کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰

کوراندو ۲۰۲۴ ؛ مشخصات فنی + معرفی

کوراندو 2024 یکی از خودروها کره ای و جدیدی است که قرار است در دو دو تیپ تک و دو دیفرانسیل به بازار ایران وارد شود.

حجم موتور 1497 سی سی
قدرت 163 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل
فروش سانگ‌ یانک کوراندو
منتشر شده در 12 خرداد 1403 ساعت 14:00
نویسنده حسین باباپور
عکاس علیرضا پاداش

کوراندو ۲۰۲۴ یکی از خودروها کره ای و جدیدی است که قرار است در دو دو تیپ تک و دو دیفرانسیل به بازار ایران وارد شود.

کوراندو یکی از محصولات قدیمی شرکت سانگ یانگ است که در ایران با نسل‌های مختلف حضور داشته و حالا جدیدترین نسل این خودرو به نام نیو کوراندو به بازار کشورمان راه پیدا کرده است. این خودرو توسط شرکت نورا موتور مونتاژ می‌شود، اما شرکت بی ام کارز به عنوان شاخه عرضه کننده محصولات وارداتی گروه بهمن، نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل آن را در قالب یک کراس اوور وارداتی جمع‌وجور به بازار ایران آورده است. در این مطلب به بررسی و معرفی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴ وارداتی بی ام کارز می‌پردازیم.

کوراندو 2024

درباره کوراندو ۲۰۲۴

سانگ یانگ نیو کوراندو که ابتدا توسط شرکت نورا موتور به صورت مونتاژی به بازار ایران آمد و بعد از آن گروه بهمن نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل آن را در لیست محصولات وارداتی خود قرارداد، در واقع نسل چهارم این شاسی بلند شهری کره‌ای محسوب می‌شود. بعد از آن که کمپانی سانگ یانگ در همکاری با مالک هندی خود خیلی موفق ظاهر نشد، مجددا به دست کره‌ای‌ها افتاد تا تحت یک نشان جدید یعنی کی جی موبیلیتی محصولات خود از جمله کوراندو ۲۰۲۴ را عرضه کند.

نمای پشت کوراندو 2024

نسل جدید این خودرو که با نام کوراندو نیو هم در بازار ایران شناخته می‌شود، نخستین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ و با کد شناسایی C300 رونمایی شد و احتمالاً از این به بعد با نشان KG به صورت وارداتی در بازار کشور حضور پررنگ‌تری خواهد داشت.

طراحی بدنه KG KORANDO

اگر کسی با دنیای خودرو خیلی آشنا نباشد، با دیدن چهره کی جی کوراندو ۲۰۲۴، احتمالاً آن را با برادر کوچکترش یعنی تیوولی اشتباه بگیرد؛ چراکه طراحی نسل جدید کوراندو بسیار مشابه تیوولی انجام شده و از همان زبان طراحی و المان‌های نسبتاً مشابه به ویژه در نمای چهره این خودرو استفاده شده است. البته نمای پشت کاملاً متفاوت ظاهر شده و یک طراحی متمایز اما نه‌چندان مدرن ارائه می‌دهد. در این قسمت خبری از چراغ‌های سراسری و به هم پیوسته نیست، اما یک نوار کرومی چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل کرده است.

طراحی بدنه کوراندو 2024

درمجموع می‌شود گفت که استایل کوراندو جدید با فرم تقریباً باکسی خود می‌تواند ظاهری متفاوت از رقبای چینی ارائه دهد که احتمالاً مورد توجه مشتریان برند پسند قرار بگیرد؛ به ویژه افرادی که از خودروهای چینی دل خوشی ندارند، احتمالا جراحی زیبایی نسل جدید کوراندو آنها را جذب خود خواهد کرد.

نمای عقب کوراندو 2024

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

نیو کوراندو وارداتی بی‌ام کارز از لحاظ ترکیب پیشرانه و گیربکس تفاوتی با نسخه مونتاژی ندارد. این خودرو قوای محرکه خود را از یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر به قدرت ۱۶۳ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور در کنار یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته AT مجهز به مبدل گشتاور تامین می‌کند.

با توجه به محدودیت ارزی و سقف قیمت دلاری پایین خودروهای وارداتی، شرکت بی ام کارز نسخه تک دیفرانسیل کوراندو را در تیپ فول عرضه می کند و نسخه تمام چرخ محرک (AWD) با امکانات کمتری به بازار می آید. البته تفاوت های آپشن ها را می توانید در جدول امکانات ایمنی و رفاهی مطالعه کنید.

مشخصات فنی کوراندو ۲۰۲۴

متوسط مصرف سوخت کوراندو ۲۰۲۴ تحت شرایط استاندارد حدود ۷.۷ لیتر برآورد شده که احتمالاً در عمل به نزدیکی ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی خواهد رسید. همچنین با توجه به قدرت مناسب موتور و وزن کل خودرو، انتظار داریم که شتاب صفر تا صد این خودرو تقریباً نزدیک به ۱۰.۵ ثانیه باشد که برای یک کراس اوور خانوادگی بنزینی در بازار ایران، مناسب به شمار می‌رود و از این جهت می‌تواند با برخی کراس اوورهای چینی کاملاً رقابت کند.

برندسانگ یانگ
مدلکوراندو
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۲۰۲۳
حجم موتور۱۴۹۷ سی سی
ظرفیت باتری----
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر TGDi
قدرت۱۶۳ اسب بخار
گشتاور۲۸۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰----
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۴۵۰ میلی متر
عرض۱۸۷۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۲۰ میلی متر
فاصله محوری۲۶۷۵ میلی متر
وزن۱۴۳۵ کیلوگرم
حجم باک۴۷ لیتر
مصرف سوخت۷.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
پیمایش در حالت برقی---
ابعاد رینگ و لاستیک۲۳۵/55R18
شرکت عرضه کنندهبی ام کارز
برند نشان مادرسانگ یانگ (KG Mobility)
کشور سازندهکره جنوبی
نمای رو به رو کوراندو ۲۰۲۴

خوشبختانه در کوراندو نیو علاوه بر ابعاد مناسب بدنه، با سیستم تعلیق مستقل به ویژه در قسمت عقب روبرو هستیم. سیستم تعلیق مالتی لینک در عقب باعث می‌شود که کیفیت سواری تا حد زیادی ارتقا پیدا کند و میزان خشکی سیستم تعلیق به حداقل برسد. ضمن آنکه وجود سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب باعث ارتقای پایداری خودرو به ویژه هنگام دور زدن شده و تکان‌های عرضی اتاق را در این مواقع به کمترین حد سوق می‌دهد.

طراحی کابین و امکانات KORANDO

با وجود آنکه طرح داشبورد کوراندو نیو خیلی مدرن نیست و نمی‌تواند از لحاظ نوع طراحی با کراس اوورهای جدید، به ویژه محصولات نسبتاً لوکس‌تر چینی رقابت کند اما کیفیت ساخت و جنس مطلوب متریال سبب می‌شود که نتوانیم انتقاد زیادی به سبک طراحی تقریباً قدیمی و نسبتاً کلاسیک داشته باشیم. به کارگیری پلاستیک‌های مشکی پیانویی در بخش زیادی از فضای داخلی این خودرو باعث ارتقای کیفیت بصری کابین شده است. ضمن آنکه متریال نرم در بالای داشبورد و پلاستیک نسبتاً مرغوب در سایر نقاط می‌تواند رضایت بیشتری در مقایسه با بسیاری دیگر از رقبا، به ویژه محصولات چینی در کاربر ایجاد کند.

کابین کوراندو ۲۰۲۴

اگر یک خانواده ۴ تا ۵ نفر هستید و قدبلندترین فرد خانواده کمتر از ۱۹۰ سانتیمتر است، می‌توانید با کمترین دغدغه از این کراس اوور کره‌ای نسبتاً جادار استفاده کنید. همچنین برای جا دادن لوازم مسافرتی یک خانواده ۵ نفره نیز فضای کافی در اختیار خواهید داشت؛ چراکه حجم صندوق عقب کی جی کوراندو معادل ۵۵۱ لیتر است که در مقایسه با محصولات حاضر در کلاس کراس اوورهای کامپکت، گنجایشی تقریباً مناسب به شمار می‌رود. بنابراین یک کابین باکیفیت و تقریباً جادار اما با طراحی کمی قدیمی و کلاسیک داخل کابین کوراندو نیو انتظار شما را می‌کشد.

دنده کوراندو ۲۰۲۴

یکی دیگر از نقاط قوت کوراندو وارداتی بی ام کارز نسبت به دیگر خودروهای وارداتی همرده، برخورداری از تنوع مناسب آپشن‌های رفاهی و ایمنی است که کوراندو ۲۰۲۴ به آن مجهز شده و نوید یک رانندگی ایمن و راحت را با وجود این تجهیزات به کاربران خود می‌دهد. برخی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی کوراندو ۲۰۲۴ عبارتند از:

کروز کنترل هوشمند، دستیار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، کیسه‌های هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل پایداری، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم تشخیص نقاط کور، سنسور باران، حسگرهای پارک جلو و عقب، رادار هشدار دهنده خروج از پارک، رادار هشدار تغییر خط، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت، نمایشگر لمسی مرکزی ۸ اینچی، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک دوکاناله و… .

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار هشدار تغییر لاین - رادار خط خوان (نسخه تک دیفرانسیل) - ترمز اضطراری اتوماتیک (نسخه تک دیفرانسیل)
امکانات رفاهیسنسور پارک جلو و عقب - سانروف برقی - صندلی های برقی جلو با گرمکن - نمایشگر لمسی - تهویه اتوماتیک دو کاناله - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - فناوری LED چراغ ها - رینگ آلومینیومی - شارژر بیسیم تلفن همراه - استارت دکمه ای - کروز کنترل - دوربین عقب - سنسور نور - سنسور باران - کروز کنترل تطبیقی (نسخه تک دیفرانسیل) - رانندگی خودکار بین خطوط (نسخه تک دیفرانسیل) - جلو آمپر دیجیتال - تنظیم حالت رانندگی - فرمان کمکی برقی - تنظیم حالت رانندگی

مزایا و معایب

مزایاکیفیت مونتاژ و متریال مناسب - امکانات ایمنی مناسب - توان حرکتی قابل قبول
معایبعدم عرضه در نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل - عرضه محدود

قیمت خودروی کوراندو

تک دیفرانسیل

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۸/۲۴)بدون قیمت تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۸/۲۴)۲,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

دو دیفرانسیل

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۸/۲۴)بدون قیمت تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۸/۲۴)۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رقبای سانگ یانگ کوراندو ۲۰۲۴

نیو کوراندو در بازار ایران رقبای زیادی دارد، چراکه وارد یک سگمنت بسیار پرطرفدار شده و خودروهای متعددی برای رقابت با آن در کشور وجود دارد. از محصولات مونتاژی نظیر فیدلیتی پرستیژ گرفته تا خودروهای همکلاس وارداتی همچون کیا اسپورتیج ۲۰۲۳، هیوندای توسان ۲۰۲۳، نیسان قشقایی ۲۰۲۳ و اشکودا کاروک را می‌توان از رقبای اصلی کوراندو جدید در ایران دانست.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

کوراندو وارداتی بی ام کارز چه مشخصاتی دارد ؟

نیو کوراندو وارداتی بی‌ام کارز از لحاظ ترکیب پیشرانه و گیربکس تفاوتی با نسخه مونتاژی ندارد. این خودرو قوای محرکه خود را از یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر به قدرت ۱۶۳ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور در کنار یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته AT مجهز به مبدل گشتاور تامین می‌کند. قدرت بسته به نسخه مورد نظر به چرخ های جلو یا تمام چرخ ها منتقل می شود.

کوراندو نیو وارداتی چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو به امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، دستیار کمک راننده حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، کیسه‌های هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل پایداری، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص نقاط کور، سنسور باران، حسگرهای پارک جلو و عقب، رادار هشدار دهنده خروج از پارک، رادار هشدار تغییر خط، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت، نمایشگر لمسی مرکزی ۸ اینچی، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک دوکاناله و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “کوراندو ۲۰۲۴ ؛ مشخصات فنی + معرفی”

  1. هادی گفت:

    جزو بهترین خودروهای وارداتی‌.
    ساخت کره
    خدمات گروه بهمن
    طراحی جذاب
    کیفیت خوب
    آپشن های خوب .
    ولی خب رقبای کره ایش یعنی توسان و اسپورتیج و سامسونگ xm3 تا حدودی بهتر هستن.
    فقط ای کاش در تیراژ بالاتری وارداتش توسط بهمن و مونتاژش توسط نورا موتور انجام میشد.
    دلیلش هم اینکه سانگ یانگ در چین خط تولید نداره و همه ی قطعات رو مجبوریم از خود کره بیاریم و بخاطر اینکه باید از چین ماشین ها بیان ، تیراژ.این ماشین ها محدوده.
    لطفا هر چه زودتر تست و بررسی این ماشین رو تهیه کنید.این ماشین در شهرک گودرزی وجود داره که حامی شما هست.

    ۸
    ۱
  2. سعید گفت:

    سلام، ای کاش مردم ما بجای توجه به آپشنهای ظاهری ماشینای چینی ، تمایل خودشون رو به خرید این محصول رو بابت کیفیت بالا و قیمت مناسب نسبت به برندهای کیا و هیوندای ، نشون میدادن تا بیشتر شاهد حضور این خودروها داخل شهرها بودیم.

    ۶
    ۰
    • شاهین گفت:

      پشتش نشستم
      واقعا جذاب و کلاسش با چینی ها و آلمانی های مونتاژ چین متفاوته…
      شتاب ناب ، ضریب تعویض دنده ، نرمی
      هندلینگ….

      ۳
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X