سانی طراحی خوب و کمی خشن پیدا کرده است. چراغ های این خودرو نقش به سزایی در طراحی این نما داشته و احساس اقتصادی و ارزان بودن را از این خودرو دور کرده است. جلو پنجره نیسان سانی برخلاف بسیاری از خودرو های امروزی آنچنان بزرگ نیست که امتیاز مثبتی برای این خودرو به  حساب می آید.

نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی نیسان سانی در نما های جانبی، بسیار ساده است و اِلمان و مشخصه های عجیب و غریبی در آن مشاهده نمی شود البته سعی شده است با استفاده از تریم دو رنگ و همچنین طراحی متفاوت رینگ های آلومینیومی، طراحی این خودرو در نماهای جانبی از سادگی دور شود. سبک طراحی به کار رفته در نمای عقب نیسان سانی، کمی ساده تر از نمای جلو این خودرو است اما هماهنگی آن با طراحی بخش جلو را می توان به راحتی متوجه شد. چراغ های عقب به صورت دو تکه طراحی شده اند و طراحی خوب آنها بر جذابیت های این خودرو افزوده است.

نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نکته ای که در این قسمت وجود دارد طراحی و ابعاد درب صندوق عقب است که باعث شده تا زاویه مناسب ورود بار مناسبی پدید آید و دسترسی به بخش صندوق عقب راحت تر صورت گیرد. در کل طراحی بدنه این خودرو با اینکه سدانی اقتصادی محسوب می شود اما جزئیات خوبی را به نمایش می گذارد و انتظارات را از یک سدان ژاپنی بر طرف می کند.

مشخصات فنی نیسان سانی

قلب تپنده سدان اقتصادی نیسان یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که روی هم رفته می تواند قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۹ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل کند. نیسان سانی در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد که سواری قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نیسان سانی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۱ لیتر گزارش شده که نوید یک خودرو کم مصرف را به ما می دهد.

برندنیسان
مدلسانی ۲۰۲۳
کلاس بدنهسدان
سال تولید۲۰۲۳
حجم موتور۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۱۸ اسب بخار
گشتاور۱۴۹ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر در ساعت
گیربکسCVT - Xtronic
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم
طول۴۴۹۶ میلی متر
عرض۱۷۴۰ میلی متر
ارتفاع۱۴۶۶ میلی متر
فاصله محوری۲۶۱۹ میلی متر
وزن۱۲۳۸ کیلوگرم
حجم باک۴۱ لیتر
مصرف سوخت۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/55R16
شرکت عرضه کنندهمعین خودرو اروند
برند نشان مادرنیسان
کشور سازندهژاپن
نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی کابین و امکانات

همانطور که قبلا اشاره کردیم نیسان سانی در خارج از ایران خودرویی اقتصادی و ارزان قیمت محسوب می شود بنابراین نمی توان انتظار داشت متریال عجیب و غریب در داخل کابین آن دیده شود و یا آپشن های مختلفی در قرار داده شود اما با این حال طراحی داخل کابین این خودرو، طراحی قابل و قبولی است و امکانات کاربردی در آن گنجانده شده است. در بخش رودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت قابل قبولی دارد و اجزا این بخش در نهایت سادگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این موضوع به طراحی بخش داشبورد نیز سرایت کرده و در این بخش نیز از پلاستیک خشک استفاده شده و شاهد طراحی ساده ای هستیم اما بهره مندی این قسمت از تریم دو رنگ باعث شده تا از میزان سادگی این بخش ها کاسته شود.

نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در قسمت وسط داشبورد نیسان سانی می توان به سیستم مالتی مدیا دسترسی داشت که در تیپ های فول آپشن این خودرو در این قسمت از یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی استفاده شده که قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی نیز دارد. در زیر این قسمت کلید های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه تعبیه شده که کیفیت و طراحی قابل قبولی دارند و احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند. این سدان در بخش پشت آمپر، از یک پشت آمپر نیمه دیجیتال بهره می برد که طراحی و  گرافیک بسیار خوبی داشته و احساس خوبی را به راننده منتقل می کند.

نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

غربیلک فرمان نیسان سانی دی کات بوده و طراحی سه شاخه دارد و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به بخش هایی نظیر سیستم مالتی مدیا و یا کروز کنترل دسترسی داشت. بخش دنده و کنسول وسط نیسان سانی نیز بسیار ساده و جمع و جور طراحی شده و شاهد طراحی شلوغ و عجیبی و غریبی نیستیم. در بخش دنده این خودرو از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که چهره خوبی را به این بخش داده است. نکته دیگر که در این بخش می توان به آن اشاره کرد این است که در نسخه فول آپشن این خودرو که دارای استارت دکمه ای است، دکمه استارت در بخش کنار دنده قرار گرفته است که در کمتر خودرویی این موضوع را می توان مشاهده کرد.

نیسان سانی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

صندلی های نیسان سانی ارگونومی و طراحی مناسبی دارند اما دارای روکش و تریم پارچه ای هستند که شاید به اندازه روکش های چرم مصنوعی لوکس نباشند اما عمر و ماندگاری بالاتری دارند. متریال به کار رفته در بخش عقب نیسان سانی همانند بخش جلو این خودرو است و با توجه به فاصله محوری ۲۶۱۸ میلی متری، سرنشینان عقب فضای قابل قبولی خواهند داشت.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهیفرمان کمکی برقی - تهویه اتوماتیک - نمایشگر لمسی - اندروید اتو - اپل کار پلی - دوربین ۳۶۰ درجه - سنسور نور - رینگ آلومینیومی - فناوری LED چراغ ها - کروز کنترل - استارت دکمه ای - کلاستر دیجیتال - تریم داخلی پارچه ای

معایب و مزایا

مزایااستهلاک پایین - کیفیت مونتاژ مناسب - امکانات ایمنی قابل قبول
معایبنبود برخی امکانات رفاهی مانند سانروف - توان حرکتی نه چندان بالا - قیمت بالا

قیمت نیسان سانی

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۲۳)۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۲۳)۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رقبای نیسان سانی

نیسان سانی را در خارج از ایران به راحتی می توان خریداری و تهیه کرد چرا که یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما متاسفانه این خودرو در بازار ایران چندان اقتصادی نیست و نمی توان این خودرو را در بازار ایران، خودرویی ارزان قیمت به حساب  آورد. نیسان سانی در میان خودرو های وارداتی رقیبی بسیار جدی به نام تویوتا کرولا دارد که شانه به شانه یکدیگر رقابت می کنند البته می توانیم خارج از محدوده خودرو های وارداتی، به سدان های مونتاژی، به عنوان رقیب این خودرو، اشاره کنیم.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

نیسان سانی چه مشخصاتی دارد؟

سانی دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۹ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل کند.

نیسان سانی چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، کلاستر نیمه دیجیتال، فرمان دی کات، کروز کنترل، نمایشگر سیستم مالتی مدیا به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی، سنسور پارک عقب، سنسور نور، تنظیمات برقی آینه های جانبی، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت، تهویه اتوماتیک و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ‌ ‌ گفت:

    مدل ۲۰۱۶ این خودرو در مناطق آزاد حدود ۸۵۰ ملیون قیمت داره
    پس نباید انتظار داشته باشیم این ماشین با قیمت زیر ۱ ملیارد به دستمون برسه

    ۲
    ۵
    • محسن گفت:

      داداش گلم زیر ۲ میلیارد رو اصلا روش حساب نکن، نیسسان رو بدن ۱ میلیارد دیگه شما سوار کیای کره و از اون بدتر چینی ها میشی؟ مثلا آریزو ۵ و ۶ و جک جی ۷ کرمان موتور الان حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ هستن، شما باشی کدوم رو انتخاب میکنی؟ نیسسان یا چینی؟ خوب اونی که وارد کرده نمیتونه با خودروساز خصولتی در بیفته و قیمتش رو کم کم ۲ میلیارد میزنه

      ۳
      ۱
  2. رضایی گفت:

    آشغال. دوره نیسان تمام شد. گیربکس سی وی تی تو سال ۲۰۲۴ چی میگه این وسط…!!!

    ۱
    ۸
    • safa گفت:

      اگر دوران نیسان تمام شده پس دوران چی شروع شده ماکسیما سال۸۹ گیربکس موتور تعمیر نشده هنوز بازار فروش از چینی ها بهتر است

      ۴
      ۱
  3. safa گفت:

    اگر نیسان قبول نداری پولداری برو بنز بگیر این موتور و گیربکس در نیسان سیلفی است که پرفروش خودرودر چین میباشد

    ۳
    ۰
  4. رضا حمیدی گفت:

    این خودرو در داخل آمریکا به اسم نیسان ورسا(Versa) شناخته میشه(نه سنترا) و نیسان سنترا(Sentra) که شما گفتین میشه همون نیسان سیلفی خودمون.
    لطفا متن رو اصلاح کنید.

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X