موضوعات داغ روز:

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

KMC T8 پیکاپ پر فروش کرمان موتور است که عرضه آن توجهات زیادی را به سمت پیکاپ های دو دیفرانسیل بازار جلب کرد.

حجم موتور 1997 سی سی
قدرت 174 اسب بخار
گشتاور 290 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
پرفروش ترین پیکاپ
منتشر شده در 03 آبان 1402 ساعت 09:00
عکاس علیرضا پاداش

KMC T8 پیکاپ پر فروش کرمان موتور است که عرضه آن توجهات زیادی را به سمت پیکاپ های دو دیفرانسیل بازار جلب کرد.

درباره KMC T8

KMC T8 یکی از محصولات مونتاژی کرمان موتور و جزو معدود پیکاپ های مونتاژی دو دیفرانسیل داخل بازار ایران است.  نام اصلی آن JAC Shuailing T8 بوده و اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی در بازار چین عرضه شده است. این خودرو در سال ۱۳۹۹ وارد بازار ایران شده و به دلیل مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم ها، نام آن به کی ام سی T8 تغییر پیدا کرد.KMC T8 بر اساس پلتفرم پیکاپ قدیمی تر جک با نام T6 توسعه داده شده و اساس فنی و زیربندی مشابه با تویوتا هایلوکس دارد. با اینکه اساس فنی KMC T8 با تویوتا هایلوکس مشابه است اما مطمئنا این پیکاپ در بحث کیفیت، فاصله زیادی با پیکاپ های ژاپنی دارد. البته باید مسئله قیمت را هم در نظر گرفت چرا که این خودرو چه در بازار جهانی و چه در ایران، قیمت پایین تری نسبت به پیکاپ های دو دیفرانسیل ژاپنی دارد. در ادامه به بررسی T8 خواهیم پرداخت.

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

طراحی بدنه کی ام سی T8

به طور کلی طراحی کی ام سی T8، طراحی منطقی و تاحدی خشن و عضلانی بوده و زبان طراحی پیکاپ های ژاپنی در آن رعایت شده است. در نمای جلو KMC T8، به لطف طراحی خوب چراغ های اصلی و جلو پنجره بزرگ این خودرو شاهد طراحی منطقی و جذاب هستیم که این موضوع کمتر در رقبای این خودرو دیده می شود. از دیگر عوامل جذابیت های ظاهری T8 در این نما می توان به طراحی خوب زیر سپر این خودرو اشاره کرد.

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

پیکاپ KMC T8 در نما های جانبی نیز طراحی خوبی را به نمایش می گذارد و از این حیث از بسیاری از پیکاپ های چینی داخل بازار ایران برتری دارد. دو خط طراحی در این نما دیده می شود که از سپر جلو و درب جلو شروع شده و در سپر عقب به یکدیگر می پیوندند. این سبک طراحی باعث شده است طراحی این خودرو در این نما عضلانی تر و کمی اسپرت تر به نظر برسد. کی ام سی T8 در بخش رینگ، از رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی با طراحی شش پر بهره می برد که زیبایی این خودرو کمک شایانی کرده است.

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

در نمای عقب KMC T8 چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند طراحی و گرافیک خوب و اسپرت چراغ های عقب است. از نکات مثبتی که در این بخش می توان اشاره کرد سبک طراحی سپر عقب است که به علت وجود قسمت هایی برای قرار دادن پا بر روی آن، دسترسی به قسمت بار را راحت تر می کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد میزان فضای قسمت بار این خودرو است. KMC T8، فضای بار کمتری نسبت به رقبای خود در بازار ایران دارد و این موضوع می تواند امتیاز منفی برای این خودرو به حساب می آید.

مشخصات فنی KMC T8

KMC T8، یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ را در زیر کاپوت خود دارد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند. KMC T8 جزو پیکاپ های دو دیفرانسیل بوده و قابلیت تنظیم حالت های مختلف دیفرانسیل (دنده سبک و سنگین) را دارد.

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

از جمله قابلیت های این خودرو وجود قفل دیفرانسیل اتوماتیک بوده که در بسیاری از پیکاپ های دو دیفرانسیل وجود دارد. زاویه ورود در این پیکاپ ۳۰.۹ درجه و زاویه خروج ۲۳.۳ درجه است که اعداد قابل قبولی برای این خودرو به حساب می آیند. کی ام سی T8 در محور جلو از سیستم تعلیق دابل ویشبون و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق ممکن است سواری این خودرو را تحت تاثیر خود قرار داده و سواری خشکی را شاهد باشیم اما استفاده از این ترکیب در بخش سیستم تعلیق، میزان تحمل بار این خودرو را افزایش می دهد.

برند کی ام سی
مدل T8
کلاس بدنه پیکاپ
سال تولید ۱۴۰۰
حجم موتور ۱۹۹۷ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژ
قدرت ۱۷۴ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ---
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۶ دنده دستی
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
تعلیق جلو دابل ویشبون
تعلیق عقب فنر تخت
طول ۵۳۲۵ میلی متر
عرض ۱۸۸۰ میلی متر
ارتفاع ۱۸۳۰ میلی متر
فاصله محوری ۳۰۹۰ میلی متر
وزن ۱۹۶۵ کیلوگرم
حجم باک ۷۶ لیتر
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۶۵/۶۰R18
برند نشان مادر جک
کشور سازنده ایران - چین
KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

طراحی کابین و امکانات کی ام سی T8

با اینکه طراحی بدنه KMC T8 طراحی زیبا و به نسبت جذابی است اما طراحی داخل کابین آنچنان طراحی به روز و مدرنی نیست. در بخش رودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده و فقط بر روی بخش دستگیره ها از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است. البته استفاده از پلاستیک طرح دار در بخش هایی از رودری ها، یکنواختی را از طراحی این بخش دور می کند. در بخش بالای داشبورد نیز از متریال پلاستیکی استفاده شده اما در بخش میانی، روکش چرم مصنوعی با دوخت قرمز به کار رفته است که احساس خوبی را به سرنشینان می دهد. همچنین در زیر این قسمت می توان متریال پلاستیکی طرح دار را مشاهده کرد که با طرح گرافیکی بر روی رودری ها هماهنگ بوده و طراحی خوبی را به وجود می آورد.

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

در بخش وسط داشبورد، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را مشاهده می کنیم که کیفیت قابل قبولی داشته و برای این خودرو آپشن خوبی به حساب می آید. در زیر این قسمت کلید های مربوط به سیستم تهویه این خودرو تعبیه شده است. شایان ذکر است که سیستم تهویه کی ام سی T8 از نوع تک کاناله و غیر اتوماتیک بوده اما میزان سرمایش و گرمایش سیستم تهویه این خودرو قابل قبول بوده و انتظارات را برآورده می کند. کلید های مربوط به تنظیمات حالت های دیفرانسیل KMC T8 در زیر بخش کلید های سیستم تهویه قرار دارد و بسته به شرایط می توان حالت های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین را انتخاب کرد.

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

در بخش کنسول وسط KMC T8 به صورت کامل از پلاستیک طرح دار استفاده شده است که طراحی کابین را از سادگی دور می کند. دسته دنده این خودرو طراحی ساده ای دارد و بر خلاف بسیاری از خودرو های چینی داخل بازار ایران طراحی عجیب و غریبی ندارد. همانطور که گفته شد جعبه دنده T8 از نوع شش سرعته دستی است و برای قرار دادن دنده بر روی حالت دنده عقب، باید از طریق اهرم زیر دنده این کار را انجام داد. طراحی غربیلک فرمان کی ام سی T8 به صورت سه شاخه با (T) بوده و ارگونومی و طراحی مناسبی دارد. همچنین از طریق کلید های تعبیه شده بر روی فرمان این خودرو می توان به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل دسترسی داشت.

KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی

صندلی های کی ام سی T8 طراحی و ارگونومی مناسبی داشته و به صورت دستی قابل تنظیم هستند. روکش به کار رفته بر روی صندلی های این خودرو از جنس چرم مصنوعی بوده و کیفیت مناسبی دارد. KMC T8 با توجه به فاصله محوری ۳۰۹۰ میلی متری خود توانسته فضای مناسبی را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم کند اما آپشن و امکانات خاصی برای سرنشینان عقب فراهم نشده است که این موضوع می تواند از نکات منفی این خودرو باشد. در کل ردیف عقب این پیکاپ برای سرنشینان چندان راحت نیست.

امکانات ایمنی و رفاهی KMC T8

امکانات ایمنی دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی تریم داخلی چرم مصنوعی - سنسور نور - چراغ روشنایی روز - فناوری زنون چراغ های جلو - کروز کنترل - رینگ آلومینیومی - قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب - تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - سنسور پایش باد تایرها - تهویه الکتریکی دستی - استارت دکمه ای - کامپیوتر سفری

مزایا و معایب

مزایا خدمات پس از فروش گسترده - توان حرکتی قابل قبول - بازار کارکرده مناسب
معایب سواری خشک - متریال نه چندان جذاب صندلی ها - ضعف نسبی صفحه کلاچ

رقبای KMC T8

با اینکه تعداد پیکاپ هایی دو دیفرانسیل در بازار ایران آنچنان زیاد نیست اما KMC T8 رقبای قدری در بازه قیمتی خود دارد. از جمله رقبا KMC T8 می توان به؛ آمیکو آسنا، مکث کلوت، فوتون تونلند دیزل دنده ای و کاپرا ۲ اشاره کرد اما T8 با داشتن قدرت و گشتاور بالاتر نسبت به رقبا و همچنین ظاهر بروز تر و جذابتر در کنار امکانات بیشتر توانسته دست بالا را نسبت به رقبای خود داشته باشد.

قیمت کارخانه و بازار کی ام T8

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۱۸) ۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۱۸) ۱۶۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

مشخصات KMC T8 چیست؟

KMC T8، یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ را در زیر کاپوت خود دارد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند.

پیکاپ KMC T8 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات KMC T8 می توان به؛ دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور، فناوری LED چراغ های عقب، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تنظیم حالت های دیفرانسیل، کروز کنترل، ترمز پارک دستی، کامپیوتر سفری، گرمکن شیشه عقب، رکاب جانبی، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

۵ Responses to “KMC T8 ؛ مشخصات فنی + معرفی”

  1. دلسوز وطن گفت:

    همه چیز رو در مورد این پیکاپ گفتی ولی مطلب اصلی رو نگفتی
    و اون اینکه کد فنی موتور چیست و طراحی ساخت ان از کدام کمپانی های جهانی ست تا انجا که من تحقیق کردم موتور مندراوردیست

    ۴
    ۲
  2. ناشناس گفت:

    بنده خداها این‌که باز خوبه من‌دراوردیه پژو ۲۰۷ رو تو امارات یک ایرانی برده رو غنش رو عوض کنه نمایندگی پژو عوض نکرده گفته این‌چه ماشینی است این اصلا متعلق به شرکت پژو نیست یعنی چی شما بگید تو رو خدا یعنی همین موتور ساینا رو گذاشتن روی یک طراحی خودشون و اسمش رو گذاشتن ۲۰۷ و به خلق الله میچپونند

    ۴
    ۱
    • زنده باد گفت:

      بخاطر هوش بی هوش امسال شماست که کشور آنقدر عقبه بردار عزیز کورم که بیاری متوجه میشه که موتور ساینا همون موتور پراید از قدیم گفتن سزایی گرون فروشی نخریدن نه اینکه فرق فعلا دنبال عوض نکردن روغن موتور باشی

      ۳
      ۰
    • سعید گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      عزیزان این پیکارها که در حال حاضر یکی از آخری آنها مدل KMC T8 همه این خودرو های چینی کپی هستند الان برو بازار حالا همه کالا ها کپی زده ایران از اصل آن واقعی تر مثل کفشهای خارجی که کپی زده وقتی خریدید کیفیت آن مثل اصل آن نیست پا را میزند از جنسهای چینی بیشتر از ایرانی به اصل نزدیکتر است توقع ما ایرانی ها جنس اصل که متاسفانه تحریم نمی‌گذارد جنس اصل بدست همه برسد و اگر هم چند تا هم یک جوری وارد شود مال از ما بهتران است اینو باید حضم کنیم خیلی سخته با این شرایط بخصوص الان تا تحریم لغو نشود اصطلاح همین آش و همین کاسه را باید کنار اومد والا کلاسمون پس معرکه میشود .

      ۰
      ۰
      • حامد گفت:

        سلام
        تندیس عقل متوجه بر ملزومات مادی است
        تشبیه خردمندی در خور مادیات ملزم به فهم و درک است این خودرو KMC T8 نوعی پیکاپ جدید در خور ستایش است صندلی ها درب کارخانه خشک است به مرور نرم میشود بهتر است روکش صندلی مناسب استفاده شود از لحاظ قدرت عالی از لحاظ استفاده در مراتع صعب العبور استفاده صحیح از دکمه های دنده های اتوماتیک و فشار حد اقل به پدال گاز است که مهارت و تجربه و تمرین ملزوم است دیدگاه این خودرو افتخار ملی است از لحاظ قیمت و هم کارایی خودرو بسیار عالی است چرا که در نوع خود کیفیت خوبی دارد در تکنولوژی جدید و استفاده صحیح در آن مهم است چون یک خودرو معمولی نیست در عین حال یک خودرو از سه بخش ساخته میشود اول بدنه که مستحکم است دوم موتور بسیار پر شتاب و قدرتمند هم در سطوح صاف و هم ناهموار سوم قسمت الکتریکی خودرو است که از کیتهای اسباب بازی رنگ وارنگ استفاده نشده تا راننده را حواسش جمع تر باشد در خودرو های جدید بدنه ها اکثر سبک و با انگشت داخل فرو میرود دوم موتور است که با خودرو برقی هماهنگ بوده و فقط بنزینی شدن سوم سیستم برق است که اکثر خودرو ها کیتهای الکتریکی است یا روی آن نصب شده و یا نصب میشود در kmc t8 خود شرکت از دوربین ۳۶۰ درجه تا انواع کیت ها از مانیتور تا آینه بغل هوشمند ساز ی به عهده مشتری است وقتی برای سرویس دوره ای مکانی تعبیر شده تا محصولات اضافه را نصب میشود از لوازم آفرود و …
        این پیکاپ kmc t8 نوعی خودرو به روز در نوع در خور استفاده افرادی است که در امنیت رانندگی کنند از حال آب و هوا در مسیر هر چه امکان دارد رخ دهد از طوفان و سیل و …و این پیکاپ ها از آن راحت عبور میکنند و حد اکثر امکان آسایش را دارند .

        ۰
        ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.