اکستریم LX ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
اکستریم LX یا همان اکسید LX یکی از کراس اوور های لوکس چری است که قرار است توسط مدیران خودرو و با برند اکستریم به بازار کشور عرضه شود.






اکستریم LX یا همان اکسید LX یکی از کراس اوور های لوکس چری است که قرار است توسط مدیران خودرو و با برند اکستریم به بازار کشور عرضه شود.
درباره اکستریم LX
چری در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تا شاخه لوکس خودرو را با نام اکسید معرفی کند، در نمایشگاه فرانکفورت آن سال برند اکسید به صورت رسمی رونمایی شد. پس از معرفی TX، اکسید LX دومین محصول از نشان لوکس چری بود که ابتدا در قابل یک طرح مفهومی (در سال ۲۰۱۸) و بعد در سال ۲۰۱۹ بصورت نسخه تولید معرفی گردید. اکسید LX در رده شاسی بلند های متوسط تا کامپکت قرار می گیرد و بر اساس پلتفرم تیگو ۷ توسعه داده شده است. همانند دیگر مدل های اکسید، در LX هم طراحی بدنه و کابین کاملا با دیگر مدل های چری متفاوت است و حس مدرن تر و البته لوکس تر را القا می کند. این خودرو قرار است در ایران با نام اکستریم LX به بازار بیاید. در ادامه نگاهی جامع تر به محصول لوکس مدیران خودرو خواهیم داشت.
حتما بخوانید: قیمت خودرو

طراحی بدنه
در نمای بیرونی محصولات اکسید یک خط مش و زبان طراحی را می بینیم، که در نوع خود مثبت و بسیار قابل توجه است در نمای جلوی اکستریم LX چراغ های خودرو ابعاد کشیده و باریکی دارند، که ما بین آن ها یک فلاپ مشکی با نام سازنده قرار دارد که به نوعی امضای زیرشاخه لوکس چری است. سپر جلو الگوی طرح یکپارچه با جلوپنجره را دارد که این روزها در خودروهای مدرن بسیاری دیده می شود. همچنین قطعات مشکی رنگ روی سپر هماهنگی خوبی با فلاپ مشکی بالای سپر ایجاد کرده است.

در نمای جانبی اکستریم LX اطراف شیشه های جانبی کرومی شده و آینه بغل خودرو نیز بر روی بدنه نصب شده اند. بر روی درب ها نیز یک خط دیده می شود که در قسمت عقب خودرو به چراغ ها متصل می شود. در قسمت پایینی درب نیز به واسطه خطوط طراحی و فرو رفتگی ها با جزئیات قابل قبولی دیده می شود. رینگ های خودرو نیز طراحی جذابی دارند و با کلیت طراحی بدنه هماهنگی خوبی ایجاد کرده اند. در نمای عقب خودرو چراغ الگوی به هم پیوسته دارند. روی صندوق خودرو فرورفتگی و خطوط افقی نیز به چشم می خورند. سپر خودرو نیز طراحی با جزئیات دقیقی دارد در کناره های آن دو چراغ شب نما به چشم می خورد، و در قسمت پایینی آن دو خروجی اگزوز تزیینی در هر دو طرف و یک دیفیوزر که وسط آن یک چراغ مه شکن وجود دارد به چشم می خورد.

مشخصات فنی اکستریم LX
اکستریم LX در بازار های جهانی با دو موتور به فروش می رسد اما در بازار ایران با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت(TGDI) عرضه می شود که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو نیز یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر خواهد بود و قدرت از طریق این گیربکس به تمام چرخ ها می رسد و این یعنی محصول لوکس مدیران خودرو یک کراس اوور AWD است که مصرف سوخت ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت می کند.
برند | اکستریم |
مدل | LX |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۱۴۰۲ |
حجم موتور | ۱۵۹۸ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژر TGDi |
قدرت | ۱۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۹۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاجه تر |
انتقال قدرت | دو دیفرانسیل |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۵۲۰ میلی متر |
عرض | ۱۸۴۸ میلی متر |
ارتفاع | ۱۶۸۵ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۶۵۰ میلی متر |
وزن | ۱۴۷۶ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۱ لیتر |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۲۵/55R19 |
شرکت عرضه کننده | مدیران خودرو |
برند نشان مادر | اکسید |
کشور سازنده | ایران - چین |
کابین و امکانات
در کابین اکستریم LX یک طراحی به روز را می بینیم. رودری های خودرو طراحی به روزی دارند و روی آن ها سطح مناسبی از جزئیات را می بینیم. اما روی داشبورد خودرو یک طراحی کاملا چشم نواز را می بینیم. فرمان خودرو طراحی دو شاخه دارد و روی آن از متریال های تزیینی مختلفی استفاده شده است. همچنین کلید های روی فرمان خودرو لمسی هستند و روی داشبورد خودرو نیز دریچه تهویه طراحی سرتاسری دارند. کمی پایین تر نیز یک پنل لمسی دیده می شود که وظیفه تنظیمات سیستم تهویه به آن محول شده است، اما روی داشبورد دو نمایشگر متصل به هم دیده می شود که هر کدام اندازه ای ۱۲/۳ اینچی دارند و چیپ ست کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵ وظیفه پردازش های این سیستم را به عهده دارد، برروی کنسول وسط نیز یک مجموعه کلید دیده می شود.

صندلی های خودرو نیز ارگونومی مناسبی دارند و بنا به ادعای اکسید از روکش های چرمی مصنوعی مرغوب در ساخت آن ها استفاده شده، علاوه بر موارد ذکر شده صندلی های جلو قابلیت تنظیم برقی نیز دارند.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک - رادار خط خوان - رادار نقطه کور |
امکانات رفاهی | صندلی های برقی جلو - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - حافظه صندلی راننده - فرمان کمکی برقی - سقف پانورامای برقی - درِ صندوق عقب برقی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت رانندگی - دسته دنده الکتریکی - جلو آمپر دیجیتال - دوربین ۳۶۰ درجه - کروز کنترل تطبیقی - رینگ آلومینیومی - تریم داخلی چرم مصنوعی - نور پردازی کابین - سیستم صوتی حرفه ای - نمایشگر لمسی - اندروید اتو - اپل کار پلی - فناوری LED - سنسور نور - سنسور باران - نور بالای اتوماتیک - شارژر بی سیم تلفن همراه - پاکسازی هوای کابین - تهویه اتوماتیک دو کاناله |
معایب و مزایا
مزایا | کابین جادار - توان حرکتی مناسب - متریال مناسب در کابین - امکانات رفاهی و ایمنی مناسب |
معایب | قیمت بالا - لوازم یدکی گران قیمت |
قیمت بازار و کارخانه
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۲۸) | ۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۲۸) | ۲,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای اکستریم LX
هنوز به طور رسمی قیمت اکستریم LX اعلام نشده اما با توجه به مواردی ار قبیل قیمت این خودرو در بازار هایی که عرضه شده، باید انتظار داشت که این خودرو باید در برابر طیف وسیعی از کراس اوور های هموطنش مثل تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرومکس، چانگان CS55 پلاس و فونیکس FX عرض اندام کند که چندان کار راحتی در پیش نخواهد داشت. همه چیز در گرو قیمت گذاری این خودرو خواهد بود اما این را در نظر داشته باشید که از آنجا که نشان اکستریم قرار است ریبج شده نشان لوکس چری باشد، پس عملا مدل LX هم یک سر و گردن از دیگر خودروهای هم رده چینی بالاتر قرار می گیرد و قیمتی بالاتر هم خواهد داشت.
آلبوم تصاویر





















سوالات متداول
در بازار ایران با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت(TGDI) عرضه می شود که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو نیز یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر خواهد بود و قدرت از طریق این گیربکس به تمام چرخ ها می رسد.
مهم ترین امکانات این خودرو عبارت اند از سقف پانوراما، اتوهلد، ترمز پارک برقی، اپل کارپلی اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، خروجی سیستم تهویه ردیف عقب، پورت های خروجی یو اس بی ردیف جلو و عقب، سیستم ورود و خروج بدون کلید، نورپردازی داخل خودرو، تنظیمات برقی صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیمات برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، حافظه صندلی راننده، دستیار صوتی، ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سنسور های پارک جلو و عقب، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، هشدار خروج از لاین، هشدار خروج از پارک، دستیار کروز یکپارچه، سیستم کمکی حرکت بین خطوط(LKA) و…
سلام وقتتون بخیر به نظرتون توی این شرایط فعلی بازار خریدن اکستریم vx با قیمت حدود ۴میلیارد منطقی هستش یا باید صبر کرد تا قیمت ها تغییر کنه
منظورم اینه که آیا ارزش خرید رو داره برای منِ مصرف کننده ؟
نه عزیز دل برو ی جنسیس سدان تمیز بخر من دارم بسیار راضی هستم یا ی ژاپنی خوب
زیاد نوشتم خبری نیست فایده هم نداره