شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

تیگارد L7 پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

تیگارد L7 پلاس محصول جدید تیگارد موتور است که در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. پیکاپی بزرگ که استایلی آمریکایی دارد.

حجم موتور 2378 سی سی
قدرت 150 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
منتشر شده در 30 فروردین 1403 ساعت 14:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

تیگارد L7 پلاس محصول جدید تیگارد موتور است که در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. پیکاپی بزرگ که استایلی آمریکایی دارد.

درباره تیگارد L7 پلاس

بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل چند سالی است که رونق گرفته و شرکت های بسیاری این قبیل خودرو ها را در سبد محصولات خود قرار داده اند. یکی از این شرکت ها، تیگارد موتور است که با پیکاپ L7 پلاس، فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.
تیگارد L7 پلاس در حقیقت محصولی از شرکت چینی KEYTON است. این شرکت در زمینه خودرو های کار و تجاری فعالیت می کند و مونتاژ ون های برند مرسدس بنز را در کارنامه خود دارد. خود کیتون L7 پلاس در واقع ZX Terralord است که اولین نسل آن در سال ۲۰۱۶ رونمایی شده و نسخه فیس لیفت آن در سال ۲۰۲۱ در کشور چین عرضه شده است. تیگارد موتور پیکاپ دو دیفرانسل L7 پلاس را در دو مدل با پیشرانه های تنفس طبیعی و توربو عرضه می کند و خوشبختانه این خودرو با تجهیزات و ادوات آفرودی قابل سفارش است. در ادامه بیشتر این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

معرفی تیگارد L7 پلاس

طراحی بدنه

تیگارد L7 پلاس در کنار بهمن G9 جز معدود پیکاپ های دو دیفرانسیلی هستند که استایل پیکاپ های آمریکایی را دارند و این به این معنا است که نسبت به بسیاری از پیکاپ های مونتاژی بازار ایران ابعاد و اندازه بزرگتری دارند. نمای جلو این خودرو به طور کلی طراحی به نسبت ساده ای داشته و کمی ما را به یاد نسل چهارم پیکاپ دوج رم می اندازد. در این بخش از چراغ های مستطیلی شکل استفاده شده و جلو پنجره بزرگ این خودرو چهره ای تهاجمی را به تیگارد PLUS L7 داده است. در کنار این موارد باید به خطوط به کار رفته بر روی کاپوت نیز اشاره کرد چرا که باعث عضلانی تر شدن چهره این خودرو شده است.

تیگارد L7 پلاس

در نما های جانبی L7 پلاس با طراحی ساده و یکنواختی روبرو هستیم و در این قسمت ها سبک طراحی عجیب و غریبی دیده نمی شود هر چند که خطوط طراحی به کار رفته در این قسمت موجب عضلانی تر شدن این خودرو شده است. در این بخش می توان به رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی تیگارد L7 PLUS اشاره کرد که طراحی به نسبت اسپرتی داشته و جلوه خوبی را در این قسمت ایجاد کرده است.

نمای جانبی تیگارد L7 پلاس

بخش عقب تیگارد L7 پلاس به لحاظ طراحی، از همان سبک طراحی استفاده می کند که قبلا در بهمن G9 نیز دیده بودیم با این تفاوت که سبک طراحی بهمن G9 کمی اسپرت تر است. در این بخش نیز از چراغ های عمودی مستطیلی شکل استفاده شده که گرافیک مناسب و قابل قبولی دارد. از نکات دیگری که باید در این خودرو به آن پرداخت حجم قسمت بار تیگارد ال ۷ پلاس است که با توجه به ابعاد و پلتفرم این خودرو می توان انتظار فضای بسیار مناسب و به نسبت بزرگ را از این خودرو داشت.

نمای پشت تیگارد L7 پلاس

مشخصات فنی تیگارد L7 پلاس

تیگارد L7 پلاس از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با کد موتور 4K22D4M ساخت شرکت میتسوبیشی بهره می برد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند. جالب است بدانید که این پیشرانه را در بسیاری از پیکاپ های چینی می توان مشاهده کرد.

مشخصات فنی تیگارد L7 پلاس

البته شایان ذکر است که تیگارد موتور نمونه توربو پیکاپ L7 پلاس را با جعبه دنده اتوماتیک نیز عرضه می کند که مسلما این نسخه می تواند توان و قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد. در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق دابل ویشبون و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت استفاده شده که استفاده از این ترکیب می تواند قابلیت حمل بار L7 پلاس را افزایش دهد.

مشخصات تیگارد L7 پلاس
برندتیگارد
مدلL7 پلاس
کلاس بدنهپیکاپ
سال تولید۱۴۰۳
حجم موتور۲۳۷۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۵۰ اسب بخار
گشتاور۲۳۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس۵ دنده دستی
انتقال قدرتدو دیفرانسیل
تعلیق جلودابل ویشبون
تعلیق عقبفنر تخت
طول۵۳۴۱ میلی متر
عرض۱۸۸۵ میلی متر
ارتفاع۱۸۳۵ میلی متر
فاصله محوری۳۲۳۰ میلی متر
وزن۱۷۹۰ کیلوگرم
حجم باک۸۰ لیتر
مصرف سوخت۱۰.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۶۵/65R17
شرکت عرضه کنندهتیگارد موتور
برند نشان مادرZX auto
کشور سازندهایران - چین

طراحی کابین و امکانات

کابین تیگارد L7 پلاس همانند طراحی بیرونی این خودرو ظاهر نسبتا ساده ای دارد که با توجه به سال ساخت و زمان عرضه این خودرو موضوع چندان عجیبی نیست و نمی توان به آن خرده گرفت. در بخش رودری های این تیگارد ال ۷ پلاس از پلاستیک خشک استفاده شده اما در بخش های میانی این قسمت شاهد استفاده از پد نرم هستیم که رنگ این بخش با دیزاین و طراحی داخل کابین هماهنگ است.

کابین تیگارد L7 پلاس

در بخش بالای داشبورد نیز از متریال خشک استفاده شده اما طراح های گرافیکی کار شده بر روی این قسمت ها جلوه خوبی را به این بخش داده است. بخش میانی داشبورد دارای روکشی از جنس چرم مصنوعی است که می تواند احساس خوبی را به سرنشینان القا کند. در این بخش نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا تعبیه شده که آپشن خوبی برای این خودرو به حساب می آید و از طریق این نمایشگر می توان به بخش های مختلف این خودرو دسترسی داشت. سیستم تهویه تیگارد L7 PLUS به صورت الکتریکی دستی قابل تنظیم بوده و کلید های مربوط به تنظیمات آن در قسمت پایین نمایشگر سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است.

صندلی جلو تیگارد L7 پلاس

کنسول وسط این خودرو نیز طراحی ساده ای دارد و در بخش های از این قسمت از پلاستیک پیانویی استفاده شده که می تواند طراحی این بخش را کمی از سادگی دور کند. نکته ای که باید در این بخش به آن اشاره کرد این است که کلید های تنظیمات مربوط به حالت های دیفرانسیل در این قسمت قرار گرفته و با توجه به شرایط می توان یکی از حالت های 2H، 4H یا 4L را انتخاب کرد.

دنده تیگارد L7 پلاس

صندلی های تیگارد L7 پلاس ابعاد قابل قبولی داشته و در برگیرندگی مناسبی دارند. ر.کش این صندلی ها از جنس پارچه است که کیفیت قابل قبولی دارد و می تواند مخاطب را راضی نگه دارد. پیکاپ L7 پلاس با توجه به فاصله محوری ۳۲۳۰ میلی متری فضای بسیار خوبی دارد و این موضوع می تواند نقطه قوت این خودرو به حساب آید. در کل پیکاپ L7 در بخش کابین طراحی ساده ای دارد و آن چنان اِلمان عجیب و غریبی در طراحی این قسمت ها دیده نمی شود و همانند بسیاری از پیکاپ های کابین پر زرق و برقی ندارد اما می توان از آن انتظار فضای مناسب و قابل قبولی داشت.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیتهویه الکتریکی دستی - نمایشگر لمسی - کامپیوتر سفر - تنظیم الکتریکی انتقال قدرت به چرخ ها - رینگ آلومینیومی - سنسور نور - قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب - تریم داخلی پارچه ای - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب

مزایا و معایب

مزایاپیشرانه تنفس طبیعی و استهلاک کمتر - ابعاد بزرگ فضای بار و کابین
معایبپیشرانه ضعیف تر از رقبا - نبود امکانات رفاهی و ایمنی کامل - متریال نه چندان ایده آل

رقبای تیگارد L7 پلاس

اگر بخواهیم صرفا ابعاد و اندازه تیگارد L7 پلاس را معیار قرار دهیم باید بگوییم که بهمن G9 را می توان رقیب مستقیم این خودرو به حساب آورد اما بهمن G9 هم اتوماتیک است و هم امکانات بیشتری نسبت به تیگارد L7 پلاس داشته و از این جهت نسبت به این خودرو برتری دارد. اما اگر بخواهیم از ابعاد اندازه این خودرو صرف نظر کنیم می توانیم پیکاپ هایی نظیر؛ کینگ لینگ تاگا، KMC T8، کلوت، آسنا دنده ای و… را از رقبای اصلی تیگارد L7 پلاس به شمار آورد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

تیگارد L7 پلاس چه مشخصاتی دارد؟

تیگارد L7 پلاس از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با کد موتور 4K22D4M ساخت شرکت میتسوبیشی بهره می برد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند.

تیگارد L7 پلاس چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه پایش فشار باد تایر ها، چراغ روشنایی روز، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، تنظیم برقی آینه های جانبی، کامپیوتر سفری، خروجی ۱۲ ولت، تنظیم حالت های رانندگی، تهویه مطبوع الکترونیکی و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “تیگارد L7 پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی”

  1. Shahriar گفت:

    سلام
    چقدر از عبارت عحیب و غریب توی متنتون استفاده کردید!!!!

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X