سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰

هوندا سوپر کاب ۵۰ به تاریخ می پیوندد ؛ جدیدترین قربانی قوانین آلایندگی

منتشر شده در 11 تیر 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
هوندا سوپر کاب ۵۰

شرکت هوندا که بزرگترین سازنده موتورسیکلت دنیا به حساب می‌آید، اعلام کرد سال آینده از بازار موپدها (موتورسیکلت‌های مجهز به موتور کم حجم) خارج خواهد شد. این امر به معنای آن است که مدل بسیار محبوب و پرطرفداری مثل هوندا سوپر کاب ۵۰ هفته‌ها و ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند و سال آینده دیگر خبری از آن در بازار نخواهد بود.

احتمال می‌رود دلیل اصلی تصمیم هوندا، قوانین آلایندگی جدیدی باشد که تا پایان سال جاری در ژاپن اجرا خواهد شد. این قوانین بسیار سختگیرانه بوده و عرصه را برای بسیاری از موتورسیکلت‌ ها و موپدهای مجهز به موتوری کم حجم‌ تر از ۵۰ سی سی تنگ‌تر خواهد کرد.

موتور سوپر کاب ۵۰

به دلیل ماهیتی که موتورهای کوچک و کم حجم دارند، طراحی و ساخت مبدل کاتالیست برای آنها هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اقتصادی با چالش‌های زیادی همراه است. علاوه بر این‌ها باید گفت با ظهور دوچرخه‌های الکتریکی، استقبال از موپدها به میزان قابل توجهی افت کرده است. بر اساس گزارش اخیر نشریه نیکی آسیا، در سال گذشته تنها ۹۲۸۲۴ دستگاه موپد در ژاپن فروخته شده؛ برای مقایسه بد نیست بدانید بیشترین رکورد فروش این نوع وسایل نقلیه در سال ۱۹۸۲ ثبت شده است. در آن سال مشتریان بیش از ۲.۷۸ میلیون دستگاه موپد خریداری کردند.

در حال حاضر، هوندا حکمران بلامنازع بازار موپدهای ژاپن بوده و سهمی ۸۰ درصدی از آن را در اختیار دارد. با آنکه سوپر کاب از دید بسیاری از رسانه‌ها و نشریات بهترین موتورسیکلت دنیاست، اما هوندا نمی‌تواند آن را در بازار حفظ کند. از زمان معرفی در سال ۱۹۵۸ این سری اقتصادی رکورد فروش بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه را ثبت کرده است. با چنین رکوردی هوندا سوپر کاب عنوان پرفروش‌ترین موتورسیکلت تاریخ را در اختیار دارد.

موتورسیکلت هوندا

ناگفته نماند اگر هوندا بخواهد سری سوپر کاب ۵۰ را با قوانین جدید سازگار کند، قیمت آن به ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار ین افزایش خواهد یافت. این ارقام به ترتیب معادل ۱۲۵۰ و ۱۸۸۰ دلار می‌شوند. نکته تامل برانگیز اینکه با این بودجه می‌توان یک موتورسیکلت ۱۲۵ سی سی خریداری کرد. بنابراین، تلاش برای حفظ سوپر کاب ۵۰ روی خطوط تولید توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

گفتنی است هوندا چند موپد با موتور زیر ۵۰ سی سی تولید می‌کند که عبارتند از سوپر کاب، کراس کاب، اسکوتر بنلی و مدل مسابقه‌ای CRF50F که مخصوص نوجوانان است. این را هم اضافه کنیم که سری سوپر کاب با موتورهای حجیم‌تر نیز تولید می‌شود که C125 یکی از آنهاست.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X